EN DIRECTE: El PSOE guanya, VOX es dispara i Cs s’afona

Eleccions 2019 a Can Tusell, Avel·lí Estrenjer, Cavall Bernat, Abat Marcet i Les Arenes

Imatge d’arxiu | Marta

 

El PSOE es mantindria com el partit valencià més votat i es queda amb 10 escons, mentres que a nivell estatal els socialistes perden 3 diputats. El PP recupera terreny en la dreta i es consolida com a segona força, amb 8 diputats. Això sí, destaca el fort ascens de la formació política Vox, quedant just darrere del Partit Popular amb 7 representats. Unidas Podemos també perds suports, però es manté en quarta posició, amb 4 escons.

 

El pitjor resultat de la nit és per a Ciudadanos, que passa del tercer lloc fins al quint, amb dos representants. Compromís, que es presentava amb Més País, repetiria resultat i es quedaria amb un únic diputat. Joan Baldoví, per tant, serà l’únic representant de la coalició valencianista una altra volta en Madrid.

 

Amb estos resultats a nivell espanyol, la suma de vots dels partits de l’esquerra PSOE, Podemos i Más País (158) seria major a la suma dels partits de dreta (PP+Vox+Cs+Navarra Suma (151). La governabilitat quedaria, de nou, en mans dels pactes i dels partits perifèrics.

 

ACTUALITZAT 23.12 hores. Pel moment, estos són els resultats amb vora el 99% dels vots escrutats:

PSOE: 120

PP: 87

VOX: 52

Podemos: 35

ERC: 13

C’s: 10

JxCat: 8

PNB: 7

Bildu: 5

MásPaís: 3

Coalició Canària: 2

CUP: 2

Navarra Suma: 2

BNG: 1

PRC: 1

Teruel Existe: 1

CPM: 1

 

Els resultats a nivell valencià

PSOE: 10 (=) 27,70%

PP: 8 (+1) 23,05%

VOX: 7 (+4) 18,48%

Podemos: 4 (-1) 13,34%

Ciudadanos: 2 (-4) 7,64%

Compromís: 1 (=) 6,85%

 

La participació entre l’electorat valencià cau quasi dos punts respecte als comicis d’abril

La participació valenciana en les eleccions generals del 10 de novembre se situa a les 18.00 hores en el 59,97%. Esta dada suposa una caiguda de quasi dos punts (61,64%) respecte al percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril. Això sí, és la segona comunitat, després de la madrilenya, amb major participació, segons les dades de la pàgina web del Ministeri de l’Interior, https://resultados.10noviembre2019.es/.

 

Segons estes dades, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 56,28% del cens (60,24% en 28A); en Castelló han anat a les urnes un 59,63% (62,20% en els anteriors comicis) i en la de València, un 62,29% (61,12% a l’abril).

 

La participació en les eleccions generals fins a les 18.00 hores se situa en el 56,86%, amb el 99,9% de les taules analitzades. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 60,74%. Per tant, amb estes dades, la participació en estes eleccions generals és 3,88 punts inferiors a la de fa set mesos. En total, han votat fins a les 18.00 hores 19,8 milions en tot l’Estat, 1,3 milions menys que en 28 d’abril de 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca i la reina Sofía reforcen a Castelló el compromís del Consell contra la pobresa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, reafirma al costat de la reina Sofía el compromís del Consell amb les polítiques socials i la lluita contra la pobresa durant el congrés de la Federació Espanyola del Banc d'Aliments a Castelló.

La jutgessa de la DANA reclama al Congrés les declaracions de Camarero, Cuenca i Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 sol·licita les transcripcions de les compareixences en el Congrés de Camarero, Cuenca i Mompó i ordena revisar missatges i vídeos aportats per un testimoni.

Educació advertix de sancions si s’incomplixen els servicis mínims de la PAU davant la vaga docent

La Conselleria d'Educació manté servicis mínims del 100% a la PAU malgrat la vaga indefinida del professorat i avisa de sancions, inclosa la suspensió d'ocupació i sou, als qui els vulneren.

PP i Vox tomben a Alacant el suport a la regularització de migrants i marquen perfil en immigració

El ple de l'Ajuntament d'Alacant aprova, amb els vots de PP i Vox, una declaració institucional contra la regularització de migrants impulsada pel Govern central, en una sessió en la qual també s'aborden servicis socials, el sector del taxi i el funcionament intern del consistori.

El ADDA presenta la temporada 25/26 inspirada en naturalesa, vida i amor

L'Auditori de la Diputació d'Alacant presenta una temporada simfònica 25/26 amb 20 concerts que connecten naturalesa, vida i amor, amb destacats artistes i grans obres del repertori clàssic i contemporani.

Pérez Llorca defén davant docents en vaga que no firmarà compromisos que no puga complir

Pérez Llorca conversa amb docents en vaga i afirma que només assumirà compromisos que puga complir, lligats a un augment del 6% del gasto en educació i 372 milions en infraestructures.

Els hotels de Hosbec incorporen la tecnologia NaviLens per a millorar l’accessibilitat

Hosbec ha firmat un conveni amb NaviLens per a implantar als seus hotels un sistema de codis de color que facilita l'autonomia de persones amb discapacitat visual, auditiva o cognitiva.

L’Audiència Nacional ordena repetir el juí a Ana Duato per frau fiscal en el cas Nummaria

La Sala d'Apel·lació de l'Audiència Nacional ha anul·lat l'absolució d'Ana Duato i Miguel Ángel Bernardeu en el cas Nummaria i ordena repetir el juí amb un altre tribunal, en considerar insuficient la motivació de la primera sentència.