20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

L’Ajuntament d’Almàssera organitza una jornada de neteja del Barranc del Carraixet

La Regidoria de Medi Ambient i Lluita contra el Canvi Climàtic de l’Ajuntament d’Almàssera va organitzar el dissabte 19 de setembre una jornada matinal de neteja del Barranc del Carraixet al seu pas per la localitat d’Almàssera, en la comarca de l’Horta Nord (València). 

 

Esta activitat ha sigut organitzada amb l’objectiu de conscienciar a la població sobre la necessitat de mantindre net l’entorn natural en el que viu. El col·lectiu de voluntariat BioAgradables va participar activament en esta jornada dirigint i dinamitzant la neteja i recollint i classificant tot el fem que es trobaven els participants al seu pas.

 

La jornada es va desenvolupar durant el matí del dissabte i va tindre una duració aproximada de tres hores. Van participar un total de 15 persones prèviament inscrites entre les que es trobaven també famílies amb els seus fills i filles que ja des de xicotets són educats en l’amor per la naturalesa i en la importància de mantindre-la neta.

 

Els voluntaris van trobar tot tipus d’objectes en el Carraixet

Els materials que van recollir van ser en la seua majoria plàstics, encara que també van trobar llandes de beguda, botelles, mascaretes i fins i tot un carro de la compra ja deteriorat. El grup va estar molt motivat i conscienciat en tot moment i mentres treballaven van debatre també sobre les necessitats del barranc del Carraixet i el seu entorn i de com afrontar el seu manteniment.

 

Antonio Sánchez, Regidor de Medi Ambient i Lluita contra el Canvi Climàtic de l’Ajuntament d’Almàssera ha agraït la implicació en esta jornada del col·lectiu BIoAgradables i dels veïns i veïnes d’Almàssera i ha manifestat que «esta jornada és un xicotet pas cap a la conscienciació sobre la importància del medi ambient i de mantindre els espais naturals nets».

 

Antonio Sánchez creu que «hem d’embrutar menys l’entorn natural»

A demés, Sánchez ha explicat que «no només es tracta de netejar, sinó també d’embrutar menys. Estic molt agraït per la generositat del grup de persones que van participar en esta neteja i la seua responsabilitat amb el medi ambient. Al mateix temps, és una motivació per a l’Ajuntament no fallar a totes estes persones que dia a dia s’esforcen per deixar un entorn millor», ha conclòs el regidor de la comarca de l’Horta Nord.

 

Per la seua part Ramón Puchades, alcalde d’Almàssera ha mostrat la seua satisfacció davant esta iniciativa i ressalta la importància de l’educació des de ben xicotets en el respecte i cura de l’entorn natural en el que vivim. «En este temps de pandèmia s’estan revaloritzant els espais naturals i els passejos a l’aire lliure i ara amb més motiu hem de cuidar-ho i sobretot no embrutar-ho».

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.