L’Ajuntament d’Alacant suspén la celebració de les Fogueres el mes de juny

Ejemplo de shortcode con estilo
En la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs | Europa Press   L’Ajuntament d’Alacant ha acordat de manera conjunta amb el col·lectiu fester la suspensió de la celebració de les Fogueres de Sant Joan, per segon any consecutiu, que estaven previstes per a el […]
Queden suspeses les Fogueres 2020 d'Alacant

En la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs | Europa Press

 

L’Ajuntament d’Alacant ha acordat de manera conjunta amb el col·lectiu fester la suspensió de la celebració de les Fogueres de Sant Joan, per segon any consecutiu, que estaven previstes per a el mes vinent de juny en el calendari aprovat a la fi del passat any.

 

La decisió ha sigut presa este dimecres després que l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala; la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, i el regidor de Festes, Manuel Jiménez, hagen mantingut una reunió amb la presidenta de la Federació de Fogueres, Toñi Martín-Zarco, i el mestre major del Gremi d’Artistes de Fogueres, Joaquín Rubio.

 

En la trobada s’ha posat sobre la taula la viabilitat de la celebració de les festes el mes de juny. «Una volta analitzada l’evolució de la vacunació contra la covid-19, i després de constatar que el procés, tal com ha reconegut el Govern, no arribarà a conseguir la immunitat comunitària fins al final de l’estiu, s’ha decidit no celebrar les festes oficials d’Alacant en els dies tradicionals de juny», ha informat el consistori en un comunicat.

De la mateixa manera, s’ha emplaçat a la Federació a convocar, «quan les circumstàncies ho permeten», una assemblea dels seus membres per a decidir si és viable el trasllat a altres dates que permeten la seua celebració amb normalitat. La decisió es farà oficial amb la publicació d’un bàndol o un decret signat per l’alcalde en els pròxims dies, afig l’Ajuntament.

 

Per segon any consecutiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha lamentat haver de prendre esta decisió per segon any consecutiu. «És molt dolorós per a mi i un dia molt trist, però la responsabilitat i la constatació que el procés de vacunació, que lluny d’accelerar-se s’està alentint, fa inviable que puguem celebrar les nostres festes oficials en les dates assenyalades del mes de juny».

 

En el mateix sentit, la vicealcaldessa Mari Carmen Sánchez ha expressat el seu «sentiment de pesar» per la no celebració de Fogueres en juny. «És molt dur per a mi, que sempre he viscut les Fogueres des del més profund del meu cor i amb la major de les alegries, haver de participar per segon any en la decisió de suspendre les festes oficials».

 

Per part seua, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, ha ressaltat la sintonia entre l’Ajuntament i els representants de les festes a l’hora de prendre este acord. «Ha sigut fruit d’haver escoltat la veu dels festers és esta dolorosa decisió per a tots», ha explicat.

 

Dates elegides pels festers

Respecte al col·lectiu fester, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, ha manifestat el seu «total acord amb la decisió adoptada» i assegura que «és compartida per tot el conjunt de foguerers i barraquers». «Nosaltres, més que ningú, volem celebrar les nostres Fogueres i per això lamente molt esta decisió però no podem tancar els ulls a la realitat», ha assenyalat.

 

També ha mostrat el seu «acord» amb la decisió Joaquín Rubio, en representació del Gremi d’Artistes, qui ha agraït que es tinga en compte el parer d’un dels sectors més afectats per la situació i que haja sigut el mes de març quan s’haja comunicat la decisió «perquè això ens permet planificar millor el nostre treball amb vista a la celebració de les Fogueres en altres dates».

 

Finalment, en la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs a les Fogueres, com són l’elecció i proclamació de les Belleas del Foc major i infantil. Seran també els festers els que proposen noves dates per a estos actes en el transcurs de l’assemblea prevista.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.