27.8 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Xicotet canvi de temps este cap de setmana en València, a l’espera d’un possible retorn a l’hivern

Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols aniran clarament a més al llarg del cap de setmana | Natàlia Torrent

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El temps d’estes últimes hores ha estat protagonitzat per uns cels radiants acompanyats d’un vent de ponent que ha fet disparar les temperatures fins a valors atípics al llarg d’este dijous, però esta bonança atípica no tindrà continuïtat en jornades posteriors.

 

El temps canviarà en diferents comarques de València al llarg d’este cap de setmana amb núvols que aniran a més, juntament amb l’entrada de vents de llevant que faran caure en picat el termòmetre fins a valors més normals de nou.

 

En este sentit, els núvols que aniran a més a partir del migdia de divendres podrien deixar alguns arruixons fins ben entrada la vesprada. De cara al cap de setmana, dissabte els núvols aniran a més i es produiran de nou alguns arruixons entre el sud de València i el nord d’Alacant, però pel que fa a diumenge, el temps tornarà a millorar clarament amb més estones de sol a tot el territori valencià, excepte al nord de Castelló, a on quedarien algunes precipitacions residuals.

 

El vent de nord-oest anirà guanyant protagonisme pel nord del territori valencià al llarg del cap de setmana. Tot això amb temperatures que aniran baixant progressivament al llarg del cap de setmana, sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on l’ambient serà menys primaveral i més fred. A demés, possiblement arribe entrada d’aire més fred hivernal que podria arribar a partir de mitat de la setmana que ve.

 

Divendres 12 de març

Pel que fa al divendres, 12 de març, les nuvolades aniran a més a partir de mig matí i durant la resta del dia en zones de muntanya. S’esperen alguns arruixons al nord de València, així com al sud de Castelló. Com més a prop de la costa, més tímids seran estos arruixons. En principi, les precipitacions no han d’arribar a la resta del territori i el sol dominarà àmpliament tant en Alacant com al sud de València.

 

Mapa del temps a València pel divendres 12 de març del 2021

Els núvols aniran a més al llarg de la jornada i és probable algun arruixó al sud de Castelló al migdia | AEMET

 

La notícia d’este divendres serà l’entrada de vents marítims de llevant pel nord de València que provocaran un descens significatiu de les temperatures, mentres que al sud d’Alacant, encara seguiran dominant els vents terrers i això farà que allà les temperatures seguisquen pujant un poc més. Tot això, esperant un descens més general de les temperatures que arribarà a partir de dissabte.

 

Dissabte 13 de març

De cara al dissabte, 13 de març, els intervals de núvols seran més presents i tindrem un cel més canviant arreu, amb nous núvols baixos i boires matinals. Els arruixons de vesprada aniran a més i afectaran més punts de València i Alacant principalment, tot i que no se’n descarten al sud de Castelló.

 

Com més al nord, més dèbils i dispersos seran. Localment, s’allargaran fins ben entrada la nit. Les temperatures baixaran de forma general, però sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on el descens pot ser de més de 5ºC. La majoria de màximes ja se situaran per baix dels 20ºC arreu del territori valencià.

 

Diumenge 14 de març

Finalment, l’últim dia del cap de setmana, el diumenge 14 de març, pareix que l’entrada dels vents més freds de nord-oest, però també menys humits ajudaran a netejar la nuvolositat i tindrem un dia radiant a gran part de València. Així mateix, comptarem amb unes temperatures diürnes que es recuperarien un poc degut al sol, però ja quedarien ben lluny dels valors conseguits este passat dijous. El vent de nord-oest s’enfortirà en Castelló i l’interior de València.

 

Pareix que la pròxima setmana començaria tranquil·la amb el domini de l’anticicló, però a partir de dimecres, els núvols i els arruixons guanyarien protagonisme, arribant esta volta a la costa. Això farà que l’ambient siga més fresc o fred i gris i tot indica que, podríem tindre un retorn a l’hivern de cara a finals de setmana.

Últimes notícies

Mor un home de 32 anys després d’apunyalament en una plaça d’Elx

Un home de 32 anys va morir després de ser apunyalat en el coll en la plaça Primer de Maig, a Elx. La policia busca testimonis per a esclarir l'homicidi.

Rescaten a una senderista deshidratada amb presíncope en el Penyal d’Ifach durant onada de calor

Una senderista ha sigut rescatada en el Penyal d'Ifach després de deshidratar-se i patir símptomes de presíncope mentres descendia. El rescat es va dur a terme amb un helicòpter i va ser evacuada en ambulància a causa de l'onada de calor que afecta a Alacant.

Salomé Pradas amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració judicial

L'advocat de Salomé Pradas, exconsellera de Justícia valenciana, amplia la seua queixa al CGPJ per irregularitats en la transcripció de la seua declaració en el cas dana, destacant l'omissió de preguntes i cites legals clau.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en una furgoneta

Un home de 45 anys va ser arrestat a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en un compartiment metàl·lic dins d'una furgoneta. La Policia Nacional va intervindre després de detectar una conducta sospitosa durant una inspecció rutinària.

Detingut a La Pobla de Vallbona amb 30 quilos de cocaïna ocults en furgoneta

La Policia Nacional arresta a un home amb 30 quilos de cocaïna amagats en un compartiment ocult dins d'una furgoneta a La Pobla de Vallbona, València.

Roberto Bautista cau en primera ronda de Wimbledon davant Cameron Norrie

Roberto Bautista perd enfront de Cameron Norrie en primera ronda de Wimbledon 2025 amb un marcador de 6-3, 3-6, 6-4 i 7-6.

La Policia descarta vincle entre el robatori a Benidorm i el cas judicial de Koldo García

La Policia Nacional considera que el robatori patit a la casa de la mare de Koldo García a Benidorm és un fet fortuït sense connexió amb el cas judicial que involucra al seu fill.

Pla Endavant per a la Comunitat Valenciana: 29.000 milions per a previndre futures DANA i consolidar la recuperació

El Pla Endavant de la Comunitat Valenciana, amb una inversió de 29.000 milions, busca consolidar la recuperació després de la DANA d'octubre i previndre futures catàstrofes.