El Sevilla rep este divendres un València enfonsat en la classificació i en plena crisi de resultats, en un partit clau per al futur de Carlos Corberán i que mesura l’estabilitat del conjunt andalús després d’un bon inici de LALIGA.
L’equip sevillista ha encetat la temporada amb una solidesa que no mostrava en campanyes anteriors. Amb Luis García Plaza en la banqueta ha sumat set dels dotze punts possibles en les quatre primeres jornades i vol aprofitar el factor camp en el Sánchez-Pizjuán per augmentar esta ratxa.
En la prèvia del duel, el tècnic madrileny ha advertit que encara és prompte per a traure conclusions. Ha recalcat que amb només quatre jornades disputades no es poden fer balanços ni del Sevilla ni del València i ha definit el club valencianista com ‘un gran club, amb una bona plantilla’, per la qual cosa espera ‘un partit molt complicat’ en el qual hauran de ‘competir al màxim, com fins ara’.
Baixes i retorns en el Sevilla
Per a este encontre, que obri la cinquena jornada de LALIGA EA Sports, Luis García Plaza només té dos absències confirmades. No podrà comptar amb el central senegalés Arouna Sangante ni amb l’extrem suís Rubén Vargas.
El central brasiler Marcao Teixeira torna a una convocatòria després d’haver superat els seus problemes físics. L’entrenador ha admés, però, que encara no es troba al cent per cent, de manera que el seu minutatge podria ser limitat.
Sangante ha de complir un partit de sanció després de ser expulsat la passada jornada al camp de l’Espanyol, en un encontre que va acabar amb empat a un gol. A més, en eixe mateix partit es va fer mal en un turmell, fet que també l’hauria impedit jugar contra el València de Carlos Corberán.
Rubén Vargas continua recuperant-se d’unes molèsties físiques que li han impedit debutar en la present temporada. Per això, el Sevilla presentarà un onze molt semblant al que va arrancar davant l’Espanyol, amb l’entrada d’Andrés Castrín en lloc de Sangante en l’eix de la defensa.
Un València colista i ple de dubtes
El València arriba a Sevilla necessitat de punts i, sobretot, de recuperar la seua autoestima. La golejada encaixada davant el Barcelona, amb un dur 0-5 en la passada jornada, ha deixat el conjunt valencianista tocat, amb moltes qüestions obertes sobre el seu rendiment.
Després d’eixe resultat, el València només ha sumat un punt en quatre partits. Ha marcat un sol gol i n’ha encaixat nou, unes xifres que expliquen la seua condició de colista i que han encés totes les alarmes a Mestalla.
Carlos Corberán va ser renovat este estiu fins a 2028, però el seu crèdit pareix esgotar-se entre l’afició i l’entorn. Segons la situació actual, si en els tres partits previs al pròxim paró de la Lliga els resultats no milloraren, la seua etapa a la banqueta valencianista podria acabar.
En este context, el desplaçament a Sevilla adquireix una importància vital. El tècnic de Cheste afronta el duel com un primer ‘matchball’ que necessita superar per mantindre el projecte i reduir la pressió que l’envolta.
Fins a huit baixes en el conjunt valencianista
Per a este partit, el València acumula fins a huit absències per lesió. L’últim en caure ha sigut el defensa Mouctar Diakhaby, que se suma a una llarga llista de lesionats.
Tampoc podran jugar Luis Rioja, Sadiq Umar, Guido Rodríguez ni Dimitri Foulquier, tots ells amb diversos problemes físics. A més, de la passada temporada continuen de baixa José Copete, Diego López i Sergi Canós, que encara no han pogut reincorporar-se a la dinàmica competitiva.
L’única nota positiva per a Corberán és la recuperació de Justin de Haas, que torna a estar disponible i pot donar més opcions en defensa o en la sortida de baló des del darrere.
Davant este panorama, l’entrenador valora tornar a una línia de quatre defenses. En ella podria reaparéixer el capità José Luis Gayà, que ha eixit dels onze inicials en les últimes jornades, mentres que Otorbi repetiria com a titular.
En la línia ofensiva, el tècnic estudia donar entrada a Harvey Elliott com a possible sorpresa en l’onze, buscant més desequilibri i creativitat per a trencar la solidesa del Sevilla.
Alineacions probables, hora i escenari
Les alineacions probables que es manejaven a poques hores del partit eren les següents:
Sevilla: Odysseas; Juan Iglesias, Castrín, Kike Salas, Suazo; Kochorashvili, Agoumé, Guridi; Miguel Ángel Sierra, Ejuke; i Robbie Ure.
València: Dimitrievski; Arnau, Tárrega, Pepelu, Jesús Vázquez o Gayà; Otorbi, Ugrinic, Guerra, Sato, Elliot i Danjuma.
L’encontre es disputarà a l’estadi Ramón Sánchez-Pizjuán, un dels camps més exigents de la Lliga, a les 21.00 hores, les 19.00 hores GMT.
FITXA TÈCNICA
Estadi: Ramón Sánchez-Pizjuán.
Hora: 21.00 hores (19.00 GMT).







