L’atur baixa en 12.385 persones al maig en la Comunitat Valenciana

 

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al maig en 12.385 persones, la qual cosa suposa un 2,77% menys que a l’abril, amb el que la xifra total d’aturats se situa en 435.265 persones.

En número, és el tercer descens més rellevant d’Espanya després dels 28.561 d’Andalusia i els 15.368 de Catalunya. En termes percentuals, no obstant això, es queda per davall de la disminució del 3,31% de la mitjana espanyola, on la desocupació registrada en les oficines del SEPE va caure en 129.378.

En termes interanuals, la xifra d’aturats en l’autonomia és 5.252 inferior a les de maig de 2020, un mes encara marcat pel confinament sever que va viure el país a partir de mediats de març per a combatre a la pandèmia del coronavirus. En este cas, el descens va ser de l’1,19%.

Per províncies, el millor comportament correspon a Alacant, la més turística de les tres, on la disminució de la desocupació registrada va ser de 6.225 persones. Li va seguir València, amb 4.750 i, després, Castelló, amb 1.410.

Per sectors, la palma se la van emportar amb enorme diferència els serveis, on estan inclosos l’hostaleria i les activitats turístiques, que al maig van protagonitzar les principals mesures alliberadores en la nova desescalada. Dels 12.385 aturats menys de l’autonomia, 9.580 corresponien a l’activitat terciària. La reducció en la indústria va ser de 951 i en la construcció, de 695.

La millora en l’atur es va veure acompanyada amb un significatiu increment en els contractes formalitzats. En la Comunitat Valenciana van ser 140.860 en el mes, amb un augment de 22.397 respecte a abril i de 74.431 en relació a maig de 2020. En el primer cas, la pujada va ser del 17,57%, mentre que en el segon, es va situar en el 98,68%, atés que fa dotze mesos bona part de l’activitat va estar quasi paralitzada.

Últimes notícies

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.

El CGPJ tanca sense sancions les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha ratificat per unanimitat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València, en no vore proves sòlides d’injerències del seu marit en la causa.

L’esquerra d’Alacant responsabilitza Barcala pel cas de les vivendes de la Platja de Sant Joan

PSPV, Compromís i EU-Podem han assenyalat novament l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, com a màxim responsable polític per les possibles irregularitats en les adjudicacions de vivendes públiques de la Platja de Sant Joan i reclamaran un ple extraordinari.

Alerons de Fórmula 1 i bancs urbans ja es fabriquen en 3D en gran format

Aimplas ha desenvolupat a València un sistema d’impressió 3D de gran format que permet fabricar peces XL, com alerons de Fórmula 1 o mobiliari urbà, dins d’un programa d’R+D+i finançat amb fons europeus.

El Valencia Basket es marca com a meta tornar a jugar els playoffs d’Eurolliga

El Valencia Basket enceta una nova Eurolliga amb l’objectiu d’entrar de nou en els playoffs, després d’un curs sorprenent i d’una profunda reconstrucció de la plantilla. El club confia en el jove tècnic Xavi Albert i en fitxatges com Nikola Mirotic per mantindre’s entre els aspirants.

Els quatre equips espanyols i els nous rics desafien el tron de l’Olympiacos en l’Eurolliga

Real Madrid, Valencia Basket, Barça i Kosner Baskonia encapçalen l’ofensiva espanyola en una Eurolliga marcada per l’Olympiacos campió i els projectes milionaris com Dubai o Hapoel Tel Aviv.

Pérez Llorca exigix completar la plantilla de la Policia adscrita a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha reclamat al Ministeri de l’Interior que cobrisca prompte les més de 130 vacants de la Unitat de Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana, que hauria de tindre 500 agents. Ho ha fet durant l’acte del Dia de la Unitat Adscrita, on s’han reconegut 102 policies i altres professionals pel seu mèrit.