Mastodon
25.9 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

La vaga de les ITV s’estén a estacions de tota la Comunitat Valenciana amb un seguiment ‘majoritari’

La vaga de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV), iniciades fa dues setmanes a Alacant, ha arribat aquest dimarts a les estacions de tota la Comunitat Valenciana, amb un “seguiment majoritari” i sense incidents, per a reclamar a l’administració l’homogeneïtzació salarial de la plantilla, segons han explicat a Europa Press des dels sindicats convocants.

L’autoritat laboral ha fixat uns serveis mínims del 40 per cent per a aquest atur de 24 hores, en el qual s’atenen principalment inspeccions de vehicles d’emergències, ambulàncies, policials, els que han de passar per segona inspecció i els que tenen la ITV caducada. CCOO PV i UGT PV han impugnat aquest percentatge de serveis obligatoris en considerar-ho “abusiu”.

La vaga, que va arrancar el dia 12 de febrer a la província d’Alacant i que aquest dimarts estava convocada per a la resta de la Comunitat, s’ha secundat en la pràctica totalitat de les estacions durant el torn de matí, segons han coincidit els sindicats.

D’acord a la Conselleria d’Indústria, de la qual depèn l’empresa pública Sitval que gestiona les estacions, la jornada transcorre sense incidents i ha tingut seguiment en deu de les onze estacions d’Alacant, en dues de les tres que hi ha a Castelló i en el 45% de les de València.

Els sindicats denuncien l’incompliment de l’acord d’homogeneïtzació que han signat ja en dues ocasions, primer amb el Botànic i després amb l’actual Consell, per a equiparar els sous de tots els treballadors de les estacions després de la reversió pública, ja que abans estaven subjectes a vuit convenis diferents. El personal d’Alacant percep un 40% menys de salari que els seus homòlegs d’altres estacions.

El responsable del sector de l’Administració Autonòmica FSC CCOO PV, Pepe Cloquell, ha explicat que s’esperava percebre el complement d’homogeneïtzació salarial acordat en la nòmina de gener, amb caràcter retroactiu des de juny, però ha arribat ja la mensualitat de febrer i encara no s’ha embutxacat.

Per això, ha assenyalat que seguiran les mobilitzacions amb vagues de 24 hores el 12 i 28 de març. “El nostre desig és que això se solucione abans i no hàgem d’arribar a fer-les efectives“, però no hi ha noves reunions previstes amb l’administració.

El responsable de CCOO ha assenyalat que aquestes accions d’emmarquen en la negociació d’un conveni col·lectiu únic en l’empresa, per la qual cosa “tot el personal se sent afectat“.

En el mateix sentit s’ha pronunciat la secretària d’Acció Sindical i Igualtat d’UGT FICA PV, Rosa Benítez, que afig que entre la plantilla no afectada pel complement hi ha “indignació” per l’incompliment de l’administració, per si “en qualsevol acord en el futur es van a trobar en la mateixa situació”. D’ací el seguiment entre els companys per a reclamar l’equiparació dels treballadors d’Alacant.

Rosa Benítez ha subratllat que l’acord d’equiparació salarial obeeix al “dret bàsic que a igual treball, igual salari”, i ha defensat la seua validesa. “L’Advocacia de la Generalitat diu que, si s’esmenen requeriments, és vàlid”, ha remarcat, abans de criticar que Hisenda i Servei Públic estiguen requerint més informació sobre els convenis, “que són públics i publicats”, i els salaris del 2022.

Aquesta demora, ha assenyalat, deixa a la plantilla en “absoluta desprotecció”.

Estan jugant amb mil persones treballadores pendents d’això i quasi 400 famílies a Alacant” i és a més “una falta de respecte primer a aquest informe de l’Advocacia i després a la legislació bàsica administrativa“, ha asseverat.

Des d’Intersindical Valenciana han reclamat una “negociació urgent d’un conveni únic que equipare les condicions de tot el personal de Sitval“. Aquesta organització ha denunciat que “la Mesa de negociació es troba parada per voluntat política des de l’anterior legislatura”.

Aquest problema es veu agreujat amb la falta de personal en les estacions i la falta de substitucions, la qual cosa està perjudicant el servei pràcticament en la totalitat de les estacions. El personal no és moneda de canvi per a la consellera, vam portar esperant més de sis mesos amb promeses incomplertes i excuses de tot tipus que han portat a aquesta negociació a un punt mort”, ha lamentat.

Últimes notícies

Mor una bebé i la seua mare queda en estat crític després de ser atropellades per un cotxe sense conductor a Calp

Una bebé de 20 dies va morir i la seua mare roman en l'UCI després de ser envestides per un vehicle estacionat que es va desplaçar costa avall en una urbanització. L'altre fill, de quatre anys, va eixir il·lés i s'investiga una possible fallada del fre de mà.

Marcelino afirma que Partey esta llest mentalment per a jugar davant el Tottenham

El tecnico del Vila-real sosté que el migcampista ghanes esta al seu maximo nivell mental per al debut de Champions i apel·la a la presuncion d'innocència. El jugador, que nega els càrrecs, ha de comparéixer en un tribunal de Londres al dia següent del partit.

Mor una xiqueta de 4 anys després de caure des d’un quint pis a Calp

La menor va caure de matinada des del balcó d'un quint pis i va morir cinc dies després a Alacant. La policia judicial investiga l'accident.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real i recolza a Partey abans del Tottenham

El tècnic del Vila-real assegura que l'equip arriba amb il·lusió de guanyar en el seu debut europeu i defén la presumpció d'innocència de Thomas Partey.

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.