19 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Detingut per unes pintades ofensives contra la Guàrdia Civil en Tuéjar

Tuéjar

Imatge de la detenció del presumpte culpable de les pintades | Europa Press

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 59 anys en la localitat de Tuéjar, en la comarca dels Serrans (València), per presumptament fer pintades ofensives sobre la Guàrdia Civil. El sospitós també tenia tres denúncies prèvies per incomplir el confinament.

 

L’última pintada, de color groc fluorescent, va aparéixer el 17 d’abril en una façana d’una casa en un carrer cèntric del municipi. A demés, va generar la indignació i incomoditat dels veïns en xarxes socials, motiu pel que els servicis de neteja la van esborrar ràpidament.

 

L’alcaldessa de Tuéjar va avisar d’esta pintada ofensiva contra els agents, ja que podia suposar un delicte d’injúries o amenaces greus, pel que va posar en marxa l’operació ‘Hen esprai’ amb agents de Chelva, en la mateixa comarca, i Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València).

 

Després de les indagacions, els investigadors van trobar al responsable i van confirmar que buscava provocar sentiments d’odi, violència o discriminació cap a les forces de seguretat, davant del seu possible contagi pel coronavirus.

 

Altres denúncies per incomplir l’estat d’alarma

Este home tenia tres denúncies administratives prèvies de la Guàrdia Civil per no respectar l’estat d’alarma, una d’elles un dia abans de l’aparició de la pintada.

 

A conseqüència d’esta operació, s’han esclarit altres delictes en Tuéjar en els que hauria participat de manera similar. L’home, espanyol i amb numerosos antecedents, ha sigut arrestat per la seua implicació en delictes d’injúries o amenaces greus contra les forces de seguretat, danys i desobediència greu a agents.

Últimes notícies

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no poden triar pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón i ha advertit a PP i Vox que la successió no pot decidir-se en despatxos. Diana Morant ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de candidat encobridor i ha demanat que decidisca la ciutadania.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no poden decidir pels valencians

Diana Morant ha advertit que PP i Vox no tenen dret a triar pels valencians i ha reclamat eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón. També ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca com a 'candidat encobridor'.