Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

Ejemplo de shortcode con estilo
El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El síndic socialista en Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha acusat este dimarts el Partit Popular d’utilitzar les institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb la finalitat que, segons ha dit, ‘per lo civil o per lo criminal, arribe al Govern d’Espanya’.

Muñoz ha fet estes declaracions davant els mitjans a València, en referència a la concentració convocada per a este dimecres per la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) en suport a Ceuta. Eixa mobilització té el suport del PP, que presidix actualment la FEMP, i s’emmarca en el context de la gestió dels menors migrants no acompanyats que han arribat recentment a Ceuta.

Crítiques a l’ús partidista de la FEMP

Per al dirigent socialista, ‘és absolutament indignant’ que el PP utilitze la FEMP i altres institucions ‘per degradar-les’ i intentar ‘traure un benefici electoral’. Ha insistit que el paper de la federació, com a representant dels ajuntaments espanyols, hauria de ser un altre.

Segons Muñoz, la FEMP hauria de centrar-se a ‘tirar una mà’ i ‘arbitrar solucions’ davant la situació que viu Ceuta. Entre eixes possibles mesures, ha apuntat a un sistema perquè els ajuntaments puguen cedir places per a l’acollida de menors no acompanyats. Estos xiquets i xiquetes no poden ser deportats per llei, fet que obligaria, segons ha defensat, a buscar una resposta coordinada des del territori.

Muñoz ha remarcat que la concentració convocada per la FEMP és, al seu juí, ‘la prova més evident que el PP i l’extrema dreta de Vox, quan arriben a les institucions, les degraden a tal nivell que es confon el que és la institució amb l’interés partidista’.

El síndic del PSPV ha volgut posar l’accent en la situació d’eixos menors migrants, a qui ha descrit com a ‘desemparats i lluny de les seues famílies’. Per això, ha afirmat que el que realment es necessita són places d’acollida i una resposta solidària per part dels municipis.

En este sentit, ha assenyalat que ‘lo normal’ seria que la FEMP col·laborara activament en la distribució d’eixes places d’acollida entre els diferents ajuntaments del país. Ha recordat que Espanya té més de 40 milions d’habitants i una economia que, segons ha indicat, creix cada any.

Muñoz ha subratllat també que l’Estat ha sigut capaç d’acollir persones desplaçades per la guerra a Ucraïna i de gestionar crisis anteriors com la del vaixell Aquarius. Per això, ha suggerit que, amb voluntat política i coordinació institucional, també es poden trobar solucions dignes per als menors que han arribat a Ceuta.

Últimes notícies

Sagredo encapçala la candidatura conjunta al Senat per València

PSPV-PSOE, Compromís i Esquerra Unida concorren junts al Senat el 29 de novembre. Juan Antonio Sagredo encapçala la llista per València, amb Isaura Navarro i Jordi Mayor.

AVAMET ha ayudat a seguir les pluges extremes de la dana Adam

La xarxa de 900 estacions d’AVAMET ha permés seguir les pluges de la dana Adam, amb registres de fins a 720 litres per metre quadrat en 24 hores.

Cada persona gasta 351 euros anuals en roba i calçat

Les persones a Espanya gasten uns 351 euros anuals en roba i calçat i compren una mitjana d’onze articles. La compra en línia i de segona mà guanya pes.

Alliberen 22 dones d’una xarxa de tràfic amb ramificacions a València i Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones i ha alliberat 22 dones d’una xarxa de tràfic sexual assentada a Sevilla, amb registres a Alzira i Peníscola.

Tarancón espera omplir el camp davant el Llevant en la Copa del Rei

Tarancón afronta amb expectació la visita del Llevant, dimecres a les 19.00 hores, en una eliminatòria de la Copa del Rei. L’entrenador Jorge Cañete espera un Municipal ple i confia a competir per la sorpresa.

Nacho Pérez ja és el golejador més jove del Llevant en Primera

Nacho Pérez ha fet història amb el Llevant en marcar en Primera amb 18 anys, un mes i 24 dies. El seu gol ha arribat en la derrota per 2-1 davant la Real Sociedad.

Cinc columnes de tractors protestaran a Madrid este dimecres

Cinc columnes de tractors entraran a Madrid este dimecres en una protesta convocada per Asaja, COAG i Unión de Uniones. Les organitzacions reclamen mesures davant dels costos i canvis en la política agrària.

La causa de la dana acumula 71 tomos y 690 declaraciones

La investigación judicial por la gestión de la dana de 2024 reúne 71 tomos, 646 resoluciones y 690 declaraciones. La instrucción está prorrogada hasta abril de 2027.