16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

La cadena Marypaz, a punt de baixar la persiana

 

El coronavirus ha afectat durament a molts negocis, sobretot en el món de la ‘venda al detall’. Una de les empreses que s’està veent afectada és Marypaz. Com molts de vosaltres sabreu, es tracta d’una marca espanyola de calçat i accessoris per a dona que està situada en pràcticament totes les províncies del país, arribant als 125 punts de venda (abans de la pandèmia).

 

Va nàixer en  Sevilla en l’any 1972 de la mà d’Ángel Aguaded. A mesura que anaven passant els anys, Marypaz adquiria cada volta més fama. L’any 2013, va conseguir el seu punt àlgid, arribant a tindre més de 400 botigues en el país, comptant amb 1.500 treballadors i arribant a facturar 140 milions d’euros.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Una publicació compartida de MARYPAZ (@marypaz_shoes) el

 

Ara, pareix que l’imperi de Marypaz penja d’un fil. I és que l’empresa no està travessant el seu millor moment des d’este últim any. El fons d’inversions Black Toro Capital, que està especialitzat a invertir diners en companyies que es troben en situacions complicades per a donar una eixida al negoci, va intentar buscar-li un aliat a Marypaz.

 

Finalment, l’empresa es va salvar pels pèls quan va ser comprada per la societat Crocea Mors, que pertany a l’empresari Álvaro Pellón. Ara, pareix que la crisi del coronavirus li ha donat un colp dur a Marypaz. Amb l’estat d’alarma i el confinament, va haver d’establir un ERTO per als seus treballadors.

 

Potenciar la compra en línia i despedir part de la plantilla

Ara i, en plena desescalada, s’enfronten a un futur incert. Fins i tot algunes de les botigues que seguien obertes abans del confinament no tenen previst tornar a alçar la persiana. I és que la firma Marypaz ha pres una decisió que passarà factura als seus treballadors: tancar per a sempre alguna de les botigues que li ixen menys rendibles econòmicament.

 

L’objectiu és clar: potenciar la compra en línia, que ha començat a ser viable a partir d’este mes de maig. A demés del tancament d’algunes botigues i el fet de potenciar la venda virtual, la veritat és que l’empresa també s’enfronta a una nova normalitat d’allò més complicada.

 

Per a començar, hauran de renegociar els lloguers, a demés d’ajustar preus amb els proveïdors i el personal. A pesar d’això, la pitjor part se l’emportaran alguns dels treballadors de l’empresa de calçats. I és que, divendres passat, Marypaz es va assentar a negociar els despatxaments de part de la seua plantilla, a pesar de què el Govern ha advertit de la prohibició de despedir personal si no han arribat a passar sis mesos de l’ERTO.

 

Segons ha informat el mitjà ‘Vozpópuli’, tot indica a que l’empresa sevillana preferix pagar la devolució de les quotes a la Seguretat Social abans de prescindir dels despatxaments. En este sentit, el pla per a un futur pròxim és tancar 40 de les seues botigues físiques, fet que comportaria despedir a 176 persones (de les 596 que es troben en plantilla). A demés, este ERO també afectaria els 19 treballadors que es troben en les oficines de Marypaz, en Sevilla.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.