Sanitat posa data al que tot el món esperava: 23 de novembre

 

Fernando Simón va avançar que el govern estava preparant un pla de vacunació contra el Covid-19 i que s’esperava que estiguera llest en les pròximes setmanes, però Salvador Illa va anar més enllà en la roda de premsa del dimecres, 11 de novembre, i va avançar que el Ministeri preveu que este pla estiga llest per al 23 de novembre.

 

Esta estratègia de vacunació, que implicarà vacunar primer als majors de 65 anys i al personal sanitari, considerats els grups de més risc en esta pandèmia, dependrà del fet que es seguisquen els terminis estimats per a l’arribada de les successives vacunes que haurien de començar a generar una certa immunitat de grup en la població, encara que no s’espera que siga un procés ràpid.

 

Salvador Illa va informar que, actualment, les comunitats autònomes i Sanitat estan treballant de manera conjunta al costat de tècnics independents en una estratègia nacional per a la vacunació del Covid-19, i que, una volta llest, es debatrà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (CISNS).

 

El grup de treball està format pel Ministeri de Sanitat i huit comunitats autònomes, dos membres del Comitè de Bioètica, un sociòleg de la Universitat Autònoma de Madrid, un expert en metodologia sobre l’avaluació de programes de vacunació, representants de societats científiques com l’Associació Espanyola de Vacunologia (AEV) o la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC), quatre especialistes en modelització matemàtica de l’Institut de Salut Carles III (ISCIII), representants del Centre Nacional d’Epidemiologia, del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) o l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

 

Espanya començarà a vacunar a finals d’enguany

En este sentit, Illa ha confirmat que Espanya podria estar preparada «a finals d’any per a iniciar els programes de vacunació», després que en els últims dies hi haja hagut notícies sobre dos vacunes que superen el 90% d’efectivitat, la de Pfizer i la que està preparant Rússia.

 

De la primera, Europa ja s’ha garantit la compra d’uns 300 milions de dosis a repartir entre els estats membres, i es calcula que a Espanya li podrien pertànyer uns 20 milions de dosis d’acord amb la seua població. A demés, el govern espanyol també va comprar 31 milions de dosis d’una altra vacuna, la d’Oxford, que també és una de les que està més avançades.

 

L’Executiu espanyol està treballant ja en com es farà en Espanya la distribució de la vacuna, i està començant a elaborar una estratègia que contempla quins grups de persones la rebran primer, els aspectes logístics per a preparar la seua correcta distribució i la formació que hauran de rebre els sanitaris per a aplicar-les. A demés també s’està treballant en com comunicar a la població tot el que tinga a vore amb la vacuna, i probablement s’estudiaran algunes propostes que impliquen fer obligatòria l’aplicació de la vacuna, com el president de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, ja ha plantejat.

 

Al costat de les comunitats autònomes s’ha revisat també els quatre contractes que té la Comissió Europea per a l’adquisició de quatre vacunes: la d’AstraZeneca, la de Sanofi, la de Janssen i la de Pfizer, i també les negociacions que s’estan donant amb Moderna i altres companyies que també estan creant les seues .

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.