Sanitat ha immunitzat contra el VRS a més de 5.000 menors

La Conselleria de Sanitat ha immunitzat ja a més de 5.000 menors amb el monoclonal enfront del Virus Respiratori Sincitial (VRS) des de l’inici d’esta primera campanya duta a terme en la Comunitat Valenciana per a augmentar la seua protecció tant en les maternitats com en els centres de salut. En concret i, fins al 5 d’octubre, han sigut immunitzats un total de 5.075 xiquets i xiquetes.

El conseller de Sanitat, Marcià Gómez, ha destacat que “després de cinc dies de l’inici del procés d’immunització enfront del VRS als bebés de la Comunitat Valenciana, portem ja immunitzats més de cinc mil xiquets i xiquetes, per la qual cosa vull agrair extraordinàriament a tots els pares i mares i als professionals sanitaris la col·laboració en aquest procés i aquest programa”.

“Esta xifra -ha continuat el titular de Sanitat-, demostra el necessari que era esta immunització, que afavorirà que els nostres xiquets i xiquetes, els bebés de la Comunitat Valenciana, puguen passar un millor hivern, respirant millor i sense necessitat de posar-se malalts i sol·licitar assistència sanitària”.

Per províncies, a València han sigut un total de 2.523 els xiquets i xiquetes immunitzats; a Alacant, 1.899 menors; i a Castelló, 653.

En els centres de salut han sigut immunitzats 4.356 xiquets i xiquetes i 719 bebés.

Per grups de risc, s’ha immunitzat a un total de 4.617 xiquets sans, és a dir als nascuts des de l’1 d’abril de 2023. Quant als xiquets i xiquetes de fins a dos anys d’edat amb patologia de risc, han sigut 191 xiquets prematurs de menys de 35 setmanes, 75 xiquets amb cardiopaties congènites, 23 amb displàsies pulmonars i 169 amb altres patologies de base segons el protocol.

La campanya està dirigida, d’una banda, a xiquets i xiquetes de fins a dos anys d’edat, amb patologia de risc, que són prop de 1.000 menors. Per un altre, als xiquets nascuts entre l’1 d’abril de 2023 i el 31 de març de 2024, que s’estima que seran uns 35.000 menors.

Per províncies, es calcula que seran al voltant de 18.200 xiquets a València, 13.300 a Alacant i 4.200 a Castelló, els que seran immunitzats amb l’objectiu d’augmentar la protecció i evitar així les principals patologies associades a este virus.

Centres de vacunació i població diana

En concret, els menors nascuts entre l’1 d’abril de 2023 i el 30 de setembre de 2023 s’estan immunitzant en els centres d’Atenció Primària prèvia citació o aprofitant les consultes programades a partir del 2 d’octubre. Així mateix, aquells nascuts entre l’1 d’octubre de 2023 i el 31 de març de 2024 les estan rebent en les maternitats, abans de l’alta, des de l’1 d’octubre.

Per part seua, els menors inclosos en els grups de risc han sigut immunitzats en els centres sanitaris que atenen habitualment el xiquet, aprofitant especialment els controls sanitaris previstos per a estos mesos. I si no estiguera prevista cap cita, s’estan citant específicament per a la immunització o remetent al centre de salut corresponent perquè se li administre.

La població infantil amb alt risc de malaltia greu per VRS inclou als prematurs de menys de 35 setmanes (incloent-hi els d’edat gestacional menor de 29 setmanes); pacients amb cardiopaties congènites amb afecció hemodinàmica significativa; pacients amb displàsia broncopulmonar; i pacients amb altres patologies de base, que suposen un gran risc per a patir bronquiolitis greu per VRS, com són aquells amb immunosupressió greu, errors congènits del metabolisme, malalties neuromusculars i pulmonars greus, síndromes genètiques amb problemes respiratòries rellevants, síndrome de Down, fibrosi quística i aquells en cures pal·liatives.

Virus Respiratori Intersticial

El fàrmac que s’utilitzarà és un monoclonal aprovat per al seu ús en lactants, que protegix almenys durant cinc mesos, la qual cosa permet la immunització dels bebés durant pràcticament tota la temporada de circulació del VRS. A més, es pot administrar simultàniament amb les vacunes habituals en estes edats.

La infecció per Virus Respiratori Sincitial és universal en la infància i és la causant de la gran majoria de casos de bronquiolitis en lactants, d’altres malalties com sibilancias persistents o pneumònies, o d’afavorir la infecció per altres patògens. La circulació d’este virus es produïx habitualment entre octubre i març, coincidint amb els mesos més freds.

El VRS va provocar més de 1.700 ingressos i prop de 8.000 estades hospitalàries de xiquets menors d’un any en la Comunitat Valenciana. A més, els centres d’Atenció Primària atenen, anualment, unes 20.000 consultes a causa d’esta infecció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.