11.6 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Les campiones del món celebren el títol en una festa amb més de 20.000 persones

Després d’un llarg vol des dels antípodes, i amb ganes de continuar celebrant la gran gesta futbolística aconseguida, l’avió que traslladava a la Selecció Femenina de futbol va aterrar a Madrid poc després de les 21.

A bord, un trofeu mundial, una nova estrella sobre l’escut i moltes ganes de continuar gaudint d’aquell somni que es va fer realitat a l’Stadium Austràlia.

Per iniciativa d’AENA, les jugadores han estat rebudes en plataforma amb un guiat lluminós i la il·luminació de la torre de control de la T4 i la façana de la terminal T2, com a felicitació per l’èxit esportiu aconseguit.

Des d’ací, i després de ser traslladades a un autobús descobert, l’equip ha passat per Porta d’Alcalá, Cibeles, Gran Via i Plaça d’Espanya, abans d’arribar a l’Esplanada Pont del Rei (Esplanada de la Selecció Espanyola de Futbol), a la zona de Madrid, Rio.  

Tot just arribar al lloc de la celebració, l’eufòria entre els aficionats s’ha desfermat. Més de 20.000 persones es van congregar al Pont del Rei, de Madrid Rio, per veure de prop les futbolistes del moment. 

Al ritme de Michenlo, Camela o Juan Magán van fer front a la calor, encara que hi va haver algun esglai, i l’espera es va fer més que amena.

I el moment més emotiu va arribar amb l’aparició d’Olga Carmona, que va rebre una gran ovació i un ‘manteo’ de les seues companyes. La sevillana, a més, va deixar un emotiu discurs en record del seu pare, que va morir dos dies abans de la final i de la qual cosa es va assabentar hores després de la gran cita. 

“Ahir va ser un dia de moltes emocions. Per moments va ser el millor dia de la meua vida, però després es va convertir en el pitjor. Ací teniu l’estrella que tant volíeu, però també hi ha totes aquelles que hi ha al cel i ens han acompanyat”, va afirmar la jugadora del Reial Madrid.

I l’altre moment destacat, i per a molts, sorprenent, es va donar quan Jorge Vilda es va recordar de totes les jugadores que no han disputat el Mundial, però que anteriorment sí que havien estat a les seues ordres. 

“Vull recordar-me de totes les jugadores que ens ha ajudat a arribar fins ací. Sense aquestes jugadores que estan ací no seríem campiones del món”, va assegurar el seleccionador, que a més es va emportar una xiulada quan va eixir la imatge a les pantalles abans d’arribar a l’esplanada.

Sánchez anuncia que la selecció espanyola femenina rebrà la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha anunciat que la selecció espanyola serà reconeguda amb la Medalla d’Or de la Reial Ordre al Mèrit Esportiu i ha defensat que “el segle XXI serà el segle de les dones a tots els fronts“.

La decisió s’aprovarà al Consell de Ministres del Govern en funcions que se celebra este dimarts: “Encara que estem en funcions, sí que podem donar-vos una distinció molt important per a tot esportista“.

Sánchez ha rebut a Moncloa este dimarts les jugadores amb “orgull“, “admiració“I”etern agraïment”, després de la celebració que va tindre lloc ahir a la nit a Madrid en arribar d’Austràlia amb la Copa del Món.

El president del Govern en funcions ha reconegut l’èxit que “pertany com a generació” però també ha volgut rendir tribut als que els han precedit i treballat “de forma anònima” fins al dia que este “esforç” s’ha vist reflectit a la gesta de la selecció.

No serà la culminació del procés, sinó que serà l’inici de moltes bones coses per al futbol femení”, ha dit.

Sánchez també va ressaltar el paper de “referents” que ara posseeixen les jugadores espanyoles, per primera vegada campiones del món. 

Últimes notícies

Vent fort i pluges febles a l’interior de la Comunitat Valenciana este diumenge

La Comunitat Valenciana registrarà intervals nuvolosos, ruixats febles i vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l'interior; la cota de neu estarà en 1.200-1.400 m. El dilluns augmentaran els núvols i pujaran les màximes.

La UPV impulsa amb IA el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a l'anàlisi de ressonàncies per a oferir mètriques objectives i reproduïbles. Facilita diagnòstics més precisos i dona suport a la presa de decisions clíniques i la investigació.

3-1: la Real de Matarazzo evidencia la fragilitat de l’Elx

Sucic, Oyarzabal i Óskarsson van firmar el triomf de la Real davant un Elx que va començar millor però es va desunflar després de dos colps abans del descans. remire va ser decisiu.

Finalitza sense ferits l’atrinxerament d’un home en la seua vivenda de Teulada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha donat per acabat sense ferits l'atrinxerament d'un home en la seua vivenda de Teulada després de prop de cinc hores. El CICU ha mobilitzat un SAMU i un home ha sigut traslladat a l'Hospital de Dénia; s'instruiran diligències.

Tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Dénia

Un incendi en la segona planta d'un edifici de nou altures a l'Esplanada Cervantes ha generat una gran quantitat de fum. Tres hòmens han sigut atesos per inhalació i traslladats a l'Hospital de Dénia, i els veïns han sigut confinats en les seues vivendes.

Exhibició de Evenepoel per a guanyar l’etapa regna i vestir-se de groc

Remco Evenepoel es va imposar en solitari en l'etapa regna entre La Nucia i Teulada (172 km), va marcar 4h14:01 i es va enfundar el jersei groc després d'atacar a 13 km de meta. Amb 24 segons sobre João Almeida i Giulio Pellizzari, va deixar la general molt encarrilada mancant l'última jornada.

Un home s’atrinxera en la seua vivenda de Teulada i la Guàrdia Civil negocia

Un home roman atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil ha acudit des de migdia i manté contacte perquè depose la seua actitud.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els servicis d’emergències de la Comunitat Valenciana

El president valencià s'ha posat en contacte amb Juanma Moreno per a posar a la disposició d'Andalusia tots els mitjans i servicis d'emergència i traslladar la seua solidaritat. L'oferiment arriba davant la difícil situació meteorològica i amb seguiment continu del temporal.