23.7 C
València
Dilluns, 9 juny, 2025

Entra en vigor un nou examen de conduir a partir del 15 de setembre

 

La Direcció General de Trànsit ha anunciat novetats importants de cara a la implantació del nou model d’exàmens per a obtindre el carnet de conduir. A partir del 15 de setembre, les noves tecnologies tindran via lliure en els cotxes d’autoescola i en  la prova pràctica; mentres que la part teòrica incorpora novetats audiovisuals, cursos obligatoris i una major exigència quant als acerts.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Facilitats en la pràctica

D’esta manera, si el vehicle compta amb sistemes d’assistència a la conducció com càmeres, sensors o sistemes d’alerta, podran ajudar també a l’aspirant durant la prova pràctica; si bé, els que no disposen d’eixos vehicles en l’autoescola, tampoc els podran disfrutar durant l’examen.

 

Concretament, els aspirants a obtindre el carnet de conduir podran comptar amb càmeres 360 graus, cameres de marxa arrere, sensors d’aparcament, alerta de trànsit creuat (RCTA), sistema de frenada d’emergència (AEB), activació automàtica de llums i parabrises, sistema d’ajuda d’eixida en pendent, avís de frenada d’emergència (EDB), sistema Start-Stop i sistema de detecció de fatiga.

 

Ara bé, si bé les millores tecnològiques poden ser de gran ajuda per a la conducció dels conductors novells, saber utilitzar-les passarà a ser obligatori per a totes aquelles que s’examinen amb un vehicle d’eixes característiques.

 

Altres novetats seran l’establiment de terminis mínims per poder presentar-se a més d’una convocatòria, fins al punt que, per cada suspens, l’alumne haurà de rebre cinc pràctiques de conduir més abans de tornar-se a presentar.

 

Major exigència en la teòrica

Quant a la part teòrica, s’incorporarà l’obligatorietat de fer una formació presencial de huit hores per a tots els aspirants, a més d’una formació presencial d’entre dos i sis hores per als que vullguen obtindre un permís diferent de l’A o el B.

 

A més a més, la prova teòrica inclourà la possibilitat d’afegir vídeos que acompanyen les preguntes i, com a novetat principal, els errors de la prova no podran excedir el 10% del total de preguntes formulades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Carlos Mazón exposarà en Les Corts la seua gestió de la DANA i la Conferència de Presidents

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, compareixerà en Les Corts per a explicar la gestió de la DANA del 29 d'octubre i els resultats de l'última Conferència de Presidents a Barcelona.

35 Vespas Danyades per la DANA a València Troben Nova Llar a Valladolid

Una col·lecció de 35 motos clàssiques Vespa afectades per inundacions a València es traslladen a un museu a Valladolid. El projecte contempla una exposició i posterior restauració.

Aturs de taxis a València durant la nit de Sant Joan i tots els dissabtes de juliol per la política tarifària

La Federació del Taxi de València convoca aturs nocturns en protesta per la política tarifària. La vaga comença en la nit de Sant Joan i es repetirà tots els dissabtes de juliol.

Ciutadans col·laboren per a desencriptar carta del segle XVI dels Borgia i revelen secrets històrics

La col·laboració ciutadana va permetre desxifrar una carta encriptada del segle XVI vinculada a la família Borgia, revelant temes eclesiàstics i revolucions històriques.

Soledad Sevilla ingressa en la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Ferran reflexionant sobre l’art i la bellesa

La pintora Soledad Sevilla s'incorpora a la Reial Acadèmia de Sant Ferran amb un discurs que destaca l'art com a experiència estètica i el compromís amb la bellesa transformadora.

Compromís decidix el seu futur dins del grup parlamentari Sumar després de desacords interns

Compromís es reunix per a decidir si continua en el grup Sumar en el Congrés després de desacords sobre la comissió d'investigació de la dana d'octubre.

El català en Valéncia fomenta el castellà

El català a València és més que una llengua; és una part essencial de la nostra identitat. Coneix els desafiaments actuals.

Risc de tempestes vespertines i pujada de temperatures a Castelló en iniciar la setmana

La Comunitat Valenciana inicia la setmana amb cels nuvolosos, probabilitat de tempestes i un notable augment de les temperatures màximes, especialment a Castelló.