16 jóvens amb discapacitat intel·lectual es formen per a fomentar la seua inserció laboral en la UA

16 xics i xiques amb discapacitat intel·lectual cursen en la Universitat d'Alacant

Graduació dels alumnes | Europa Press

 

Setze xics i xiques amb discapacitat intel·lectual s’estan formant este curs acadèmic en la Universitat d’Alacant (UA) dins del programa ‘Unidiversidad’, amb l’objectiu de rebre una oportunitat de formació universitària i per a fomentar la seua inserció laboral.

 

Es tracta de la tercera edició d’un programa que impulsa la Fundació ONCE i que compta amb el suport del Fons Social Europeu. Els xics i xiques han de tindre el certificat de garantia juvenil, entre 18 i 30 anys i amb discapacitat intel·lectual.

 

Oportunitats per a entrar en el món laboral

«Es tracta de donar oportunitats als jóvens que més dificultats tenen en el sistema educatiu i que són expulsats abans d’ell», ha argumentat Isabel Martínez Lozano, directora de Programes amb Universitats i Promoció del Talent Jove de Fundació ONCE.

 

Estes iniciatives ja es fan en països com Finlàndia, el Canadà o els Estats Units, i van arribar a Espanya de la mà de l’ONCE fa tres anys, i ja es fan en 23 universitats espanyoles. En total, fins al moment s’ha format a un miler de xics i xiques. La UA va ser de les deu primeres que van decidir «apostar per esta classe de programes».

 

«Estan participant 16 xics i xiques, i és un programa formatiu», ha precisat la responsable de l’ONCE, que ha indicat que s’aborden qüestions que van des d’estratègies de resolució de conflictes i habilitats socials i emocionals, fins a competències professionals com la llengua, tecnologia, matemàtiques, comunicació, orientació professional o competències tècniques en llocs de treball d’auxiliar i logística.

 

Un 25% d’inserció laboral

A demés, Isabel Martínez Lozano ha subratllat que la formació es completa amb pràctiques en empreses. «El nostre objectiu últim amb el programa és trobar una ocupació, al marge de normalitzar a estes xiques i xics en l’entorn universitari i d’oferir-li una oportunitat de formació en la universitat», ha al·legat.

 

Per això, ha destacat que les pràctiques «milloren» la seua formació i fa que «les empreses els coneguen i els puguen contractar», ha agregat. Des de l’ONCE s’ha precisat que només entre el 5 i 6% de les persones amb discapacitat tenen estudis universitaris hui en Espanya, a pesar de què l’Estratègia Europea 2020 parla d’un horitzó del 40%.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.