12.6 C
València
Dijous, 17 abril, 2025

Inicien la construcció dels carrils bici de General Avilés i Sant Vicent a València

El Servei de Mobilitat Sostenible comença demà dilluns les obres del carril bici de General Avilés, mentre que la setmana vinent s’iniciarà la connexió del carrer Sant Vicent amb la plaça d’Espanya, al voltant del monestir de la Roqueta. «Es tracta d’un eix fonamental, com el de General Avilés, i una connexió pendent, com era la del carrer Sant Vicent. Les dues contribuiran a augmentar i millorar la xarxa d’itineraris sostenibles de la ciutat de València», ha recordat el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

El primer dels nous carrils bici que es construiran enguany és el que recorrerà General Avilés des de Pío Baroja fins a l’avinguda del Mestre Rodrigo. El servei de Mobilitat Sostenible inicia aquest dilluns 10 de gener les obres de 690 metres, d’aquest nou eix bidireccional, de 2,30 metres d’amplària de mitjana i segregat en calçada, exceptuant les necessàries connexions amb els carrils bici existents en vorera.

«És un projecte que preveu, a més, l’ampliació dels espais per a vianants, especialment en la intersecció entre General Avilés i el carrer de Terrateig en passar el carril bici de vorera a calçada i alinear el pas de vianants reduint la longitud de l’encreuament», ha explicat el regidor Giuseppe Grezzi. A més, s’eliminaran els semàfors en l’accés i eixida al carrer de Terrateig donant prioritat al vianant. En aquesta mateixa línia, està prevista la reubicació del pas de vianants de General Avilés al costat de la rotonda de l’avinguda de Pío Baroja acostant-ho al nou encreuament ciclista i millorant el recorregut i l’accessibilitat dels vianants.

Les obres van ser adjudicades el mes de novembre passat a l’empresa Grup Bertolín SAU per un import de 183.517,14 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de dos mesos i tres setmanes.

La connexió ciclista per General Avilés es completarà fins a l’avinguda de Pius XII i per l’avinguda de les Corts Valencianes, entre Pius XII i el carrer de la Safor, amb un segon projecte adjudicat a Bertolín per un import de 362.715,65 euros (IVA inclòs) i que disposa d’una ajuda concedida pel fons IDAE (partida pressupostària provinent dels Fons de Desenvolupament Regional de la Unió Europea) de 167.832,99 euros. D’aquesta manera, el districte de Campanar guanyarà 2.089 metres de xarxa ciclista amb els dos projectes.

Connexió ciclista Sant Vicent Màrtir
D’altra banda, les obres de la connexió ciclista del carrer de Sant Vicent Màrtir, entre el carrer de Marvà i la plaça d’Espanya, de 375 metres, tenen previst iniciar-se a la fi de la setmana pròxima. Aquests treballs també van ser adjudicats el mes de novembre passat al Grup Bertolín SAU per un import de 226.839,63 euros (IVA inclòs). Està previst que els treballs es prolonguen durant dos mesos, a pesar que l’empresa adjudicatària creu que podrà reduir una setmana el termini d’execució d’aquests.

Aquest nou vial ciclista discorrerà per la banda oest del carrer. Es tracta d’un eix bidireccional, segregat en calçada (exceptuant les necessàries connexions amb els carrils bici existents en vorera) i 2,50 metres d’amplària mitjana.

Aquest nou carril bici també incorpora importants millores per als vianants. Així es durà a terme la reubicació del carril bici de vorera a calçada en les proximitats al carrer de Marvà; es reduirà de la longitud l’encreuament en els passos de vianants i es millorarà de les interferències vianant-ciclista-trànsit motoritzat amb la construcció de dos guals de vianants.

S’actuarà amb l’ampliació de voreres i illetes deflectores per a guanyar espai per al vianant i poder contindre les zones d’aparcament de vehicles motoritzats. Així mateix, s’incorporen nous passos de vianants i es modifiquen de la seua ubicació per a millorar la comunicació entre voreres en plaça d’Espanya. També hi haurà nous espais per a vianants en illetes deflectores en plaça d’Espanya.

Últimes notícies

L’Exèrcit d’Israel incrementa el seu control sobre la Franja de Gaza, arribant a un 30%

Les Forces de Defensa d'Israel (FDI) assenyalen que han assolit un control del 30% de la Franja de Gaza en el marc d'una intensa ofensiva militar. Aquaquesta maniobra segueix les agressions del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) del 7 d'octubre, que van provocar la mort d'un gran nombre d'israelians.

Argüeso Demana a la Jutgessa que Investigue Miguel Polo i Basset per la Dana

La defensa d'Emilio Argüeso sol·licita que actuals i antics càrrecs investigats pel seu paper en la gestió d'emergències durant la dana d'octubre compareguen com a investigats davant la jutgessa.

23.000 migrants sol·liciten la regularització extraordinària per la dana a València

El Govern espanyol ha rebut 23.000 sol·licituds per a la regularització de migrants afectats per la dana, amb un 95% d'aprovacions. La ministra d'Inclusió ha destacat la importància d'escoltar les necessitats de les plataformes migratòries.

Les pluges d’enguany superen el normal amb 521 l/m2 acumulats

Les pluges acumulades al període de l'1 d'octubre del 2024 al 15 d'abril del 2025 arriben als 521 l/m2, un 20% més que la mitjana. Regions com Múrcia i Andalusia destaquen en les seves xifres.

Última oportunitat per gaudir de la màgia del Teatre Escalante

Durant el maig, l'Escalante ofereix una programació variada de dansa, música i teatre d'objectes, tancant la seua 39a temporada amb grans propostes que fusionen clàssics i innovacions.

Marlaska ressalta l’honradesa de Pilar Bernabé, delegada del Govern a València

El ministre de l'Interior valora la integritat de la delegada del Govern a València, Pilar Bernabé, en resposta a qüestions sobre la seva formació acadèmica.

Fitur 2026: Coordinació per a la Promoció Turística de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana, amb la coordinació de totes les marques turístiques, es prepara per a una participació destacada a Fitur 2026, analitzant les experiències de l'edició anterior i incrementant la seva oferta promocional.

Increment del trànsit de mercaderies per ferrocarril del 11,85% a Valenciaport durant el 2025

El trànsit de mercaderies per ferrocarril ha augmentat notablement en Valenciaport, amb un increment del 11,85% en el 2025, seguint la tendència de creixement en el sistema de transport intermodal.