11.8 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Detenen un empresari a Cocentaina per explotar els seus treballadors

La Policia Nacional ha detingut un empresari de 38 anys per presumptament explotar treballadors en una nau de reciclatge de roba en la localitat de Cocentaina, amb jornades setmanals de més de 50 hores per un sou de 150 euros a la setmana, sense cap mena de cobertura social i en pèssimes condicions.

L’operació s’emmarca en la lluita contra l’explotació laboral i la utilització de ciutadans estrangers en situació irregular com a mà d’obra barata aprofitant la situació de necessitat.

La investigació es va posar en marxa després de tindre coneixement de l’explotació dels treballadors. Així, es van realitzar inspeccions en diverses naus dedicades al reciclatge de roba usada, situades a Cocentaina que pertanyien a la mateixa empresa.

Fruit de les inspeccions, es van identificar a 13 persones, totes treballadores, cinc de les quals estaven treballant en una nau tancada a la qual finalment es va poder accedir. Tres d’ells, a més, es trobaven en situació irregular a Espanya als qui se’ls va identificar com a víctimes d’explotació laboral.

Alguns portaven treballant dos anys sota la promesa de regularitzar la seua situació i ser contractats, si bé arribat el moment, els van exigir 8.000 euros per a facilitar-los aquest contracte.

Davant aquesta situació, la unitat adscrita de Policia Nacional a la Comunitat Valenciana va estendre una acta d’infracció per a proposar una sanció a l’empresa sobre la base de les deficiències.

Analitzada la informació obtinguda i amb les declaracions recollides, els investigadors de la Comissaria d’Alcoi van detindre a l’empresari imputant-li un presumpte delicte contra els drets dels treballadors, donant compte al Jutjat d’Instrucció d’Alcoi en funcions de guàrdia.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.