Mastodon
27.6 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

L’IVF finançarà a cost 0 a les empreses i autònoms afectats per l’increment de l’energia i la inflació

L’Institut Valencià de Finances (IVF) finançarà a interés 0 els instruments financers posats a la disposició de les empreses i persones autònomes afectades per l’increment dels preus de l’energia i per la Invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

A través del Pla Reactiva, dotat amb un total de 944 milions d’euros, l’IVF ha dissenyat dues línies de finançament per un import total de 150 milions d’euros que tenen com a objecte garantir la liquiditat necessària a les empreses més afectades per la crisi energètica i lluitar contra la inflació.

“L’IVF, com a principal instrument de la política financera del Consell, assumeix de nou un paper fonamental en la posada en marxa i execució d’aquest pla”, ha apuntat el seu director, Manuel Illueca, qui ha posat en valor la labor que l’entitat desenvolupa diàriament “per a estar en contacte directe i permanent amb el teixit productiu valencià, la qual cosa ens permet detectar les necessitats més apressants d’autònoms i empreses valencianes”.

Així, Illueca ha reiterat que l’IVF “s’ha convertit ja en l’interlocutor perfecte amb el Govern i en l’instrument més útil per a donar una resposta ràpida i eficaç davant qualsevol conjuntura macroeconòmica o excepcional, com ha succeït amb el sector de les estacions de servei, per als qui hem dissenyat en temps rècord una línia centrada en les seues necessitats”.

150 milions en dos instruments financers

Les dues línies d’actuació del Pla Reactiva de resposta enfront de l’emergència energètica i la lluita contra la inflació que gestiona el Institut Valencià de Finances tenen una dotació total de 150 milions d’euros “per a cobrir especialment les necessitats de capital circulant, amb el que es dona resposta a les necessitats més apressants detectades entre les empreses valencianes, l’activitat de les quals s’està veient afectada per l’actual conjuntura macroeconòmica”, ha destacat el director general de l’IVF, Manuel Illueca.

D’una banda, mobilitzarà fins a 100 milions d’euros, sense interessos ni costos financers, per a sostindre el capital circulant d’empreses i sectors la xifra de negoci dels quals s’estiga afectada pel conflicte bèl·lic i, de manera general, per la pujada dels preus de l’energia.

A aquesta línia també podran sumar-se aquells sectors que hagen vist incrementats els seus costos de producció per l’encariment de les fonts energètiques i els que hagen patit una disminució de la demanda dels seus productes, bé per la pèrdua de poder adquisitiu dels clients o per l’impacte de la guerra en els seus mercats d’exportació.

A diferència d’altres línies de finançament gestionades per l’IVF, en aquest cas l’entitat pública empresarial dependent de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic subvencionarà íntegrament els costos de finançament de préstecs concedits per la banca comercial amb aval de AFIN-SGR.

A tal fi, l’IVF disposarà d’una línia pressupostària de 20 milions d’euros, amb la qual augmentarà els recursos propis de la SGR de la Comunitat Valenciana i reduirà fins a un 0% el cost del finançament atorgat per la banca privada fins a un màxim de 100 milions d’euros.

A més, l’IVF destinarà altres 50 milions d’euros a la posada en marxa de la Línia bonificada IVF-Afí Circulant Gasolineres, dissenyada específicament per a aquest sector “que ha d’assumir per endavant la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern per a compensar a tota la ciutadania l’alça en els preus dels carburants”.

L’objectiu del Institut Valencià de Finances és aportar liquiditat en el curt termini per a finançar les necessitats de circulant i completar el finançament aportat pel Ministeri d’Hisenda.

Aquesta Línia comptarà amb el suport d’AFIN-SGR, que avalarà les operacions, evitant així que les estacions de servei hagen d’aportar un altre tipus de garanties.

Igual que en la línia anterior, el cost del finançament per a clients se situarà en el 0%, assumint l’IVF els costos del finançament, a través del Fons Promocional dotat pel propi Institut amb càrrec al benefici de l’exercici 2021.

Últimes notícies

Podemos condiciona el seu suport a la Llei de Mobilitat a frenar les ampliacions del Prat i del port de València

Podemos reclama paralitzar immediatament les ampliacions del Prat i del port de València com a condició per a donar suport a la Llei de Mobilitat Sostenible, vinculada a 10.000 milions europeus.

Diana Morant demana no contraposar La Volta i el suport a Gaza i centra el debat en drets humans

La ministra de Ciència sosté que el verdader debat és la defensa del poble de Gaza enfront del suport al 'genocida Netanyahu'. Defén les protestes pacífiques i veu com mal menor reubicar el final de La Volta.

Les morts per calor en la Comunitat Valenciana este estiu pugen a 427, un 60% més que en 2024

La Comunitat Valenciana suma 427 morts atribuïbles a la calor des de l'1 de juny al 14 de setembre, un 60,5% més que en 2024. Agost concentra quasi la mitat.

Compromís reclama els vídeos del Cecopi del dia de la dana amb àudio íntegre

Compromís demanarà les gravacions del Cecopi del 29 d'octubre amb el so complet per a esclarir decisions durant la dana que va deixar 229 morts a València.

València Basket bat el seu rècord d’abonats en l’estrena del Roig Arena

El club tanca la seua primera campanya d'abonaments en el Roig Arena amb més de 15.000 socis. L'equip masculí supera els 11.000 i el femení depassa els 4.000.

Els 20 rècords de la fase de grups de la Lliga de Campions que poden caure

Un repàs a 20 rècords de la fase de grups de la Lliga de Campions, de les majors golejades als topalls de regularitat, que marquen el llistó del torneig.

Tres detinguts a Tarragona per un robatori a una turista en l’aeroport de Manises

Dos hòmens i una dona van ser arrestats després de fugir per l'AP-7 després de sostraure a una turista diners, joies i bosses valorades en uns 48.000 euros. En el cotxe de lloguer es van trobar 5.820 euros, articles de luxe, ferramentes i bitllets falsos.

Puja la demanda de lloguer d’habitacions a València entre treballadors desplaçats

L'encariment del lloguer de pis complet, entorn de 1.000 euros al mes, espenta a més persones a compartir vivenda. El perfil passa d'estudiants a treballadors, fins i tot parelles, amb preus per habitació entre 350 i 500 euros.