Detingut per unes pintades ofensives contra la Guàrdia Civil en Tuéjar

Tuéjar

Imatge de la detenció del presumpte culpable de les pintades | Europa Press

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 59 anys en la localitat de Tuéjar, en la comarca dels Serrans (València), per presumptament fer pintades ofensives sobre la Guàrdia Civil. El sospitós també tenia tres denúncies prèvies per incomplir el confinament.

 

L’última pintada, de color groc fluorescent, va aparéixer el 17 d’abril en una façana d’una casa en un carrer cèntric del municipi. A demés, va generar la indignació i incomoditat dels veïns en xarxes socials, motiu pel que els servicis de neteja la van esborrar ràpidament.

 

L’alcaldessa de Tuéjar va avisar d’esta pintada ofensiva contra els agents, ja que podia suposar un delicte d’injúries o amenaces greus, pel que va posar en marxa l’operació ‘Hen esprai’ amb agents de Chelva, en la mateixa comarca, i Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València).

 

Després de les indagacions, els investigadors van trobar al responsable i van confirmar que buscava provocar sentiments d’odi, violència o discriminació cap a les forces de seguretat, davant del seu possible contagi pel coronavirus.

 

Altres denúncies per incomplir l’estat d’alarma

Este home tenia tres denúncies administratives prèvies de la Guàrdia Civil per no respectar l’estat d’alarma, una d’elles un dia abans de l’aparició de la pintada.

 

A conseqüència d’esta operació, s’han esclarit altres delictes en Tuéjar en els que hauria participat de manera similar. L’home, espanyol i amb numerosos antecedents, ha sigut arrestat per la seua implicació en delictes d’injúries o amenaces greus contra les forces de seguretat, danys i desobediència greu a agents.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.