22.5 C
València
Diumenge, 2 novembre, 2025

Les dades sobre el coronavirus que no t’has de creure

Les mentides sobre el coronavirus que no t'has de creure

Imatge d’arxiu | Europa Press

 

Els representants dels col·legis professionals que integren la Unió Sanitària Valenciana advertixen sobre els «falsos mites i mentides» que s’estan propagant sobre el coronavirus, al mateix temps que traslladen a la població «un missatge de tranquil·litat».

 

  

En este sentit, recorden que el Ministeri de Sanitat ha qualificat el risc per a la salut pública d’Espanya de «moderat». Afigen que, segons les estimacions del Centre Europeu de Control de Malalties (ECDC), el risc que es produïsquen brots similars de COVID-19 al que està tenint lloc en Itàlia, en altres països d’Europa, es considera moderat-alt.

 

 

L’associació valenciana ha difós informació, d’acord amb les indicacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), sobre les mentides entorn de la malaltia «en els que no cal caure». En este sentit, assenyalen que el 2019-CoV no sols afecta a les persones majors o amb malalties preexistents, ja que gent de totes les edats pot ser infectada.

 

Seguir estes pautes no ajuda a previndre el virus

Igualment, rebutgen que menjar all pot ajudar a previndre el coronavirus–este és un aliment saludable que pot tindre algunes propietats antimicrobianes però no hi ha proves que haja protegit a les persones contra el virus–. També desmentixen que el fum o el gas dels focs artificials i els petards impedisquen la infecció –de fet, respirar-lo és perillós i no mata al virus– o que aplicar oli de sèsam en la pell siga una mesura efectiva de prevenció.

 

Tampoc funciona beure una infusió de llavors d’anís –és una beguda que pot tindre algunes propietats hidratants però no hi ha constància en el brot actual que haja protegit a les persones–; o que el col·lutori amb gàrgares o amb solució salina en el nas evite el contagi.

 

L’agrupació de sanitaris afig que «actualment, no hi ha cap medicament o vacuna específics per al coronavirus que haja sigut completament provat quant a la seua seguretat i eficàcia». Finalment, recorda que els símptomes del virus més comuns inclouen febre, tos i sensació de falta d’aire. En alguns casos també pot haver-hi símptomes digestius com a diarrea i dolor abdominal.

 

No caure en tòpics ni estigmes

L’OMS aconsella a les persones de totes les edats que prenguen mesures per a protegir-se del virus, per exemple, seguint una bona higiene de les mans i una bona higiene respiratòria. A demés, la Unió recalca que no és cert que s’haja d’evitar el contacte amb ciutadans xinesos fins que se sàpiga més sobre la malaltia.

 

El que s’ha d’evitar, apunten, és el contacte pròxim amb qualsevol persona que haja estat en la Xina en els 14 dies anteriors i que presente símptomes de la malaltia. «En cas contrari, no ha d’evitar-se el contacte amb persones o comunitats xineses, ja que es genera un estigma», insistixen.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Joselito ha sigut nomenat fill adoptiu d’Utiel pel seu paper com a ‘ambaixador extraordinari’

L'actor i cantant ha sigut distingit en el Teatre Rambal després de l'aprovació plenària. El reconeixement premia la seua trajectòria i la seua labor de promoció d'Utiel.

Descobrixen propietats antienvelliment en la palla d’arròs i aplicacions per al calçat

Un projecte impulsat per arrossers de l'Albufera, al costat de la UMH, Inescop i Analco, constata potencial antienvelliment en la palla d'arròs i usos per a adhesius del calçat. Els socis ultimen una empresa amb planta de processament per a convertir el residu en valor econòmic.

Arranca el juí per abusos sexuals en una secta pseudoreligiosa de Vistabella amb sis acusats

L'Audiència de Castelló inicia una vista de tretze sessions contra sis persones per nou delictes d'abusos sexuals continuats a menors i associació il·lícita. El procés se centra en una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella entorn d'un líder ja mort.

Troben en la palla d’arròs potencial antienvelliment i usos per al calçat

La palla d'arròs conté compostos amb efecte antienvelliment i aptes per a adhesius, segons un projecte d'arrossers i centres tecnològics. El pla assegura l'extracció del residu i prepara una empresa per a valorar 80.000 tones anuals.

La periodista que va menjar amb Mazón el 29-O declararà este dilluns davant la jutgessa de la dana

Maribel Vilaplana declararà este dilluns com a testimoni per la gestió de la dana del 29-O. La jutgessa li ha demanat el tiquet de l'aparcament per a fixar la cronologia d'eixa vesprada.

La periodista que va menjar amb Mazón es recupera a casa després d’un quadre d’ansietat

La periodista es troba en el seu domicili després de ser atesa en un hospital. Està citada com a testimoni este dilluns a Catarroja per la gestió de la DANA.

La comissió de la dana arranca amb les víctimes i el focus en Carlos Mazón

La setmana parlamentària, sense ple en el Congrés, concentra l'atenció al Senat i en les primeres sessions de la comissió de la dana, que escoltarà víctimes i prepara la compareixença de Carlos Mazón el 17 de novembre.

Domingo amb núvols, ruixats febles i màximes sense canvis o en descens en la Comunitat Valenciana

Previsió per a hui diumenge: intervals de núvols amb obertura de clars al migdia i possibles precipitacions febles i disperses. Les mínimes pujaran; les màximes baixaran a l'interior de Castelló i es mantindran estables en la resta.