20 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Un estudi revela que està augmentant la velocitat del vent en la Terra

La velocitat del vent està augmentat arreu del món

La velocitat del vent està augmentat en tot del món | PixaBay

La velocitat mitjana diària del vent està augmentant un 7% des del 2010 en l’hemisferi nord després de qu durant quasi 30 anys es desaccelerara. Este nou increment de la velocitat suposarà un impuls per a l’energia eòlica, segons els resultats d’un estudi realitzat per investigadors de la Universitat de Princeton (Estats Units).

 

L’estudi, publicat en la revista científica ‘Nature Climate Change’, es va dur a terme per tal d’explicar les possibles causes d’este comportament del vent, després de què durant 30 anys baixara la velocitat i que a partir del 2010 tornara a guanyar força. L’equip d’investigadors ha analitzat les dades de velocitat del vent arreplegades entre 1978 i 2017 de més de 1.400 estacions meteorològiques en tot el món.

 

La caiguda de la velocitat es creia que era a causa de la construcció d’edificis, àrees metropolitanes i camps de turbines eòliques, que havien creat una barrera antinatural en la superfície terrestre que desafavoria els vents.

 

No és culpa dels humans

L’estudi ha descobert que l’increment de la velocitat del vent es deu als canvis en les tendències climàtiques naturals, com l’Oscil·lació de l’Atlàntic Nord (NAO), on els canvis de pressió de l’aire sobre l’oceà impulsen les tendències climàtiques e grans regions d’Amèrica del Nord i Europa.

 

La relació entre la nostra atmosfera i els oceans, i els cicles entre ells, alteren les distribucions globals de temperatura i pressió i modifiquen la velocitat dels vents oceànics. D’esta manera, esta relació també altera la velocitat dels vents terrestres.

 

aerogeneradors eòlics

L’augment del vent beneficiarà la creació d’energia eòlica | PixaBay

Més vent, més energia renovable

Estos resultats suposen una bona notícia per al desenvolupament de l’energia eòlica. Els parcs eòlics potencials, que abans es creien que eren de qualitat marginal i que no valia la pena invertir en ells, podran ser parcs eòlics productius, ja que la ‘paralització’ dels vents no és un fenomen que persistirà, sinó un cicle natural.

 

Com a exemple, els investigadors van calcular que una turbina eòlica típica hauria produït aproximadament un 17% més d’energia el 2017 que el 2010. I utilitzant índexs climàtics per projectar futures velocitats de vent, van predir un augment del 37% de cara el 2024.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket busca recuperar la seua identitat per a doblegar al Reial Madrid

València Basket rep en el Roig Arena al Reial Madrid després de dos derrotes que han minvat la seua anotació. Recuperar el ritme i el tir exterior marca el full de ruta.

La Torre acollirà un simulacre d’inundació, acte central de la Setmana de la Prevenció a València

La Setmana de la Prevenció, del 17 al 23 de novembre, tindrà com a eix un simulacre d'inundació a la Torre amb prova del nou sistema d'avís sonor.

Agricultura garantix ous i carn d’au segurs i sense focus de grip aviària en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha assegurat que els ous i la carn d'au de la Comunitat Valenciana estan en situació òptima i no s'han detectat focus en granges. Entren en vigor mesures de confinament i bioseguretat en zones de risc per a previndre contagis per ocells migradors.

Morant titlla de nova humiliació per a Feijóo la negociació PP-Vox per la Generalitat

Morant ha qualificat la negociació entre PP i Vox per a rellevar a Carlos Mazón com una humiliació per a Feijóo i ha exigit eleccions immediates en la Comunitat Valenciana.

El PSPV rebutja a qualsevol candidat del PP per a succeir a Mazón i exigix eleccions

El PSPV ha rebutjat que qualsevol dirigent del PP succeïsca a Carlos Mazón i ha demanat eleccions anticipades. José Muñoz ha criticat les negociacions PP-Vox i la falta de focus en la reconstrucció després de la dana.

Compromís només remena un candidat instrumental a la Generalitat per a anar a eleccions

Baldoví ha defés que Compromís només contemplaria un candidat instrumental per a obrir una transició ràpida i retornar la veu al poble valencià en les urnes.

Pérez Llorca atribuïx a una casualitat la seua citació judicial per la DANA

El síndic del PP en Les Corts ha sostingut que la coincidència entre la seua possible candidatura i la seua citació com a testimoni en la causa de la DANA és una casualitat. Ha assegurat que acudirà a declarar amb voluntat de col·laborar.

El PSOE advertix que Feijóo vendrà el que siga necessari per a plegar-se a Abascal

Enma López ha acusat a Feijóo d'estar disposat a vendre el que siga necessari per a acomodar-se a Vox i ha defés eleccions en la Comunitat després de la dimissió de Mazón.