14.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Margarita del Val reconeix la pitjor notícia de la pandèmia

 

La viròloga Margarita del Val continua divulgant el seu coneixement sobre la virologia i en els últims mesos s’ha convertit en una de les veus més prestigioses a l’hora de parlar de la pandèmia en Espanya. Del Val sempre parla clar quan li pregunten per qüestions en relació amb l’evolució del coronavirus. En una de les seues últimes entrevistes televisives, la viròloga del CSIC ha deixat clar que, encara que la vacuna ha arribat per a quedar-se durant un llarg temps, el Covid-19 estarà present en les nostres vides al llarg de tot l’any 2021.

 

La científica del CSIC parlava la setmana passada en el programa d’Antena 3 ‘Espejo Público’, a on feia una alerta tal volta pessimista i molt amenaçadora. «En Europa i el món occidental, ja no és possible erradicar el coronavirus», sentenciava l’experta en la pandèmia del Covid-19.

 

Sense demostrar que les persones vacunades puguen evitar contagiar a unes altres que no ho estan

En contraposició a l’optimisme d’aquells que pensen que l’arribada de la vacuna és l’inici de la fi de la pandèmia, l’experta viròloga no es va tallar a afirmar que només les bovines esterilitzants seran les que maten definitivament al virus. «Si es tinguera una vacuna que evitara al 100% que els afectats contagiaren, en eixe moment es podria erradicar el virus», advertia.

 

La seua solució va d’acord amb la d’altres experts que asseguren que les vacunes que existixen actualment poden fer que els ciutadans no creen la malaltia del Covid-19, però hui en dia no ha quedat demostrat que el fàrmac evite que les persones vacunades puguen continuar passant el virus a la resta.

 

L’avís de Margarita del Val sobre la nova soca del Regne Unit

Margarita del Val no ha volgut obviar un delicat tema que està d’actualitat en les últimes setmanes, com és la nova variant de coronavirus sorgida al Regne Unit i que preocupa a tot el món. L’aparició de diferents variants de Covid-19 «és un assumpte recurrent» i «el peculiar» en esta ocasió és que la variant està incidint de forma molt notable quan travessem una època a on la incidència és molt alta.

 

La científica aclarix que «està competint amb molta eficàcia amb altres variants del virus que estan circulant», ha afirmat la científica, advertint que això genera dos opcions: «O és una variant que es transmet millor, o prové d’un brot o de diferents brots que han estat molt numeroso», ha assenyalat en Antena 3.

 

En opinió de Margarita del Val, fins que no siguen clars eixos termes «i per precaució» és vital establir una sèrie de mesures per a restringir la mobilitat de la gent i els contactes tant al Regne Unit com en tota Europa. Entre les opcions proposades, Del Val ha indicat que es facen més proves PCR en les zones amb un major moviment de britànics o procedents d’este país.

 

Com comportar-nos en un espai tancat?

A demés, la viròloga del CSIC també ha volgut posar sobre la taula una sèrie de recomanacions sobre com estar en un espai públic tancat en els dies tan complicats de la pandèmia, com podria ser un restaurant.

 

«La falta d’una bona ventilació en molts locals i de distància de seguretat entre els qui compartixen taula, i el no ús de mascaretes mentres els clients beuen o mengen, són alguns dels factors que provoquen que es propague el coronavirus», ha dit l’experta del CSIC. Quant als locals, Margarita del Val opina que «n’hi ha prou amb filtres de nivell 13, ja que són prou bons per a netejar l’aire».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.