L’atur baixa en 12.385 persones al maig en la Comunitat Valenciana

 

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al maig en 12.385 persones, la qual cosa suposa un 2,77% menys que a l’abril, amb el que la xifra total d’aturats se situa en 435.265 persones.

En número, és el tercer descens més rellevant d’Espanya després dels 28.561 d’Andalusia i els 15.368 de Catalunya. En termes percentuals, no obstant això, es queda per davall de la disminució del 3,31% de la mitjana espanyola, on la desocupació registrada en les oficines del SEPE va caure en 129.378.

En termes interanuals, la xifra d’aturats en l’autonomia és 5.252 inferior a les de maig de 2020, un mes encara marcat pel confinament sever que va viure el país a partir de mediats de març per a combatre a la pandèmia del coronavirus. En este cas, el descens va ser de l’1,19%.

Per províncies, el millor comportament correspon a Alacant, la més turística de les tres, on la disminució de la desocupació registrada va ser de 6.225 persones. Li va seguir València, amb 4.750 i, després, Castelló, amb 1.410.

Per sectors, la palma se la van emportar amb enorme diferència els serveis, on estan inclosos l’hostaleria i les activitats turístiques, que al maig van protagonitzar les principals mesures alliberadores en la nova desescalada. Dels 12.385 aturats menys de l’autonomia, 9.580 corresponien a l’activitat terciària. La reducció en la indústria va ser de 951 i en la construcció, de 695.

La millora en l’atur es va veure acompanyada amb un significatiu increment en els contractes formalitzats. En la Comunitat Valenciana van ser 140.860 en el mes, amb un augment de 22.397 respecte a abril i de 74.431 en relació a maig de 2020. En el primer cas, la pujada va ser del 17,57%, mentre que en el segon, es va situar en el 98,68%, atés que fa dotze mesos bona part de l’activitat va estar quasi paralitzada.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.