Mastodon
22.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Troben amb vida a un home amb diversitat funcional desaparegut en Orihuela

 

Agents de la Policia Nacional, en un dispositiu conjunt en el que han participat efectius de Policia Local, Protecció Civil i Bombers del Consorci, han localitzat amb vida i en una zona d’horts als afores d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), a un veí de 58 anys, que patix diversitat funcional i requeria medicació, i que portava dos dies desaparegut des que havia eixit a comprar el divendres.

 

El desaparegut va ser traslladat pels bombers i una ambulància fins a l’Hospital de la Vega Baixa, amb símptomes d’hipotèrmia, i a on ha quedat ingressat en l’UCI entubat, amb complicacions cardiorespiratòries i vasculars compatibles amb el Covid-19, agreujades a causa de la situació en la que es trobava fins el moment del seu rescat, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

La germana del desaparegut va ser la que va interposar la denúncia de desaparició en la Comissaria de la Policia Nacional en Orihuela. Segons explicava, el seu familiar havia eixit de casa en la vesprada del divendres per a fer unes compres i no havia tornat.

 

Van seguir el rastre del telèfon mòbil

Des d’un primer moment, segons la Policia, es va tractar com una «desaparició inquietant» i es va iniciar el Protocol de Busca de Persones Desaparegudes, amb l’activació d’aplicacions informàtiques específiques de rastreig i posant en alerta el Servici de Drons de la Comissaria Provincial d’Alacant per a incorporar-se al dispositiu de busca.

 

Des de la Comissaria d’Orihuela es va contactar amb la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria Provincial d’Alacant des d’on es van desplaçar dos funcionaris del grup de Delinqüència Violenta i un vehicle uniformat amb altres dos agents per a col·laborar en les faenes de busca.

 

Com a primera gestió es va contactar amb les persones amb les que habitualment tenia relació el desaparegut i es va comprovar que el dia de la desaparició es trobava «més desorientat del normal». Els passos del desaparegut es van perdre després de fer una compra en una farmàcia, a on va usar la targeta de crèdit que ja no havia tornat a ser usada i, a pesar de portar un telèfon mòbil, no contestava.

 

Per part dels investigadors es va sol·licitar la intervenció del telèfon de la víctima, que va autoritzar el jutjat, pel que al migdia del dissabte es va delimitar una zona de busca, segons l’última antena de telefonia a la que el mòbil del desaparegut s’havia connectat.

 

El van trobar en una zona d’horts

A partir d’eixe moment, es va establir un ampli dispositiu de busca en el que van participar agents de la Policia Nacional, la Policia Local d’Orihuela, Protecció Civil, Bombers del Consorci i familiars del desaparegut.

 

Cap a les 18.00 hores del dissabte la germana de la víctima va conseguir contactar amb ell per telèfon, i va conseguir un nou posicionament a través dels repetidors de telefonia. D’esta forma es va poder delimitar una nova zona de busca que es va dividir en tres parts. Al dispositiu es van sumar membres de Protecció Civil de Torrevieja i un major número de policies de la Comissaria d’Orihuela tant de servici com d’altres voluntaris.

 

La víctima va poder comunicar que es trobava immobilitzat en una zona d’horts, amb tarongers, fulles en terra i una tanca metàl·lica. Des d’eixe moment la busca es va intensificar i, en un moment donat, el desaparegut va comunicar que estava sentint cridar el seu nom.

 

L’home va poder ser finalment localitzat amb vida per dos agents de la Policia Nacional i un altre de la Local en una rasa que delimitava dos horts, tombat d’esquena, amb els braços estesos i sense poder moure’s amb el terminal telefònic que va permetre la seua localització.

Últimes notícies

Una acusació demana que la jutgessa de la DANA requerisca a À Punt el vídeo del Cecopi del 29-O

Ciutadans, com a acusació popular, sol·licita que el jutjat requerisca a À Punt tot el vídeo i àudio en brut del Cecopi del 29-O i dies posteriors. La petició arriba després de l'oferiment de la cadena, condicionat a un requeriment judicial, i la denúncia per la filtració del material.

Alacant lidera l’augment de passatgers a l’agost amb un 10% interanual

Espanya va rebre 11,7 milions de passatgers internacionals a l'agost, un 5,4% més. Alacant va ser l'aeroport amb el major avanç relatiu del mes, amb un 10%.

Detingut a Orihuela per assaltar a una dona de 85 anys amb el mataleón; la víctima va estar tres dies en l’UCI

Un jove de 25 anys va ser detingut a Orihuela després d'immobilitzar pel coll a una dona de 85 anys en el portal de la seua casa i arrabassar-li la bossa. La víctima va passar tres dies en l'UCI i rep tractament per seqüeles psicològiques.

L’onzena manifestació contra Mazón unirà Paiporta i València el 28 de setembre

Dos columnes eixiran a les 18.00 des de Paiporta i la Rambleta per a confluir en el 'Pont de la Solidaritat', en la vespra dels 11 mesos de la dana. La marxa manté la pressió per la gestió del 29 d'octubre

Tallada la N-337 a Gandia després del xoc d’un camió grua contra un pont

La N-337 roman tallada a Gandia després que un camió amb grua impactara contra un pont. El trànsit està desviat i s'avaluen els danys; també es talla la N-332 en sentit València per despreniments.

Dijous amb temperatures inusualment altes a l’interior de la Comunitat Valenciana

L'interior de la Comunitat encara un dijous més càlid del normal per a estes dates, amb cels buidats i brises d'este. El divendres es mantindrà l'estabilitat i solo es preveu un lleu respir tèrmic a l'interior.

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.