El govern ho té clar: el nombre d’espanyols que estarà vacunat abans de setembre

 

Des de l’inici de la vacunació contra la Covid-19 al nostre país, les crítiques davant la insostenible lentitud del procés no han deixat d’augmentar. Malgrat això, i aprofitant les últimes novetats sobre el subministrament de dosi per part de les farmacèutiques, el ministeri de Sanitat ha reiterat estos dies que el seu objectiu és immunitzar al 70% de la població al setembre d’este 2021.

Un objectiu que avui dia sembla molt allunyat, però que la ministra Carolina Darias considera que està «a l’abast de la mà». Ara com ara, segons les dades oficials, únicament 2.797.015 espanyols han estat vacunats amb les dos dosis, que no arriba a representar ni el 6% de la població total del nostre país. Amb estes dades a la mà, els experts assenyalen que a la fi d’any, si seguim igual, costarà arribar al 30% d’immunitzats. 

 

El ritme de vacunació comença a agafar velocitat a Espanya

També és cert que, amb l’arribada d’este mes d’abril, la vacunació està començant a agafar ritme, amb l’arribada de més i més vials. «Esta arribada massiva de vacunes possiblement és indicatiu que ja es comence a normalitzar el ritme d’arribada de vacunes al nostre país i a la resta de països de la UE», ha assegurat a ‘El Mundo’ el president de l’Associació Espanyola de Vacunologia, Amós García Rojas.

Ell mateix forma part de l’equip tècnic que assessora el govern en l’estratègia nacional de vacunació contra la Covid. En este sentit, Rojas reconeix que la situació actual no és la idònia, ja que fins ara hi ha hagut problemes principalment de lliurament de vacunes per part de les farmacèutiques: «Han arribat tard, a un ritme inferior al previst, al planificat, al programat i fins i tot al contractat en tota la Unió Europea», assegura.

Les autoritats mantenen l’objectiu del 70% de vacunats al setembre

Encara que estiga esta situació primaveral del procés de vacunació, la possibilitat de tindre 33 milions d’espanyols vacunats abans de tardor sembla encara molt remota. «Depén del fet que es complesquen els ritmes d’arribada d’immunitzacions i els contractes de la UE amb la indústria», Matisa Rojas, que també reconeix que no serà fàcil.

«Desconeixem si pot passar qualsevol succés que alentesca el ritme, per la qual cosa no podem definir un escenari», assegura, si bé insisteix que, si tot va bé, a l’estiu el volum de persones que ja estiguen vacunades «serà important».

Ara com ara, el ministeri de Sanitat ha destacat les arribades, estos dies, de noves dosis d’AstraZeneca i Pfizer al nostre país, i ha animat a les comunitats a administrar-les fins i tot per Setmana Santa. «Estem agafant velocitat de creuer. Cada dia anirem a més velocitat i a més rècord de vacunació», ha insistit Darias.

Pfizer, la farmacèutica que més vacunes ha enviat fins hui

La veritat és que fins al passat 31 de març, a Espanya s’havien administrat un total de 8.342.160 dosis de les vacunes de Moderna, Pfizer i AstraZeneca. Estes inoculacions representen un 86% de totes les dosis que han arribat al nostre país, que ascendien a la fi de març a un total de 9.589.995 dosi. Qui més ha complert ha estat Pfizer, amb 6.470.295 dosi, de les quals s’han injectat 6.236.534.

A continuació trobem AstraZeneca, que encara i els seus contratemps i lliuraments tardans ha enviat 2.175.700 vacunes, de les quals s’han administrat 1.639.662, i finalment Moderna, que ha lliurat tan sols 1.044.000 dosis, de les quals s’han administrat 475.959.

Val la pena afegir que els ulls estan ara mateix llocs en la vacuna de Janssen, que s’administra com una única dosi, i podria accelerar moltíssim més tot el procés. Les primeres dosis arribaran, molt probablement, a principis de maig.

 

Últimes notícies

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.

La jutgessa que investiga la DANA a Torrent reclama detalls del rescat dels dos menors morts

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha demanat als Bombers i a la Guàrdia Civil tota la informació sobre el rescat dels cossos sense vida de dos menors a Torrent.

Acte vandàlic al Pont de les Flors en plena renovació de les jardineres

Un acte vandàlic ha danyat 34 jardineres del Pont de les Flors de València, en ple procés de renovació integral finançat per l'Ajuntament. El consistori ha advertit que el sabotatge pot retardar el calendari dels treballs previstos fins a principis d'octubre.

Segon entrenament de Javier Aguirre amb un Diakhaby ja sobre la gespa

Javier Aguirre ha completat el seu segon entrenament com a tècnic del Valencia CF a Paterna, amb Mouctar Diakhaby incorporant-se parcialment al treball de grup. La plantilla encararà ara dos setmanes de parada abans de reprendre LaLiga EA Sports l’11 d’octubre.