L’Ajuntament d’Almàssera organitza una jornada de neteja del Barranc del Carraixet

La Regidoria de Medi Ambient i Lluita contra el Canvi Climàtic de l’Ajuntament d’Almàssera va organitzar el dissabte 19 de setembre una jornada matinal de neteja del Barranc del Carraixet al seu pas per la localitat d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València). 

 

Esta activitat ha sigut organitzada amb l’objectiu de conscienciar a la població sobre la necessitat de mantindre net l’entorn natural en el que viu. El col·lectiu de voluntariat BioAgradables va participar activament en esta jornada dirigint i dinamitzant la neteja i recollint i classificant tot el fem que es trobaven els participants al seu pas.

 

La jornada es va desenvolupar durant el matí del dissabte i va tindre una duració aproximada de tres hores. Van participar un total de 15 persones prèviament inscrites entre les que es trobaven també famílies amb els seus fills i filles que ja des de xicotets són educats en l’amor per la naturalesa i en la importància de mantindre-la neta.

 

Els voluntaris van trobar tot tipus d’objectes en el Carraixet

Els materials que van recollir van ser en la seua majoria plàstics, encara que també van trobar llandes de beguda, botelles, mascaretes i fins i tot un carro de la compra ja deteriorat. El grup va estar molt motivat i conscienciat en tot moment i mentres treballaven van debatre també sobre les necessitats del barranc del Carraixet i el seu entorn i de com afrontar el seu manteniment.

 

Antonio Sánchez, Regidor de Medi Ambient i Lluita contra el Canvi Climàtic de l’Ajuntament d’Almàssera ha agraït la implicació en esta jornada del col·lectiu BIoAgradables i dels veïns i veïnes d’Almàssera i ha manifestat que «esta jornada és un xicotet pas cap a la conscienciació sobre la importància del medi ambient i de mantindre els espais naturals nets».

 

Antonio Sánchez creu que «hem d’embrutar menys l’entorn natural»

A demés, Sánchez ha explicat que «no només es tracta de netejar, sinó també d’embrutar menys. Estic molt agraït per la generositat del grup de persones que van participar en esta neteja i la seua responsabilitat amb el medi ambient. Al mateix temps, és una motivació per a l’Ajuntament no fallar a totes estes persones que dia a dia s’esforcen per deixar un entorn millor», ha conclòs el regidor de la comarca de l’Horta Nord.

 

Per la seua part Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera ha mostrat la seua satisfacció davant esta iniciativa i ressalta la importància de l’educació des de ben xicotets en el respecte i cura de l’entorn natural en el que vivim. «En este temps de pandèmia s’estan revaloritzant els espais naturals i els passejos a l’aire lliure i ara amb més motiu hem de cuidar-ho i sobretot no embrutar-ho».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.