27.5 C
València
Dissabte, 12 juliol, 2025

ALERTA: presència d’òxid d’etilé en gelats Häagen-Dazs de vainilla

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) ha alertat de la presència d’òxid d’etilé en alguns productes d’una popular marca de gelats. El departament dependent del Ministeri de Consum detalla que les autoritats sanitàries de França han trobat aquest gas en gelat de vainilla de 460 ml de la marca Häagen-Dazs, corresponents a diversos lots amb diferents dates de consum preferent.

L’origen de la contaminació es troba en l’extracte de vainilla de Madagascar utilitzat en la seua elaboració.

- Advertisement -Telegram València Diari

De moment no hi ha constància de cap cas notificat a Espanya, però es recomana que les persones que tinguen en el seu domicili els productes inclosos en l’alerta s’abstinguen de consumir-los i els retornen al punt de compra.

Dades del gelat de vainilla amb òxid d’etilé

Nom del producte: VAINILLA
Nom de marca: Häagen-Dazs
Aspecte del producte: Terrina
Números de lot: 4146758, 4156565, 4157457, 4163546, 4169920, 4172653, 4167054, 4222694, 4240220, 4246885 4284604, 4287990.
Dates de consum preferent: entre 15/07/2022 i 16/05/2023
Pes d’unitat/vol: 460 ml.
Temperatura: Congelació

Aspecte del gelat afectat per la presència d’òxid d’etilé / AESAN

Aquesta informació ha sigut traslladada a les autoritats competents de les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI), a fi que es verifique la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.

Per què es retiren els productes amb òxid d’etilé

Sense resultar alarmistes la veritat és que les autoritats s’han posat fermes i coincideixen que aquest estabilitzant ha de ser retirat del mercat davant els dubtes dels efectes que poden ocasionar en la salut perquè:

• La Unió Europea ha aconseguit un acord amb els països membres de la UE per a unificar la legislació referent a la presència de l’additiu estabilitzant E410 o goma de garrofa (òxid d’etilé) i s’ha acordat la retirada dels productes que ho usen per a garantir la salut i el benestar de la ciutadania.

• Des de l’OCU FACUA s’ha demanat al Ministeri de Consum que informe sobre els productes concrets en els quals ha sigut emprat (indicant lot i data de consum preferent), tal com s’ha fet a França.

Últimes notícies

Kiat Lim i la cúpula del València FC visiten la ciutat esportiva de Paterna per a saludar a la plantilla

El president Kiat Lim al costat de directius del València FC visiten la ciutat esportiva de Paterna per a saludar a l'equip dirigit per Carlos Corberán en pretemporada.

Llancen campanya global per a alertar sobre riscos en salut per pseudoteràpies en xarxes socials

Experts alerten sobre el creixement perillós de consells mèdics sense control en xarxes socials i ús inadequat d'intel·ligència artificial per a consultes sanitàries, exigint una campanya global de conscienciació.

Carlos Mazón complix dos anys com a president de la Generalitat Valenciana i podria unir-se al Consell Jurídic Consultiu

Carlos Mazón celebra dos anys al capdavant de la Generalitat Valenciana, un període marcat per reptes polítics i la catàstrofe de la dana que va transformar la política regional.

Rototom Sunsplash celebra 30 anys de música i compromís social amb focus a Gaza, la dana i el planeta

El festival Rototom Sunsplash celebra tres dècades combinant reggae amb activisme social, impulsant accions solidàries amb Palestina i abordant temes com la dana, medi ambient i interculturalitat.

Govern valencià advertix que reformes judicials podrien impedir la instrucció de causes actuals

La consellera de Justícia valenciana critica les reformes legals que traslladen funcions de jutges a fiscals i canvien l'accés a la carrera judicial, advertint que podrien impedir investigar causes actuals contra l'Executiu.

Desmantellen punt de cultiu i distribució de marihuana que proveïa Elda i Petrer a Alacant

La Policia Nacional desactiva una plantació de marihuana a Monforte del Cid, Alacant, detenint a quatre persones per tràfic de drogues i altres delictes.

Tempestes intenses i breus a Castelló i nord de València deixen fins a 37,4 litres per metre quadrat

Tempestes intenses però de curta duració afecten el litoral i prelitoral de Castelló i Camp de Morvedre a València, acumulant fins a 37,4 litres per metre quadrat a Cabanes.

San Fulgencio convocarà ple extraordinari el 25 de juliol per a debatre moció de censura del PSPV contra el PP

L'Ajuntament de San Fulgencio reunirà un ple el 25 de juliol per a tractar la moció de censura presentada pel PSPV-PSOE contra el PP, després de suspensió al juny.