L’atur baixa en 12.385 persones al maig en la Comunitat Valenciana

 

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al maig en 12.385 persones, la qual cosa suposa un 2,77% menys que a l’abril, amb el que la xifra total d’aturats se situa en 435.265 persones.

En número, és el tercer descens més rellevant d’Espanya després dels 28.561 d’Andalusia i els 15.368 de Catalunya. En termes percentuals, no obstant això, es queda per davall de la disminució del 3,31% de la mitjana espanyola, on la desocupació registrada en les oficines del SEPE va caure en 129.378.

En termes interanuals, la xifra d’aturats en l’autonomia és 5.252 inferior a les de maig de 2020, un mes encara marcat pel confinament sever que va viure el país a partir de mediats de març per a combatre a la pandèmia del coronavirus. En este cas, el descens va ser de l’1,19%.

Per províncies, el millor comportament correspon a Alacant, la més turística de les tres, on la disminució de la desocupació registrada va ser de 6.225 persones. Li va seguir València, amb 4.750 i, després, Castelló, amb 1.410.

Per sectors, la palma se la van emportar amb enorme diferència els serveis, on estan inclosos l’hostaleria i les activitats turístiques, que al maig van protagonitzar les principals mesures alliberadores en la nova desescalada. Dels 12.385 aturats menys de l’autonomia, 9.580 corresponien a l’activitat terciària. La reducció en la indústria va ser de 951 i en la construcció, de 695.

La millora en l’atur es va veure acompanyada amb un significatiu increment en els contractes formalitzats. En la Comunitat Valenciana van ser 140.860 en el mes, amb un augment de 22.397 respecte a abril i de 74.431 en relació a maig de 2020. En el primer cas, la pujada va ser del 17,57%, mentre que en el segon, es va situar en el 98,68%, atés que fa dotze mesos bona part de l’activitat va estar quasi paralitzada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.