L’Ajuntament d’Alacant suspén la celebració de les Fogueres el mes de juny

Queden suspeses les Fogueres 2020 d'Alacant

En la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs | Europa Press

 

L’Ajuntament d’Alacant ha acordat de manera conjunta amb el col·lectiu fester la suspensió de la celebració de les Fogueres de Sant Joan, per segon any consecutiu, que estaven previstes per a el mes vinent de juny en el calendari aprovat a la fi del passat any.

 

La decisió ha sigut presa este dimecres després que l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala; la vicealcaldessa, Mari Carmen Sánchez, i el regidor de Festes, Manuel Jiménez, hagen mantingut una reunió amb la presidenta de la Federació de Fogueres, Toñi Martín-Zarco, i el mestre major del Gremi d’Artistes de Fogueres, Joaquín Rubio.

 

En la trobada s’ha posat sobre la taula la viabilitat de la celebració de les festes el mes de juny. «Una volta analitzada l’evolució de la vacunació contra la covid-19, i després de constatar que el procés, tal com ha reconegut el Govern, no arribarà a conseguir la immunitat comunitària fins al final de l’estiu, s’ha decidit no celebrar les festes oficials d’Alacant en els dies tradicionals de juny», ha informat el consistori en un comunicat.

De la mateixa manera, s’ha emplaçat a la Federació a convocar, «quan les circumstàncies ho permeten», una assemblea dels seus membres per a decidir si és viable el trasllat a altres dates que permeten la seua celebració amb normalitat. La decisió es farà oficial amb la publicació d’un bàndol o un decret signat per l’alcalde en els pròxims dies, afig l’Ajuntament.

 

Per segon any consecutiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha lamentat haver de prendre esta decisió per segon any consecutiu. «És molt dolorós per a mi i un dia molt trist, però la responsabilitat i la constatació que el procés de vacunació, que lluny d’accelerar-se s’està alentint, fa inviable que puguem celebrar les nostres festes oficials en les dates assenyalades del mes de juny».

 

En el mateix sentit, la vicealcaldessa Mari Carmen Sánchez ha expressat el seu «sentiment de pesar» per la no celebració de Fogueres en juny. «És molt dur per a mi, que sempre he viscut les Fogueres des del més profund del meu cor i amb la major de les alegries, haver de participar per segon any en la decisió de suspendre les festes oficials».

 

Per part seua, el regidor de Festes, Manuel Jiménez, ha ressaltat la sintonia entre l’Ajuntament i els representants de les festes a l’hora de prendre este acord. «Ha sigut fruit d’haver escoltat la veu dels festers és esta dolorosa decisió per a tots», ha explicat.

 

Dates elegides pels festers

Respecte al col·lectiu fester, la presidenta de la Federació, Toñi Martín-Zarco, ha manifestat el seu «total acord amb la decisió adoptada» i assegura que «és compartida per tot el conjunt de foguerers i barraquers». «Nosaltres, més que ningú, volem celebrar les nostres Fogueres i per això lamente molt esta decisió però no podem tancar els ulls a la realitat», ha assenyalat.

 

També ha mostrat el seu «acord» amb la decisió Joaquín Rubio, en representació del Gremi d’Artistes, qui ha agraït que es tinga en compte el parer d’un dels sectors més afectats per la situació i que haja sigut el mes de març quan s’haja comunicat la decisió «perquè això ens permet planificar millor el nostre treball amb vista a la celebració de les Fogueres en altres dates».

 

Finalment, en la reunió també s’ha acordat deixar sense efecte les dates previstes per a la celebració dels actes previs a les Fogueres, com són l’elecció i proclamació de les Belleas del Foc major i infantil. Seran també els festers els que proposen noves dates per a estos actes en el transcurs de l’assemblea prevista.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.