16.2 C
València
Diumenge, 26 octubre, 2025

Les oficines Orienta de la Generalitat fan 4.890 atencions els primers cinc mesos

Les oficines Orienta de la Generalitat han realitzat en els cinc primers mesos del 2023 un total de 4.890 atencions, la qual cosa suposa gairebé un 20% més que les realitzades durant el mateix període de l’any anterior. D’elles, 2.529 (52 %) corresponen a l’oficina ubicada a València1.558 (32 %) a la d’Alacant 803 (16 %) a la de Castelló de la Plana.

Cal destacar l’augment registrat a les atencions a les persones trans, Amb 1.543 de gener a maig de 2023, fet que suposa una de cada tres actuacions per part del servei Orienta en els cinc primers mesos de l’any.

D’altra banda, gairebé la meitat (2.302 atencions, un 47% del total) estan relacionades amb casos de persones migrants del col·lectiu LGTBI, incrementant-se els casos atesos a este perfil respecte al 2022, quan van ser el 43 % de les actuacions. En concret, destaquen com a països d’origen Colòmbia (889), Rússia (325) i Veneçuela (228).

Una altra dada ressenyable és que gairebé la meitat de les atencions (2.319) són de persones que resideixen fora de les tres capitals de província (València, Alacant i Castelló de la Plana); i 479 corresponen a persones LGTBI menors d’edat.

Així mateix, el servei més demandat és l‘acompanyament psicològic, tant individual com grupal, amb 1.965 atencions, el que representa el 40% del total.

Les oficines Orienta, posades en marxa el 2019, són un servei públic d’informació, orientació i assessorament, inclòs el psicològic, legal, administratiu i social dirigit a atendre les necessitats de les persones del col·lectiu LGTBI, dels seus familiars i persones pròximes i, especialment, d’aquelles que es troben en una situació de més vulnerabilitat, com són les persones trans i migrants, per tal que se senten acompanyades i respectades.

Estes oficines tenen un espai físic a València, Alacant i Castelló de la Plana als quals s’ha sumat recentment l’atenció presencial periòdica a la ciutat d’Elx.

També s’ofereix atenció telefònica a través del número gratuït 900 101 015 o pels correus electrònics orienta-alc@gva.esorienta-vlc@gva.es i orienta-cs@gva.es

Últimes notícies

El torneig Tornem porta l’alegria de l’esport a l’aniversari de la dana a Massanassa

El torneig Tornem, en format futbol 8 sub12 masculí i femení, se celebra a Massanassa per a convertir el primer aniversari de la dana en una festa comunitària.

María Cienfuegos va destacar la unitat del futbol com a exemple per a la societat en el torneig Tornem

La jugadora del Vila-real i entrenadora del sub-12 femení va valorar la presència dels principals equips valencians en l'estadi Vicente Moreno. Va recalcar que la unitat mostrada després de la riuada hauria d'estendre's a tota la societat

Paula Sánchez destaca que el torneig Tornem ha retornat el futbol a la normalitat

L'entrenadora de l'aleví femení del Llevant va subratllar el valor del torneig celebrat en l'estadi Vicente Moreno com a símbol de recuperació després de la riuada.

Funeral d’Estat per la dana: 800 assistents i protagonisme per a les famílies

El funeral d'Estat per la dana se celebrarà en el Museu Príncep Felip amb unes 800 persones i donarà veu a les famílies. Hi haurà tres intervencions d'afins i un discurs del rei en un acte laic.

La Generalitat acusa el Govern d’ignorar les seues peticions d’ajudes postdana per a les famílies

La Generalitat sosté que el Govern ha rebutjat la majoria de les seues propostes per a la reconstrucció després de la DANA del 29 d'octubre, amb escàs finançament directe i retards en mesures clau.

Set detinguts per una vintena de robatoris en empreses i comerços de Castelló i València

La Guàrdia Civil ha detingut a set persones per una cadena d'assalts a empreses, supermercats i cooperatives a Castelló i València. El grup ha sostret 120.000 euros i ha causat danys per 150.000, segons la investigació.

València es consolida com a capital nacional del comerç amb la V Trobada de Mercats

La Llotja de la Seda ha acollit la inauguració de la V Trobada Nacional de Mercats d'Espanya, amb més de 250 representants. La cita reforça a València com a capital del comerç de proximitat i avança en sostenibilitat i resiliència amb un protocol davant emergències.

El torneig Tornem culmina el retorn del futbol a la zona zero de la DANA un any després

Massanassa va celebrar el torneig Tornem en l'estadi Vicente Moreno i va segellar el retorn del futbol base a la zona zero de la DANA, just un any després de la riuada.