29.6 C
València
Dijous, 28 agost, 2025

2 de maig, Dia Internacional Contra el Bullying o Assetjament Escolar

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Cada 2 de maig, se celebra el Dia Internacional contra el Bullying o l’Assetjament Escolar. L‘objectiu d’esta celebració és conscienciar sobre el risc de l’assetjament escolar i el bullying en els nens i joves en l’àmbit mundial, així com buscar els mecanismes per a evitar este mal, que hui, s’ha convertit en un terrible perill per a la població infantil i juvenil.

La data va ser establerta per associacions de pares i diverses organitzacions no governamentals per a conscienciar sobre els riscos de l’assetjament escolar i els mètodes per a evitar la violència en els centres escolars, i per a establir un protocol d’actuació davant casos d’este tipo. La causa es representa amb un llaç de color porpra.

El Bullying o assetjament escolar és la manera de comportar-se o dirigir-se a una altra persona ja sigui de manera verbal física, causant un mal temporal o permanent en la víctima. És un tipos de fustigació reiterativa d’una o més persones cap als seus semblants, en els quals la persona sofreix d’amenaces, intimidació, manipulació i inclusivament, agressions físiques.

Encara que sempre ha existit el maltractament i les agressions entre la població infantil i els joves, en els últims anys este problema s’ha agreujat, portant com a resultat, lamentables conseqüències que poden marcar per sempre la vida no sols de l’afectat sinó del seu nucli familiar.

Se sap que quan un nen o adolescent és agredit de manera verbal o física comença a mostrar una sèrie de comportaments bastants característics com un baix rendiment escolar, símptomes de depressió, baixa autoestima i en el pitjor dels casos, el desig d’atemptar contra la seua vida.

D’acord amb estudis realitzats per UNICEF, se sap que un alt percentatge dels xiquets i xiquetes a tot el món sofreix d’assetjament escolar. Un de cada tres, és víctima d’este mal social.

En l’actualitat, el ciberassetjament està a l’ordre del dia. Algunes de les mesures recomanades per a evitar el ciberassetjament són les següents:

Canviar les dades de la configuració de privacitat, que només puga ser compartida amb amics o de manera privada.

Bloquejar i eliminar contactes que envien missatges d’assetjament.

Denunciar a la persona que estiga realitzant bullying.

Parlar amb els pares, familiars o persones majors sobre l’assetjament, perquè estiguen al corrent i puguen denunciar l’assetjament.

Dirigir-se a les autoritats, en cas de presentar-se situacions que amenacen la integritat o la vida del nen o el jove.

És important guardar evidències de l’assetjament, com a fotos, vídeos o textos, que puguen servir per a denunciar a l’agressor.

Allunyar-se per un temps de les xarxes socials, resulta una sortida, deixant de costat Internet o qualsevol eina tecnològica on puguen accedir altres persones.

Últimes notícies

El PPCV obri el curs polític el 12 de setembre a Benidorm amb Mazón i Tellado

El PPCV celebrarà a Benidorm un sopar d'inici de curs polític el 12 de setembre, encapçalada per Carlos Mazón i amb Miguel Tellado com a convidat.

El Vila-real es mesurarà a City, Juventus, Dortmund, Leverkusen i Tottenham en la fase lliga

El sorteig de la Lliga de Campions 2025/26 aparella al Vila-real amb City, Juventus, Dortmund, Leverkusen i Tottenham, entre altres. Hi haurà huit jornades i passe directe a octaus per als huit primers.

Huit atesos per un xoc múltiple en l’A-7 a l’altura de Godella

Huit persones van ser ateses per contusions i marejos després d'un abast entre dos camions i diversos turismes en l'A-7 a l'altura de Godella. Un carril es va tallar i es van formar retencions de diversos quilòmetres.

Mor un soci de la pirotècnia Ferrández després de l’explosió a Redován

Un soci i treballador de la pirotècnia Ferrández ha mort en una explosió a Redován; un altre home, de 57 anys, va resultar ferit lleu. L'incendi ja està estabilitzat.

Mor un soci de la pirotècnica Ferrández en una explosió a Redován

Un treballador i soci de la pirotècnica Ferrández ha mort després d'una explosió en una caseta de transformació a Redován. Un altre home, de 57 anys, va resultar ferit lleu i va ser traslladat a l'hospital de la Vega Baixa.

Un mort després d’una explosió en una pirotècnica de Redován

Una persona ha mort després d'una explosió en una caseta de transformació de la pirotècnia Ferrández, a Redován. No hi ha més ferits i l'incendi està estabilitzat.

Un abast entre dos camions i diversos cotxes talla un carril de la A-7 a Godella (València)

Una col·lisió per abast entre dos camions i diversos cotxes ha obligat a tallar el carril esquerre de la A-7 a Godella i ha provocat llargues retencions. Emergències va mobilitzar dos ambulàncies davant possibles ferits.

Mor un treballador en l’explosió de Pirotècnia Ferrández a Redován, segona amb morts de l’any

La deflagració en una caseta de Pirotècnia Ferrández va causar la mort de Manuel Ferrández Ruiz i va deixar un ferit lleu. És la segona explosió amb morts a Alacant en sis mesos, després de la de març en Germans Sirvent.