Mastodon
28.2 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Fiscalia demana arxivar la investigació pel macrobrot a Benirredrà al no vore’s actuació irregular

 

Actualització 19/02/2021 a les 14.38 hores. La Fiscalia de València ha sol·licitat l’arxivament de la investigació oberta pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19 al no vore’s actuació irregular, segons ha pogut saber Europa Press.

 

El ministeri públic va obrir diligències preprocessals fa tres dies després d’una queixa del Defensor del Pacient i va remetre les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

La fiscal, després d’estudiar el cas, ha emés un informe en el que requerix el sobreseïment perquè en el seu moment, a finals del passat any, Fiscalia de Gandia ja va investigar els fets i els va arxivar en gener després de superar-se el brot i advertir que no hi havia hagut cap abandó de majors ni cap actuació irregular. Per això Ana Lanuza, en el seu informe, s’ha remés a esta investigació de Gandia i ha sol·licitat que s’arxiven les diligències preprocessals.

 

Fiscalia de València investiga el macrobrot registrat en una residència de Benirredrà

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències preprocessals pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la comarca de la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19.

 

D’eixa forma es desprén de la diligència, en la que s’indica que s’han remés les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

L’assumpte partix d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient a la Fiscalia per la que es requeria una investigació d’ofici en relació amb un macrobrot registrat en una residència de majors de Benirredrà, intervinguda per la Conselleria de Sanitat.

 

L’entitat fonamentava la seua sol·licitud en què l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal obliga als que pel seu càrrec, professió o ofici tinguen notícia d’algun delicte públic a denunciar-lo immediatament al jutge o al fiscal.

Últimes notícies

María Araújo destaca que la part humana és la clau en el projecte del València Basket

La nova pivot subratlla que el tracte a les jugadores va ser decisiu per al seu fitxatge i s'il·lusiona amb el Roig Arena. Demana ambició sense perdre el treball diari.

Mazón anuncia un acord amb Indra que permetrà crear 1.000 ocupacions en 2026

Indra reforçarà la seua activitat estratègica en la Comunitat Valenciana després d'un acord amb la Generalitat. El pla preveu 1.000 ocupacions qualificades durant 2026.

El Vila-real torna al treball sense Gerard Moreno i amb Thomas Partey

L'equip prepara en dos sessions el dol del dissabte davant Osasuna després de la Champions a Londres. Partey es reincorpora després de la seua citació judicial; Gerard seguix al marge

El València Basket estrena passadís de la fama i sala de vídeo tipus cinema en el Roig Arena

El club presenta la seua zona pròpia en el recinte, amb un corredor dedicat als seus referents, gimnàs compartit, pista auxiliar i vestuaris connectats. La nova casa reforça la identitat i millora la logística d'entrenaments i partits.

Catalá llança la primera acceleradora de talent en semiconductors i bonifica el 95% del ICIO en La Marina

València impulsa la primera acceleradora de talent en semiconductors i aplica una bonificació del 95% del ICIO per a noves inversions en el futur hub de La Marina. La mesura busca atraure empreses, ocupació qualificada i consolidar a la ciutat com a pol europeu del xip.

Aena dispararà la seua inversió en aeroports espanyols a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 12.888 milions entre 2027 i 2031, un 263% més que en el quinquenni anterior. El pla prioritza capacitat, experiència de l'usuari i sostenibilitat.

La comissió de la DANA de Les Corts es reunirà el 30 de setembre per a escoltar més tècnics

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre celebrarà el 30 de setembre la seua segona tanda de compareixences, centrada de nou en perfils tècnics. Les associacions de víctimes seguixen sense una data assignada.

El Consell invertirà més de 665 milions en quatre anys per a modernitzar la depuració d’aigües

El pla 2026-2030 de la EPSAR preveu 106 milions en 2026 i actuacions en 122 municipis, amb més reutilització i sense pujar el cànon de sanejament.