EN DIRECTE: El PSOE guanya, VOX es dispara i Cs s’afona

Eleccions 2019 a Can Tusell, Avel·lí Estrenjer, Cavall Bernat, Abat Marcet i Les Arenes

Imatge d’arxiu | Marta

 

El PSOE es mantindria com el partit valencià més votat i es queda amb 10 escons, mentres que a nivell estatal els socialistes perden 3 diputats. El PP recupera terreny en la dreta i es consolida com a segona força, amb 8 diputats. Això sí, destaca el fort ascens de la formació política Vox, quedant just darrere del Partit Popular amb 7 representats. Unidas Podemos també perds suports, però es manté en quarta posició, amb 4 escons.

 

El pitjor resultat de la nit és per a Ciudadanos, que passa del tercer lloc fins al quint, amb dos representants. Compromís, que es presentava amb Més País, repetiria resultat i es quedaria amb un únic diputat. Joan Baldoví, per tant, serà l’únic representant de la coalició valencianista una altra volta en Madrid.

 

Amb estos resultats a nivell espanyol, la suma de vots dels partits de l’esquerra PSOE, Podemos i Más País (158) seria major a la suma dels partits de dreta (PP+Vox+Cs+Navarra Suma (151). La governabilitat quedaria, de nou, en mans dels pactes i dels partits perifèrics.

 

ACTUALITZAT 23.12 hores. Pel moment, estos són els resultats amb vora el 99% dels vots escrutats:

PSOE: 120

PP: 87

VOX: 52

Podemos: 35

ERC: 13

C’s: 10

JxCat: 8

PNB: 7

Bildu: 5

MásPaís: 3

Coalició Canària: 2

CUP: 2

Navarra Suma: 2

BNG: 1

PRC: 1

Teruel Existe: 1

CPM: 1

 

Els resultats a nivell valencià

PSOE: 10 (=) 27,70%

PP: 8 (+1) 23,05%

VOX: 7 (+4) 18,48%

Podemos: 4 (-1) 13,34%

Ciudadanos: 2 (-4) 7,64%

Compromís: 1 (=) 6,85%

 

La participació entre l’electorat valencià cau quasi dos punts respecte als comicis d’abril

La participació valenciana en les eleccions generals del 10 de novembre se situa a les 18.00 hores en el 59,97%. Esta dada suposa una caiguda de quasi dos punts (61,64%) respecte al percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril. Això sí, és la segona comunitat, després de la madrilenya, amb major participació, segons les dades de la pàgina web del Ministeri de l’Interior, https://resultados.10noviembre2019.es/.

 

Segons estes dades, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 56,28% del cens (60,24% en 28A); en Castelló han anat a les urnes un 59,63% (62,20% en els anteriors comicis) i en la de València, un 62,29% (61,12% a l’abril).

 

La participació en les eleccions generals fins a les 18.00 hores se situa en el 56,86%, amb el 99,9% de les taules analitzades. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 60,74%. Per tant, amb estes dades, la participació en estes eleccions generals és 3,88 punts inferiors a la de fa set mesos. En total, han votat fins a les 18.00 hores 19,8 milions en tot l’Estat, 1,3 milions menys que en 28 d’abril de 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.