L’Ajuntament d’Almàssera organitza una jornada de neteja del Barranc del Carraixet

La Regidoria de Medi Ambient i Lluita contra el Canvi Climàtic de l’Ajuntament d’Almàssera va organitzar el dissabte 19 de setembre una jornada matinal de neteja del Barranc del Carraixet al seu pas per la localitat d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València). 

 

Esta activitat ha sigut organitzada amb l’objectiu de conscienciar a la població sobre la necessitat de mantindre net l’entorn natural en el que viu. El col·lectiu de voluntariat BioAgradables va participar activament en esta jornada dirigint i dinamitzant la neteja i recollint i classificant tot el fem que es trobaven els participants al seu pas.

 

La jornada es va desenvolupar durant el matí del dissabte i va tindre una duració aproximada de tres hores. Van participar un total de 15 persones prèviament inscrites entre les que es trobaven també famílies amb els seus fills i filles que ja des de xicotets són educats en l’amor per la naturalesa i en la importància de mantindre-la neta.

 

Els voluntaris van trobar tot tipus d’objectes en el Carraixet

Els materials que van recollir van ser en la seua majoria plàstics, encara que també van trobar llandes de beguda, botelles, mascaretes i fins i tot un carro de la compra ja deteriorat. El grup va estar molt motivat i conscienciat en tot moment i mentres treballaven van debatre també sobre les necessitats del barranc del Carraixet i el seu entorn i de com afrontar el seu manteniment.

 

Antonio Sánchez, Regidor de Medi Ambient i Lluita contra el Canvi Climàtic de l’Ajuntament d’Almàssera ha agraït la implicació en esta jornada del col·lectiu BIoAgradables i dels veïns i veïnes d’Almàssera i ha manifestat que «esta jornada és un xicotet pas cap a la conscienciació sobre la importància del medi ambient i de mantindre els espais naturals nets».

 

Antonio Sánchez creu que «hem d’embrutar menys l’entorn natural»

A demés, Sánchez ha explicat que «no només es tracta de netejar, sinó també d’embrutar menys. Estic molt agraït per la generositat del grup de persones que van participar en esta neteja i la seua responsabilitat amb el medi ambient. Al mateix temps, és una motivació per a l’Ajuntament no fallar a totes estes persones que dia a dia s’esforcen per deixar un entorn millor», ha conclòs el regidor de la comarca de l’Horta Nord.

 

Per la seua part Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera ha mostrat la seua satisfacció davant esta iniciativa i ressalta la importància de l’educació des de ben xicotets en el respecte i cura de l’entorn natural en el que vivim. «En este temps de pandèmia s’estan revaloritzant els espais naturals i els passejos a l’aire lliure i ara amb més motiu hem de cuidar-ho i sobretot no embrutar-ho».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.