9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Continua la vaga de metges després de rebutjar la proposta de Sanitat

El col·lectiu mèdic representat pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV ha decidit rebutjar les propostes de la Conselleria de Sanitat, i continuar amb convocatòria de la vaga, ja que segons estos “boicoteja la negociació amb un document ple de vaguetats, sense cap concreció, faltant al respecte als metges i als pacients”.

El col·lectiu va plantejar fa temps un conflicte laboral a Sanitat, el principal problema del qual és “que ens estem quedant sense metges, fet que afecta greument el nostre sistema de salut”.

Cal recordar, que la vaga de metges està convocada pel Sindicat Mèdic- CESM per als propers 17 i 18 de gener.

Pel Sindicat el problema “no són exclusivament les pèssimes condicions de treball, per exercir la medicina, que fan que els nostres companys decidesquen anar-se’n bé a altres comunitats, a països del nostre entorn o fins i tot a la sanitat privada. Això és una realitat indiscutible i que no es podrà aturar sense una reforma profunda en la política de personal i de les condicions laborals en general, i especialment pel que fa al col·lectiu mèdic”.

La fugida de metges del sistema sanitari públic a la medicina privada, a altres Serveis de Salut espanyols que “han estat capaços de plantejar millores laborals substancials, i als països veïns del nostre entorn, especialment als facultatius que acaben la seua formació MIR, és una realitat creixent i esta és la veritable vaga, no declarada, que és urgent aturar”.

Les reivindicacions plantejades davant l’Administració pel Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana CESM-CV van encaminades principalment a millorar les condicions laborals, així com a evitar que, “pel maltractament endèmic mantingut des de l’Administració, parem i evitem que la nostra sanitat pública quede desmantellada”.

El col·lectiu és contundent “la pandèmia, ha posat en evidència, augmentant i ha deixat al descobert, la realitat del nostre sistema sanitari, immers en una crònica sobrecàrrega assistencial, amb augment de les demores a l’assistència, amb un creixement exponencial de les llistes d’espera que es maquillen derivant als pacients en proporcions mai vistes fins ara a la medicina privada, amb augment del nombre de pacients a atendre inassumibles per als metges, fins i tot pitjors que abans de la pandèmia, sense que els tan publicitats reforços en suposats increments de plantilla, haja provocat ni tan sols en una aparent millora, a la qual cosa s’acumula que hi haja gairebé un 40% de la plantilla pendent de la consolidació de el seu lloc de treball”.

Els metges, “no hem plantejat un conflicte contra la població, ben al contrari, ho hem plantejat en defensa de la sanitat pública, que, segons sembla, poc o res importa als nostres dirigents i no caurem en el parany que se’ns criminalitze, com així sembla que pretenen, de la greu situació que tenalla la sanitat pública valenciana per exercir el nostre dret a la protesta”.

Per tot el que hem explicat anteriorment, “rebutgem de plànol el document rebut, i exigim a la Conselleria, que abandoneu la seua retòrica buida de contingut, cessament en missatges purament publicitaris, de caràcter polític i electoralista”.

A més, requerim al conseller de Sanitat, Miguel Minguez, “perquè siga procedent, en l’exercici de la responsabilitat que li correspon, a negociar i dotar de contingut, una proposta seriosa i d’acord amb les necessitats que els facultatius reclamem, cal no oblidar que som l’eix de la sanitat, que ens permeta atendre en condicions i com es mereix la ciutadania, a la qual com a prestadors d’un servei públic essencial que ens devem”.

Per això, una vegada més, “tot i que els responsables de la Conselleria ens han plantejat una oferta totalment inacceptable i inassumible, que redundaran a agreujar el principal problema que tenalla la nostra sanitat pública, el tornem a emplaçar perquè evite el conflicte i atenga les justes reivindicacions del nostre col·lectiu”.

Últimes notícies

Les pluges deixen més de 100 l/m² en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb quasi 170 en Atzubia i Beniflà

Les pluges de les últimes hores han deixat més de 100 l/m² en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana, amb màxims de 167,8 en Atzubia i 164,4 a Beniflà. Aemet va activar l'avís taronja per pluja i va mantindre el groc per onatge en la costa.

A presó per dos robatoris amb navaixa a Benicarló: dos ferits i més de 660 euros sostrets

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 32 anys per dos assalts amb arma blanca en la mateixa zona de Benicarló. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó.

17 persones ateses per fum després de l’incendi d’una vivenda a Alaquàs

El foc s'ha declarat passades les 7.00 en una vivenda del carrer del Cid i ja ha sigut extingit. Només un afectat, de 40 anys, ha sigut traslladat a l'Hospital General.

El Govern demana la dimissió de Feijóo i l’acusa d’un any de mentides sobre la DANA

Elma Saiz ha reclamat la dimissió d'Alberto Núñez Feijóo per mentir durant un any sobre la DANA i per usar, al seu juí, el dolor de les víctimes.

Avís groc per nevades a l’interior nord de Castelló per damunt de 1.000 metres

Aemet ha activat l'avís groc per nevades a l'interior nord de Castelló, amb fins a 5 cm en 24 hores i probabilitat del 40-70%, vigent des de les 09.00 fins a mitjanit.

Pluges i fred marcaran l’últim cap de setmana de l’any en la Comunitat Valenciana

El divendres deixa núvols i ruixats febles, amb ascens tèrmic contingut. El dissabte baixen els termòmetres i el diumenge comença una lleugera recuperació, amb gelades a l'interior.

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.