19.8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Abandonen Giovannino, un xiquet de 3 mesos que patix una estranya malaltia

 

El xiquet de tres mesos va ser abandonat pels seus pares en el mateix hospital a on va nàixer per la malaltia incurable que patix en la pell. El menut està ingressat en l’UCI des del passat mes d’agost. Els fets han passat en Torí, al nord d’Itàlia i desenes de famílies ja han sol·licitat l’adopció de Giovannino.

 

Una malaltia amb un pronòstic de vida de poques setmanes

Giovannino no ha eixit mai de l’UCI de l’hospital, lloc a on els seus pares el van abandonar després que li diagnosticaren, només nàixer, una ictiosi arlequí, una malaltia de la pell que és extremadament estranya i amb un pronòstic de vida de poques setmanes. L’hospital busca una família que puga fer-se’n càrrec del xiquet i des de què es va fer pública la situació del menor, el centre ha rebut desenes de telefonades.

 

Esta estranya malaltia, que no té cura, fa que la pell tinga la forma de plaques que s’assemblen a les del vestit d’un arlequí. L’únic tractament que es coneix consistix en aplicar una sèrie de cremes, diferents voltes al dia, per a intentar reduir la possible infecció i, alhora, intentar calmar el dolor que sent la persona afectada. Però en el cas de Giovannino les coses es compliquen més perquè el menut té les parpelles i els llavis al revés, presenta malformacions en el nas, les orelles i els dits, cosa per la que ha d’evitar el contacte directe amb la llum del sol per a previndre la sequedat d’estes zones.

 

Mentres les autoritats italianes estan avaluant quin és el millor lloc per a Giovannino, l’organització benèfica ‘Piccola Casa della Divina Providenza del Cottolengo’ s’ha oferit a acollir al menut i la regió del Paimonte, a on està Torí, s’ha oferit a ajudar esta institució caritativa.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.