10.8 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

L’Ajuntament d’Alacant demana més control sobre els immigrants confinats en l’Hospital General

 

El portaveu de l’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant, Antonio Manresa, ha exigit hui al govern central i a la Generalitat que posen els mitjans necessaris per a resoldre la difícil situació creada pel confinament d’uns 100 immigrants en l’hospital provisional alçat al costat del General d’Alacant.

 

Per a Manresa «és una absoluta irresponsabilitat haver pres esta decisió sense abans tindre previst un dispositiu que garantisca la seguretat sanitària tant dels immigrants com dels veïns d’Alacant i els seus visitants». El portaveu de l’equip de govern ha recalcat que «durant tot el cap de setmana hem assistit a les conseqüències de la imprevisió i l’absoluta irresponsabilitat del Govern central i de la Generalitat, que ni han dotat amb la suficient seguretat el recinte ni han reforçat adequadament amb mitjans sanitaris l’Hospital General, provocant el col·lapse d’este centre i posant en risc a les persones recloses, que es troben en un recinte que no complix amb els requisits».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’equip de govern reclama tant al govern central com a l’autonòmic que prenga mesures immediates per a solucionar el problema, traslladar a estes persones a un lloc que complisca amb els mínims exigibles per a confinar-les i, al mateix temps, evitar posar en risc innecessari al conjunt de la població resident en Alacant.

 

El portaveu recalca que «els alacantins estem fent un esforç grandíssim per a superar esta situació, i les administracions central i autonòmica han demostrat que no estan a l’altura amb decisions tan irresponsables com el confinament dels immigrants en un lloc que no reunix les més mínimes condicions».

Últimes notícies

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.