13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

L’Ajuntament d’Alacant demana més control sobre els immigrants confinats en l’Hospital General

 

El portaveu de l’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant, Antonio Manresa, ha exigit hui al govern central i a la Generalitat que posen els mitjans necessaris per a resoldre la difícil situació creada pel confinament d’uns 100 immigrants en l’hospital provisional alçat al costat del General d’Alacant.

 

Per a Manresa «és una absoluta irresponsabilitat haver pres esta decisió sense abans tindre previst un dispositiu que garantisca la seguretat sanitària tant dels immigrants com dels veïns d’Alacant i els seus visitants». El portaveu de l’equip de govern ha recalcat que «durant tot el cap de setmana hem assistit a les conseqüències de la imprevisió i l’absoluta irresponsabilitat del Govern central i de la Generalitat, que ni han dotat amb la suficient seguretat el recinte ni han reforçat adequadament amb mitjans sanitaris l’Hospital General, provocant el col·lapse d’este centre i posant en risc a les persones recloses, que es troben en un recinte que no complix amb els requisits».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’equip de govern reclama tant al govern central com a l’autonòmic que prenga mesures immediates per a solucionar el problema, traslladar a estes persones a un lloc que complisca amb els mínims exigibles per a confinar-les i, al mateix temps, evitar posar en risc innecessari al conjunt de la població resident en Alacant.

 

El portaveu recalca que «els alacantins estem fent un esforç grandíssim per a superar esta situació, i les administracions central i autonòmica han demostrat que no estan a l’altura amb decisions tan irresponsables com el confinament dels immigrants en un lloc que no reunix les més mínimes condicions».

Últimes notícies

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.