12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

La Generalitat garanteix que mantindrà la identificació de restes trobades en exhumacions

El director general de Transparència i Participació, José Tárrega, ha destacat que la Generalitat i la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio) “continuaran amb els treballs d’identificació de les restes trobades després de les exhumacions realitzades a la Comunitat Valenciana”, tal com va avançar el president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Estes actuacions s’emmarquen en el conveni de col·laboració entre ambdues institucions per a la identificació de víctimes de la Guerra Civil.

Tàrrega, acompanyat per la directora gerent de la fundació, Mónica Pont, i la responsable del Servei de Seqüenciació Masiva, Llúcia Martínez, ha realitzat un recorregut per les instal·lacions de Fisabio on es duen a terme les tasques d’emmagatzematge de mostres i la seua seqüenciació.

José Tárrega s’ha referit a esta col·laboració “com a imprescindible” en la identificació de víctimes que s’han localitzat a les diferents fosses intervingudes en territori valencià, atés que Fisabio “compta amb les eines més avançades per avançar en els treballs d’anàlisi de mostres i identificació“.

Fisabio utilitza noves tècniques de seqüenciació massiva que analitzen un nombre més gran de marcadors genètics per aconseguir la identificació. Alhora, disposa de personal qualificat i amb alt nivell de coneixement científic en la matèria, cosa que obre la possibilitat de millorar la identificació de restes de les víctimes.

El treball conjunt entre la Generalitat, la Universitat de València i Fisabio garanteix la creació de protocols d’actuació científica i multidisciplinària que asseguren la col·laboració institucional i una intervenció adequada en les actuacions de localització, exhumació i identificació de persones desaparegudes. Tot això, d’acord amb les recomanacions del Consell de Drets Humans de l’ONU.

Memorial de Paterna

En finalitzar la visita, el director general de Transparència i Participació també ha parlat d’altres actuacions en matèria de memòria democràtica de la Generalitat que es troben en fase de desenvolupament. En este sentit, s’ha referit al Memorial de Paterna i ha afirmat que “es tracta d’un projecte, les obres del qual s’estan executant i desenvolupant a bon ritme, i la finalització del qual està prevista el primer trimestre del 2024“.

Institut Valencià de Memòria Democràtica

Alhora, ha esmentat un altre dels grans projectes en matèria de memòria com és la rehabilitació de la futura seu de l’Institut Valencià de Memòria Democràtica que s’ubicarà a l’antic edifici de Sanitat Exterior de l’Autoritat Portuària d’Alacant, “unes obres de remodelació que estan en marxa per emprendre el projecte, la conclusió del qual està prevista durant el pròxim any“.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.