L’Ajuntament d’Alacant suspén la celebració de les Fogueres el mes de juny

Queden suspeses les Fogueres 2020 d'Alacant

En la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs | Europa Press

 

L’Ajuntament d’Alacant ha acordat de manera conjunta amb el col·lectiu fester la suspensió de la celebració de les Fogueres de Sant Joan, per segon any consecutiu, que estaven previstes per a el mes vinent de juny en el calendari aprovat a la fi del passat any.

 

La decisió ha sigut presa este dimecres després que l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala; la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, i el regidor de Festes, Manuel Jiménez, hagen mantingut una reunió amb la presidenta de la Federació de Fogueres, Toñi Martín-Zarco, i el mestre major del Gremi d’Artistes de Fogueres, Joaquín Rubio.

 

En la trobada s’ha posat sobre la taula la viabilitat de la celebració de les festes el mes de juny. «Una volta analitzada l’evolució de la vacunació contra la covid-19, i després de constatar que el procés, tal com ha reconegut el Govern, no arribarà a conseguir la immunitat comunitària fins al final de l’estiu, s’ha decidit no celebrar les festes oficials d’Alacant en els dies tradicionals de juny», ha informat el consistori en un comunicat.

De la mateixa manera, s’ha emplaçat a la Federació a convocar, «quan les circumstàncies ho permeten», una assemblea dels seus membres per a decidir si és viable el trasllat a altres dates que permeten la seua celebració amb normalitat. La decisió es farà oficial amb la publicació d’un bàndol o un decret signat per l’alcalde en els pròxims dies, afig l’Ajuntament.

 

Per segon any consecutiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha lamentat haver de prendre esta decisió per segon any consecutiu. «És molt dolorós per a mi i un dia molt trist, però la responsabilitat i la constatació que el procés de vacunació, que lluny d’accelerar-se s’està alentint, fa inviable que puguem celebrar les nostres festes oficials en les dates assenyalades del mes de juny».

 

En el mateix sentit, la vicealcaldessa Mari Carmen Sánchez ha expressat el seu «sentiment de pesar» per la no celebració de Fogueres en juny. «És molt dur per a mi, que sempre he viscut les Fogueres des del més profund del meu cor i amb la major de les alegries, haver de participar per segon any en la decisió de suspendre les festes oficials».

 

Per part seua, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, ha ressaltat la sintonia entre l’Ajuntament i els representants de les festes a l’hora de prendre este acord. «Ha sigut fruit d’haver escoltat la veu dels festers és esta dolorosa decisió per a tots», ha explicat.

 

Dates elegides pels festers

Respecte al col·lectiu fester, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, ha manifestat el seu «total acord amb la decisió adoptada» i assegura que «és compartida per tot el conjunt de foguerers i barraquers». «Nosaltres, més que ningú, volem celebrar les nostres Fogueres i per això lamente molt esta decisió però no podem tancar els ulls a la realitat», ha assenyalat.

 

També ha mostrat el seu «acord» amb la decisió Joaquín Rubio, en representació del Gremi d’Artistes, qui ha agraït que es tinga en compte el parer d’un dels sectors més afectats per la situació i que haja sigut el mes de març quan s’haja comunicat la decisió «perquè això ens permet planificar millor el nostre treball amb vista a la celebració de les Fogueres en altres dates».

 

Finalment, en la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs a les Fogueres, com són l’elecció i proclamació de les Belleas del Foc major i infantil. Seran també els festers els que proposen noves dates per a estos actes en el transcurs de l’assemblea prevista.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.