Mastodon
29.6 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Els tres centres logístics valencians que recullen material d’ajuda per a Ucraïna obrin aquest dilluns

Aquest dilluns s’obriran en la Comunitat Valenciana els tres centres logístics que ha preparat la Generalitat per a recollir el material d’ajuda humanitària que la societat valenciana vulga donar per al poble ucraïnés. Així ho ha anunciat aquest diumenge a través de xarxes socials la directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez.

Ha explicat que se situarà un magatzem logístic per província. A València aquest estarà en Fira València, mentre que a Alacant se situarà en la Ciutat de la Llum. A Castelló, indica la directora general que tenen un edifici de cotxeres per a situar el centre.

Així mateix, ha exposat Pérez que l’ajuda es canalitzarà a través de dos sistemes. D’una banda, gràcies a l’ajuda de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), les empreses podran portar els materials directament als centres logístics. En el cas dels ciutadans que vulguen ajudar, la Generalitat en col·laboració amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), habilitarà en cada municipi els punts de recollida que establesca cada ajuntament.

“Volem que tota la solidaritat de la Comunitat Valenciana puga sortir conjuntament en un comboi cap a Polònia on es repartirà posteriorment al poble ucraïnés”, ha indicat la directora general, qui ha assegurat que estan en contacte amb els governs de Polònia i Ucraïna per a dur a terme l’operatiu. “És un moment important perquè tots treballem de la mà i poder fer arribar aquesta ajuda tan important al poble d’ucraïnesa”, ha asseverat Pérez.

Entre els productes més necessaris es troba el material sanitari, material tèxtil com a roba, calçat i mantes, així com aliments que no caduquen.

El primer enviament d’ajuda humanitària aportada per la Generalitat a les persones refugiades d’Ucraïna, compost per 990 tendals d’emergència, sortirà del magatzem de la Creu Vermella de Picanya en direcció al centre logístic d’aquesta organització a Debrecen (Hongria), aquest dilluns al matí.

Últimes notícies

El Vila-real busca aprofitar la debilitat del Tottenham a casa davant equips espanyols

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions davant el Tottenham amb la idea d'alçar-se després de la derrota de lliga i explotar el fluix historial local dels londinencs davant rivals espanyols. El xoc arriba amb rotacions previstes i un Tottenham en bon moment, però amb baixes rellevants.

La gastronomia alacantina exhibix innovació i tradició en les jornades ‘La millor tapeta del món’

La tercera edició de 'La millor tapeta del món' reunix xefs de la província amb degustacions i showcookings oberts al públic en l'A prop. Les sessions se celebren els dies 15, 16, 17, 22 i 23 de setembre dins d'Alacant Capital Espanyola de la Gastronomia.

À Punt portarà a la justícia el robatori i la filtració del vídeo del Cecopi del 29-O difós per rTVE

À Punt prepara accions legals per la sostracció i filtració del vídeo de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre, emés per rTVE. La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha demanat còpia del material i més informació a la corporació valenciana.

El col·legi Orba d’Alfafar reobri després de la DANA amb aules prefabricades

El CEIP Orba d'Alfafar reobri per a iniciar el curs després dels danys de la dana, amb classes en aules prefabricades. El pla inclou horaris d'adaptació, transport i coordinació entre administracions mentres s'executa la demolició de l'edifici.

El València encadena els seus pitjors resultats històrics davant el Barcelona

El conjunt valencianista ha sigut atropellat 7-1, 0-5 i 6-0 en els seus tres últims dols, un 18-1 agregat inèdit. La dinàmica agreuja un historial ja advers.

València llança una campanya contra l’explotació sexual amb el lema ‘Si eres puter, eres còmplice’

L'Ajuntament activa una campanya de sensibilització que posa el focus en els qui consumixen prostitució i reforça l'atenció a les víctimes amb recursos i aliances.

Podemos condiciona el seu suport a la Llei de Mobilitat a frenar les ampliacions del Prat i del port de València

Podemos reclama paralitzar immediatament les ampliacions del Prat i del port de València com a condició per a donar suport a la Llei de Mobilitat Sostenible, vinculada a 10.000 milions europeus.

Diana Morant demana no contraposar La Volta i el suport a Gaza i centra el debat en drets humans

La ministra de Ciència sosté que el verdader debat és la defensa del poble de Gaza enfront del suport al 'genocida Netanyahu'. Defén les protestes pacífiques i veu com mal menor reubicar el final de La Volta.