EN DIRECTE: El PSOE guanya, VOX es dispara i Cs s’afona

Eleccions 2019 a Can Tusell, Avel·lí Estrenjer, Cavall Bernat, Abat Marcet i Les Arenes

Imatge d’arxiu | Marta

 

El PSOE es mantindria com el partit valencià més votat i es queda amb 10 escons, mentres que a nivell estatal els socialistes perden 3 diputats. El PP recupera terreny en la dreta i es consolida com a segona força, amb 8 diputats. Això sí, destaca el fort ascens de la formació política Vox, quedant just darrere del Partit Popular amb 7 representats. Unidas Podemos també perds suports, però es manté en quarta posició, amb 4 escons.

 

El pitjor resultat de la nit és per a Ciudadanos, que passa del tercer lloc fins al quint, amb dos representants. Compromís, que es presentava amb Més País, repetiria resultat i es quedaria amb un únic diputat. Joan Baldoví, per tant, serà l’únic representant de la coalició valencianista una altra volta en Madrid.

 

Amb estos resultats a nivell espanyol, la suma de vots dels partits de l’esquerra PSOE, Podemos i Más País (158) seria major a la suma dels partits de dreta (PP+Vox+Cs+Navarra Suma (151). La governabilitat quedaria, de nou, en mans dels pactes i dels partits perifèrics.

 

ACTUALITZAT 23.12 hores. Pel moment, estos són els resultats amb vora el 99% dels vots escrutats:

PSOE: 120

PP: 87

VOX: 52

Podemos: 35

ERC: 13

C’s: 10

JxCat: 8

PNB: 7

Bildu: 5

MásPaís: 3

Coalició Canària: 2

CUP: 2

Navarra Suma: 2

BNG: 1

PRC: 1

Teruel Existe: 1

CPM: 1

 

Els resultats a nivell valencià

PSOE: 10 (=) 27,70%

PP: 8 (+1) 23,05%

VOX: 7 (+4) 18,48%

Podemos: 4 (-1) 13,34%

Ciudadanos: 2 (-4) 7,64%

Compromís: 1 (=) 6,85%

 

La participació entre l’electorat valencià cau quasi dos punts respecte als comicis d’abril

La participació valenciana en les eleccions generals del 10 de novembre se situa a les 18.00 hores en el 59,97%. Esta dada suposa una caiguda de quasi dos punts (61,64%) respecte al percentatge registrat a la mateixa hora en els comicis del 28 d’abril. Això sí, és la segona comunitat, després de la madrilenya, amb major participació, segons les dades de la pàgina web del Ministeri de l’Interior, https://resultados.10noviembre2019.es/.

 

Segons estes dades, la participació per províncies és la següent: en Alacant ha votat un 56,28% del cens (60,24% en 28A); en Castelló han anat a les urnes un 59,63% (62,20% en els anteriors comicis) i en la de València, un 62,29% (61,12% a l’abril).

 

La participació en les eleccions generals fins a les 18.00 hores se situa en el 56,86%, amb el 99,9% de les taules analitzades. En les eleccions del 28 d’abril de 2019 la participació a la mateixa hora va ser del 60,74%. Per tant, amb estes dades, la participació en estes eleccions generals és 3,88 punts inferiors a la de fa set mesos. En total, han votat fins a les 18.00 hores 19,8 milions en tot l’Estat, 1,3 milions menys que en 28 d’abril de 2019.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La hostaleria de València exigix ajudes urgents per l’impacte de l’incendi d’El Saler

Les organitzacions de restauració de València reclamen un pla extraordinari d’ajudes per a compensar les pèrdues pels desallotjaments, tancaments i cancel·lacions provocats per l’incendi d’El Saler. Les patronals demanen ajudes directes, bonificacions fiscals i campanyes de promoció turística per a reactivar la zona.

Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys acusat de buidar 5.690 euros del compte bancari del seu veí malalt, de 83 anys, a la Salzadella, aprofitant-se de la confiança i de l’accés al seu domicili.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.