EN DIRECTE: El PSOE guanya, VOX es dispara i Cs s’afona

Eleccions 2019 a Can Tusell, Avel·lí Estrenjer, Cavall Bernat, Abat Marcet i Les Arenes

Imatge d’arxiu | Marta

 

El PSOE es mantindria com el partit valencià més votat i es queda amb 10 escons, mentres que a nivell estatal els socialistes perden 3 diputats. El PP recupera terreny en la dreta i es consolida com a segona força, amb 8 diputats. Això sí, destaca el fort ascens de la formació política Vox, quedant just darrere del Partit Popular amb 7 representats. Unidas Podemos també perds suports, però es manté en quarta posició, amb 4 escons.

 

El pitjor resultat de la nit és per a Ciudadanos, que passa del tercer lloc fins al quint, amb dos representants. Compromís, que es presentava amb Més País, repetiria resultat i es quedaria amb un únic diputat. Joan Baldoví, per tant, serà l’únic representant de la coalició valencianista una altra volta en Madrid.

 

Amb estos resultats a nivell espanyol, la suma de vots dels partits de l’esquerra PSOE, Podemos i Más País (158) seria major a la suma dels partits de dreta (PP+Vox+Cs+Navarra Suma (151). La governabilitat quedaria, de nou, en mans dels pactes i dels partits perifèrics.

 

ACTUALITZAT 23.12 hores. Pel moment, estos són els resultats amb vora el 99% dels vots escrutats:

PSOE: 120

PP: 87

VOX: 52

Podemos: 35

ERC: 13

C’s: 10

JxCat: 8

PNB: 7

Bildu: 5

MásPaís: 3

Coalició Canària: 2

CUP: 2

Navarra Suma: 2

BNG: 1

PRC: 1

Teruel Existe: 1

CPM: 1

 

Els resultats a nivell valencià

PSOE: 10 (=) 27,70%

PP: 8 (+1) 23,05%

VOX: 7 (+4) 18,48%

Podemos: 4 (-1) 13,34%

Ciudadanos: 2 (-4) 7,64%

Compromís: 1 (=) 6,85%

 

La participació entre l’electorat valencià cau quasi dos punts respecte als comicis d’abril

La participació valenciana en les eleccions generals del 10 de novembre se situa a les 18.00 hores en el 59,97%. Esta dada suposa una caiguda de quasi dos punts (61,64%) respecte al percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril. Això sí, és la segona comunitat, després de la madrilenya, amb major participació, segons les dades de la pàgina web del Ministeri de l’Interior, https://resultados.10noviembre2019.es/.

 

Segons estes dades, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 56,28% del cens (60,24% en 28A); en Castelló han anat a les urnes un 59,63% (62,20% en els anteriors comicis) i en la de València, un 62,29% (61,12% a l’abril).

 

La participació en les eleccions generals fins a les 18.00 hores se situa en el 56,86%, amb el 99,9% de les taules analitzades. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 60,74%. Per tant, amb estes dades, la participació en estes eleccions generals és 3,88 punts inferiors a la de fa set mesos. En total, han votat fins a les 18.00 hores 19,8 milions en tot l’Estat, 1,3 milions menys que en 28 d’abril de 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.