L’Ajuntament d’Alacant suspén la celebració de les Fogueres el mes de juny

Queden suspeses les Fogueres 2020 d'Alacant

En la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs | Europa Press

 

L’Ajuntament d’Alacant ha acordat de manera conjunta amb el col·lectiu fester la suspensió de la celebració de les Fogueres de Sant Joan, per segon any consecutiu, que estaven previstes per a el mes vinent de juny en el calendari aprovat a la fi del passat any.

 

La decisió ha sigut presa este dimecres després que l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala; la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, i el regidor de Festes, Manuel Jiménez, hagen mantingut una reunió amb la presidenta de la Federació de Fogueres, Toñi Martín-Zarco, i el mestre major del Gremi d’Artistes de Fogueres, Joaquín Rubio.

 

En la trobada s’ha posat sobre la taula la viabilitat de la celebració de les festes el mes de juny. «Una volta analitzada l’evolució de la vacunació contra la covid-19, i després de constatar que el procés, tal com ha reconegut el Govern, no arribarà a conseguir la immunitat comunitària fins al final de l’estiu, s’ha decidit no celebrar les festes oficials d’Alacant en els dies tradicionals de juny», ha informat el consistori en un comunicat.

De la mateixa manera, s’ha emplaçat a la Federació a convocar, «quan les circumstàncies ho permeten», una assemblea dels seus membres per a decidir si és viable el trasllat a altres dates que permeten la seua celebració amb normalitat. La decisió es farà oficial amb la publicació d’un bàndol o un decret signat per l’alcalde en els pròxims dies, afig l’Ajuntament.

 

Per segon any consecutiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha lamentat haver de prendre esta decisió per segon any consecutiu. «És molt dolorós per a mi i un dia molt trist, però la responsabilitat i la constatació que el procés de vacunació, que lluny d’accelerar-se s’està alentint, fa inviable que puguem celebrar les nostres festes oficials en les dates assenyalades del mes de juny».

 

En el mateix sentit, la vicealcaldessa Mari Carmen Sánchez ha expressat el seu «sentiment de pesar» per la no celebració de Fogueres en juny. «És molt dur per a mi, que sempre he viscut les Fogueres des del més profund del meu cor i amb la major de les alegries, haver de participar per segon any en la decisió de suspendre les festes oficials».

 

Per part seua, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, ha ressaltat la sintonia entre l’Ajuntament i els representants de les festes a l’hora de prendre este acord. «Ha sigut fruit d’haver escoltat la veu dels festers és esta dolorosa decisió per a tots», ha explicat.

 

Dates elegides pels festers

Respecte al col·lectiu fester, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, ha manifestat el seu «total acord amb la decisió adoptada» i assegura que «és compartida per tot el conjunt de foguerers i barraquers». «Nosaltres, més que ningú, volem celebrar les nostres Fogueres i per això lamente molt esta decisió però no podem tancar els ulls a la realitat», ha assenyalat.

 

També ha mostrat el seu «acord» amb la decisió Joaquín Rubio, en representació del Gremi d’Artistes, qui ha agraït que es tinga en compte el parer d’un dels sectors més afectats per la situació i que haja sigut el mes de març quan s’haja comunicat la decisió «perquè això ens permet planificar millor el nostre treball amb vista a la celebració de les Fogueres en altres dates».

 

Finalment, en la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs a les Fogueres, com són l’elecció i proclamació de les Belleas del Foc major i infantil. Seran també els festers els que proposen noves dates per a estos actes en el transcurs de l’assemblea prevista.

Últimes notícies

Cues de fins a 5 quilòmetres a l’A-7 a Manises i Moncada per una avaria i un accident

L’A-7 patix este dijous retencions de fins a cinc quilòmetres a Manises i Moncada per una avaria en un camió i un accident, mentre que un altre sinistre a la V-31 a Sedaví ha causat cues de quasi tres quilòmetres.

Quatre detinguts per una sèrie de robatoris en àrees de servici de l’AP-7 entre la Comunitat Valenciana i Múrcia

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup que presumptament robava en àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, València, Alacant i Múrcia, amb quatre hòmens detinguts de 35 a 45 anys.

Així és la nova equipació del Valencia CF amb detalls en roig Torino per a l’últim any a Mestalla

El Valencia CF i Puma han presentat la camiseta de la temporada 2026-27, que combina el blanc tradicional amb detalls en roig Torino i pantaló i mitjons negres, com a homenatge al Camp de Mestalla en la seua temporada de comiat.

Nacho Mañó nega maltractament o assetjament a Lydia Rodríguez i denuncia un dany irreparable a la seua imatge

El músic valencià Nacho Mañó, exmembre de Presuntos Implicados, ha difós un comunicat on nega haver maltractat o assetjat Lydia Rodríguez i assegura que les acusacions li provoquen un profund dolor i un dany irreparable a la seua imatge.

L’home detingut per l’homicidi d’Aldaia passarà a disposició judicial este divendres

L’home detingut per la mort d’un altre home en una baralla amb armes blanques a Aldaia passarà este divendres a disposició del jutjat número 3 de Torrent. La Guàrdia Civil investiga el cas com un possible crim relacionat amb una disputa entre residents d’una nau als afores del municipi.

La parella de Juanfran Pérez Llorca renuncia a continuar en la Diputació de València

La parella del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha decidit no presentar-se al procés per a consolidar la plaça que ocupava des de fa sis mesos en comissió de servicis a la Diputació de València, després de les crítiques de l’oposició per suposat enchufisme.

Catalá destaca el suport del PP nacional al PPCV en plena precampanya

María José Catalá valora que la visita d'Alberto Núñez Feijóo a Sueca i d'altres dirigents nacionals reforça el PPCV en un any que considera decisiu. La presidenta del PP de València assenyala que sempre ha sentit el recolzament de la direcció estatal.

Quatre víctimes valencianes de l’extrema dreta i de policies, reconegudes com a vulneracions greus de drets humans

Una comissió estatal de Memòria Democràtica ha reconegut 63 víctimes mortals per violència d’extrema dreta o abusos policials entre 1979 i 1983, quatre d’elles valencianes, en el període immediatament posterior a l’entrada en vigor de la Constitució.