20 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

Un home mata a quatre persones en un hospital de Tulsa, en un nou tiroteig als EUA

Almenys cinc persones han mort i vàries han resultat ferides aquest dimecres en un tiroteig ocorregut en un hospital de la ciutat estatunidenca de Tulsa (Oklahoma), en el qual l’agressor ha perdut la vida, segons ha informat la Policia local.

Tenim quatre civils que estan morts i tenim un tirador que està mort”, ha dit el vicedirector de la policia de Tulsa Eric Dalgleish als mitjans. Dalgleish ha especificat que les primeres investigacions apunten al fet que l’agressor es va disparar.

L’autor dels trets també ha mort, segons la Policia, però no era clar com. Els agents continuaven treballant per a buidar el campus de l’Hospital Saint Francis, i estava prevista una roda de premsa a les 19.15 hora local.

Segons ha assegurat el regidor de l’Ajuntament Jayme Fowler al canal CNN, l’assaltant, que portava un rifle i una pistola, estava buscant a un metge que treballava en el lloc, encara que la Policia no ha confirmat aquesta dada.

El capità Richard Meulenberg va dir a ABC News que la Policia de Tulsa va rebre una trucada sobre un home amb un rifle en el segon pis d’un edifici del campus mèdic i que “es va convertir en una situació de tirador actiu“.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, “es van trobar que algunes persones havien rebut trets“. Un parell d’elles estaven mortes en aqueix moment”, va dir Meulenberg.

També trobem a qui créiem que era el tirador i continuem creient que és el tirador, perquè portava un rifle llarg i una pistola“, va afegir Meulenberg.

Dalgleish ha apuntat que encara es desconeix la identitat de l’agressor, un home d’entre 35 i 40 anys, que va arribar a l’hospital a les 16.40 hora local (21.40 GMT).


Així mateix ha indicat que els detectius estan interrogant als testimonis per a intentar determinar els detalls del succeït.

Aquest nou tiroteig té lloc mentre el país continua reposant-se de la massacre ocorreguda el passat 24 de maig, quan 19 xiquets i dos professores van ser assassinats per trets d’un jove de 18 anys en una escola d’Uvalde (Texas), on l’agressor va ser abatut després per la policia.

El president dels Estats Units, Joe Biden, va prometre aquest dimarts que es reunirà amb membres del Congrés per a tractar la qüestió del control de les armes de foc, després de l’ocorregut en Uvalde, el tiroteig escolar més mortífer succeït als Estats Units des del de Sandy Hook, en el qual van morir 27 persones, el desembre de 2012.

Últimes notícies

Carlos Mazón demana comparéixer en la comissió de la DANA en Les Corts

Carlos Mazón ha sol·licitat intervindre l'11 de novembre en la comissió d'investigació de la DANA en Les Corts per a detallar l'actuació de la Generalitat. La seua oferta contrasta amb la negativa anunciada per membres del Govern central a acudir.

La Fiscalia demana presó per a dos exediles pel cas dels endolls a Benidorm

La Fiscalia sol·licita 6,5 anys de presó i 15,5 d'inhabilitació per a dos exconcejales i altres sis persones per presumptes contractacions irregulars a Benidorm. El juí, amb set sessions i fins a 32 declaracions, comença el 6 de novembre.

Els turoperadors britànics, preocupats per una possible pujada d’impostos al Regne Unit

Turoperadors i aerolínies han alertat en la WTM de Londres de possibles efectes en l'activitat turística si es confirma la pujada d'impostos al Regne Unit. Valoren l'absència de taxa turística en la Comunitat Valenciana i el model de col·laboració públic-privada.

Diana Morant assegura que els valencians no volen un nou pacte PP i Vox

La líder del PSPV-PSOE ha rebutjat que PP i Vox tanquen un acord per a rellevar a Carlos Mazón i ha reclamat eleccions. Ha exigit veu per a les víctimes de la dana.

Adjudiquen per 64,9 milions una parcel·la de 381.804 metres quadrats en Parc Sagunt II

Espais Econòmics Empresarials ha adjudicat la parcel·la IN-1 C a Alveston ITG per 64.906.707 euros. El sòl es destinarà a usos industrials i logístics.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis al síndic del PP en Les Corts i a l’amo del Ventorro

La magistrada que investiga la DANA ha acordat citar a Juanfran Pérez Llorca, al propietari del Ventorro i a cinc membres de l'equip del president per a aclarir crides i decisions en el Cecopi.

Pilar Bernabé alerta d’un relleu de Mazón decidit per Abascal i exigix urnes en la Comunitat

Bernabé ha denunciat que el relleu de Mazón pot quedar en mans d'Abascal després de la negociació entre PP i Vox. Ha reclamat eleccions perquè la ciutadania decidisca.

El centre i Colònia Madrid concentren la calor urbana a Benidorm, segons un estudi

Un mapatge amb una vintena de sensors durant les quatre estacions ha identificat el centre i Colònia Madrid com els punts més calorosos de Benidorm. La calor s'intensifica a la nit en àrees denses i disminuïx en barris oberts amb més vegetació