EN DIRECTE: El PSOE guanya, VOX es dispara i Cs s’afona

Eleccions 2019 a Can Tusell, Avel·lí Estrenjer, Cavall Bernat, Abat Marcet i Les Arenes

Imatge d’arxiu | Marta

 

El PSOE es mantindria com el partit valencià més votat i es queda amb 10 escons, mentres que a nivell estatal els socialistes perden 3 diputats. El PP recupera terreny en la dreta i es consolida com a segona força, amb 8 diputats. Això sí, destaca el fort ascens de la formació política Vox, quedant just darrere del Partit Popular amb 7 representats. Unidas Podemos també perds suports, però es manté en quarta posició, amb 4 escons.

 

El pitjor resultat de la nit és per a Ciudadanos, que passa del tercer lloc fins al quint, amb dos representants. Compromís, que es presentava amb Més País, repetiria resultat i es quedaria amb un únic diputat. Joan Baldoví, per tant, serà l’únic representant de la coalició valencianista una altra volta en Madrid.

 

Amb estos resultats a nivell espanyol, la suma de vots dels partits de l’esquerra PSOE, Podemos i Más País (158) seria major a la suma dels partits de dreta (PP+Vox+Cs+Navarra Suma (151). La governabilitat quedaria, de nou, en mans dels pactes i dels partits perifèrics.

 

ACTUALITZAT 23.12 hores. Pel moment, estos són els resultats amb vora el 99% dels vots escrutats:

PSOE: 120

PP: 87

VOX: 52

Podemos: 35

ERC: 13

C’s: 10

JxCat: 8

PNB: 7

Bildu: 5

MásPaís: 3

Coalició Canària: 2

CUP: 2

Navarra Suma: 2

BNG: 1

PRC: 1

Teruel Existe: 1

CPM: 1

 

Els resultats a nivell valencià

PSOE: 10 (=) 27,70%

PP: 8 (+1) 23,05%

VOX: 7 (+4) 18,48%

Podemos: 4 (-1) 13,34%

Ciudadanos: 2 (-4) 7,64%

Compromís: 1 (=) 6,85%

 

La participació entre l’electorat valencià cau quasi dos punts respecte als comicis d’abril

La participació valenciana en les eleccions generals del 10 de novembre se situa a les 18.00 hores en el 59,97%. Esta dada suposa una caiguda de quasi dos punts (61,64%) respecte al percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril. Això sí, és la segona comunitat, després de la madrilenya, amb major participació, segons les dades de la pàgina web del Ministeri de l’Interior, https://resultados.10noviembre2019.es/.

 

Segons estes dades, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 56,28% del cens (60,24% en 28A); en Castelló han anat a les urnes un 59,63% (62,20% en els anteriors comicis) i en la de València, un 62,29% (61,12% a l’abril).

 

La participació en les eleccions generals fins a les 18.00 hores se situa en el 56,86%, amb el 99,9% de les taules analitzades. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 60,74%. Per tant, amb estes dades, la participació en estes eleccions generals és 3,88 punts inferiors a la de fa set mesos. En total, han votat fins a les 18.00 hores 19,8 milions en tot l’Estat, 1,3 milions menys que en 28 d’abril de 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Registre policial a la clínica del logopeda assassinat per uns possibles abusos a un menor

Agents d'Homicidis i Policia Científica de la Policia Nacional han registrat la clínica logopèdica de València on un pare ha assassinat el professional que tractava el seu fill de 2 anys, després de sospitar d'uns possibles abusos sexuals al menor.

Simulacre a la platja del Postiguet amb moto aquàtica i dron per a millorar els rescats

El servici de Salvament i Socorrisme i la Unitat de Platges de la Policia Local d'Alacant han provat al Postiguet un protocol de rescat amb moto aquàtica i dron per a comprovar el temps de resposta davant una emergència en l'aigua.

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.

El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura ha autoritzat un nou enviament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, 60 cada mes, mentres els municipis riberenys critiquen que encara no s'han actualitzat les regles d'explotació.

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.