Risc extrem d’incendis hui a la Comunitat Valenciana després de 37 focs en un dia

La Comunitat Valenciana viu hui una jornada de risc extrem d’incendis forestals després d’una nit anormalment calorosa, amb escassa recuperació de la humitat a la vegetació, i després d’un dimecres en què es van atendre 34 incendis a la província de València i 3 a la de Castelló.

Segons han informat fonts del Consorci Provincial de Bombers de València, durant la jornada d’ahir es van gestionar 63 servicis d’emergència. D’este total, 34 van ser incendis i 29 intervencions de rescat o servicis auxiliars.

Dels 34 incendis registrats a la demarcació de València, 24 van afectar vegetació. Es van concentrar sobretot en zones de barrancs i en entorns d’interfície urbà-forestal, on la proximitat entre vivendes i massa forestal augmenta el risc. Els altres 10 focs van ser incendis urbans: un en una instal·lació industrial, sis en vivendes i altres espais urbans i tres en vehicles.

Crida a extremar la prevenció

Davant la previsió que hui es mantinga el risc extrem d’incendis forestals i puguen produir-se fenòmens tempestuosos, el Consorci de València ha demanat a la ciutadania i als ajuntaments que extremen les mesures de prevenció. L’avís incidix especialment en els entorns urbà-forestals, on una xicoteta negligència pot tindre conseqüències greus.

Des del Consorci Provincial de Bombers de Castelló també han instat a la màxima precaució. Han explicat que la situació de vent de ponent ha generat valors ‘extraordinaris’ de temperatures. A més, ha provocat humitats relatives ‘molt baixes’, amb una recuperació nocturna molt escassa per part de la vegetació.

Segons estes mateixes fonts, este escenari fa que gran part del territori de la Comunitat Valenciana es trobe en una situació especialment perillosa pel que fa al risc d’incendis forestals. La combinació de calor intensa, vent de ponent i sequedat de la vegetació fa que qualsevol focus puga propagar-se ràpidament.

En este context, el Consorci de Castelló va atendre ahir tres incendis de vegetació al seu àmbit d’actuació. A més, va intervindre en un accident de trànsit amb persones atrapades, en què va ser necessari mobilitzar efectius de salvament.

També es va activar un dispositiu de rescat a la platja de Benicàssim, on tres menors tenien dificultats per a eixir de l’aigua. Els bombers van acudir per a garantir la seua seguretat i evitar un possible ofegament, en una jornada marcada per les altes temperatures i la gran afluència de banyistes a la costa.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.