22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Un estudi revela que està augmentant la velocitat del vent en la Terra

La velocitat del vent està augmentat arreu del món

La velocitat del vent està augmentat en tot del món | PixaBay

La velocitat mitjana diària del vent està augmentant un 7% des del 2010 en l’hemisferi nord després de qu durant quasi 30 anys es desaccelerara. Este nou increment de la velocitat suposarà un impuls per a l’energia eòlica, segons els resultats d’un estudi realitzat per investigadors de la Universitat de Princeton (Estats Units).

 

L’estudi, publicat en la revista científica ‘Nature Climate Change’, es va dur a terme per tal d’explicar les possibles causes d’este comportament del vent, després de què durant 30 anys baixara la velocitat i que a partir del 2010 tornara a guanyar força. L’equip d’investigadors ha analitzat les dades de velocitat del vent arreplegades entre 1978 i 2017 de més de 1.400 estacions meteorològiques en tot el món.

 

La caiguda de la velocitat es creia que era a causa de la construcció d’edificis, àrees metropolitanes i camps de turbines eòliques, que havien creat una barrera antinatural en la superfície terrestre que desafavoria els vents.

 

No és culpa dels humans

L’estudi ha descobert que l’increment de la velocitat del vent es deu als canvis en les tendències climàtiques naturals, com l’Oscil·lació de l’Atlàntic Nord (NAO), on els canvis de pressió de l’aire sobre l’oceà impulsen les tendències climàtiques e grans regions d’Amèrica del Nord i Europa.

 

La relació entre la nostra atmosfera i els oceans, i els cicles entre ells, alteren les distribucions globals de temperatura i pressió i modifiquen la velocitat dels vents oceànics. D’esta manera, esta relació també altera la velocitat dels vents terrestres.

 

aerogeneradors eòlics

L’augment del vent beneficiarà la creació d’energia eòlica | PixaBay

Més vent, més energia renovable

Estos resultats suposen una bona notícia per al desenvolupament de l’energia eòlica. Els parcs eòlics potencials, que abans es creien que eren de qualitat marginal i que no valia la pena invertir en ells, podran ser parcs eòlics productius, ja que la ‘paralització’ dels vents no és un fenomen que persistirà, sinó un cicle natural.

 

Com a exemple, els investigadors van calcular que una turbina eòlica típica hauria produït aproximadament un 17% més d’energia el 2017 que el 2010. I utilitzant índexs climàtics per projectar futures velocitats de vent, van predir un augment del 37% de cara el 2024.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

El Govern ha aprovat un decret llei que limita preus en emergències amb dos topalls i devolucions automàtiques. El Consell de Ministres activarà la seua aplicació.

RTVE i TelevisaUnivision confirmen plans més enllà de Benidorm Fest per a bastir ponts amb Amèrica

RTVE i TelevisaUnivision han confirmat que treballen en nous projectes conjunts per a acostar el festival al mercat americà. L'estratègia es recolza en premis amb Miami i Estocolm i en l'aliança amb Spotify.

Baldoví lliga Aragó a l’avanç de l’esquerra arrelada i obri la porta a aliances en la Comunitat

El síndic de Compromís ha vinculat el resultat a Aragó amb la força de les esquerres pegades al territori i ha obert a aliances si prioritzen problemes valencians.

Feijóo es mostra ‘raonablement satisfet’ amb el resultat a Aragó i advertix de la polarització

Feijóo ha valorat el 34% i la major distància amb el PSOE a Aragó i ha assenyalat que no sap si eixe patró és extrapolable. Ha alertat de la polarització.