L’Ajuntament d’Alacant suspén la celebració de les Fogueres el mes de juny

Ejemplo de shortcode con estilo
En la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs | Europa Press   L’Ajuntament d’Alacant ha acordat de manera conjunta amb el col·lectiu fester la suspensió de la celebració de les Fogueres de Sant Joan, per segon any consecutiu, que estaven previstes per a el […]
Queden suspeses les Fogueres 2020 d'Alacant

En la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs | Europa Press

 

L’Ajuntament d’Alacant ha acordat de manera conjunta amb el col·lectiu fester la suspensió de la celebració de les Fogueres de Sant Joan, per segon any consecutiu, que estaven previstes per a el mes vinent de juny en el calendari aprovat a la fi del passat any.

 

La decisió ha sigut presa este dimecres després que l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala; la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, i el regidor de Festes, Manuel Jiménez, hagen mantingut una reunió amb la presidenta de la Federació de Fogueres, Toñi Martín-Zarco, i el mestre major del Gremi d’Artistes de Fogueres, Joaquín Rubio.

 

En la trobada s’ha posat sobre la taula la viabilitat de la celebració de les festes el mes de juny. «Una volta analitzada l’evolució de la vacunació contra la covid-19, i després de constatar que el procés, tal com ha reconegut el Govern, no arribarà a conseguir la immunitat comunitària fins al final de l’estiu, s’ha decidit no celebrar les festes oficials d’Alacant en els dies tradicionals de juny», ha informat el consistori en un comunicat.

De la mateixa manera, s’ha emplaçat a la Federació a convocar, «quan les circumstàncies ho permeten», una assemblea dels seus membres per a decidir si és viable el trasllat a altres dates que permeten la seua celebració amb normalitat. La decisió es farà oficial amb la publicació d’un bàndol o un decret signat per l’alcalde en els pròxims dies, afig l’Ajuntament.

 

Per segon any consecutiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha lamentat haver de prendre esta decisió per segon any consecutiu. «És molt dolorós per a mi i un dia molt trist, però la responsabilitat i la constatació que el procés de vacunació, que lluny d’accelerar-se s’està alentint, fa inviable que puguem celebrar les nostres festes oficials en les dates assenyalades del mes de juny».

 

En el mateix sentit, la vicealcaldessa Mari Carmen Sánchez ha expressat el seu «sentiment de pesar» per la no celebració de Fogueres en juny. «És molt dur per a mi, que sempre he viscut les Fogueres des del més profund del meu cor i amb la major de les alegries, haver de participar per segon any en la decisió de suspendre les festes oficials».

 

Per part seua, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, ha ressaltat la sintonia entre l’Ajuntament i els representants de les festes a l’hora de prendre este acord. «Ha sigut fruit d’haver escoltat la veu dels festers és esta dolorosa decisió per a tots», ha explicat.

 

Dates elegides pels festers

Respecte al col·lectiu fester, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, ha manifestat el seu «total acord amb la decisió adoptada» i assegura que «és compartida per tot el conjunt de foguerers i barraquers». «Nosaltres, més que ningú, volem celebrar les nostres Fogueres i per això lamente molt esta decisió però no podem tancar els ulls a la realitat», ha assenyalat.

 

També ha mostrat el seu «acord» amb la decisió Joaquín Rubio, en representació del Gremi d’Artistes, qui ha agraït que es tinga en compte el parer d’un dels sectors més afectats per la situació i que haja sigut el mes de març quan s’haja comunicat la decisió «perquè això ens permet planificar millor el nostre treball amb vista a la celebració de les Fogueres en altres dates».

 

Finalment, en la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs a les Fogueres, com són l’elecció i proclamació de les Belleas del Foc major i infantil. Seran també els festers els que proposen noves dates per a estos actes en el transcurs de l’assemblea prevista.

Últimes notícies

Almenys 46 morts en un xoc de trens a Toledo que deixa dos vagons caiguts per un terraplé

La col·lisió a Urda interromp la connexió Madrid-Andalusia i mobilitza tres helicòpters sanitaris, dos UVI i bombers dels parcs d’Alcázar de San Juan i Orgaz

Dos policies de Calp reanimen una bebé de deu mesos

Dos agents han reanimat una bebé de deu mesos que estava inconscient i sense respirar al carrer Llibertat de Calp. La xiqueta ha sigut traslladada a l’Hospital Comarcal de Dénia.

Les ONG valencianes reclamen mesures per a prevenir noves danes

Les ONG valencianes demanen polítiques eficaces de prevenció i mitigació, dos anys després de la dana de 2024 i amb nous episodis d’inundacions.

44 agents nous reforcen la vigilància de les carreteres valencianes

La Guàrdia Civil ha incorporat 44 agents al Sector de Trànsit de la Comunitat Valenciana. Vigilaran carreteres i investigaran sinistres viaris.

Sis de cada deu docents es mobilitzarien un dia per setmana al novembre

El 60 % dels 3.841 docents enquestats està disposat a mobilitzar-se un dia per setmana al novembre. La consulta també avalua una proposta de vagues i manifestacions.

14 candidatures al Congrés i 6 al Senat per València el 29-N

Els electors de la província de València podran triar entre 14 candidatures al Congrés i 6 al Senat el 29 de novembre. Les llistes definitives es publicaran en el BOE el 3 de novembre.

Les màximes baixen amb força a València i hi pot haver tempestes al sud

Les màximes baixaran este dimecres, especialment a València, mentre que poden caure ruixats amb tempesta al litoral sud. Dijous hi haurà pocs canvis i boires a l’interior.

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.