L’atur baixa en 12.385 persones al maig en la Comunitat Valenciana

 

L’atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al maig en 12.385 persones, la qual cosa suposa un 2,77% menys que a l’abril, amb el que la xifra total d’aturats se situa en 435.265 persones.

En número, és el tercer descens més rellevant d’Espanya després dels 28.561 d’Andalusia i els 15.368 de Catalunya. En termes percentuals, no obstant això, es queda per davall de la disminució del 3,31% de la mitjana espanyola, on la desocupació registrada en les oficines del SEPE va caure en 129.378.

En termes interanuals, la xifra d’aturats en l’autonomia és 5.252 inferior a les de maig de 2020, un mes encara marcat pel confinament sever que va viure el país a partir de mediats de març per a combatre a la pandèmia del coronavirus. En este cas, el descens va ser de l’1,19%.

Per províncies, el millor comportament correspon a Alacant, la més turística de les tres, on la disminució de la desocupació registrada va ser de 6.225 persones. Li va seguir València, amb 4.750 i, després, Castelló, amb 1.410.

Per sectors, la palma se la van emportar amb enorme diferència els serveis, on estan inclosos l’hostaleria i les activitats turístiques, que al maig van protagonitzar les principals mesures alliberadores en la nova desescalada. Dels 12.385 aturats menys de l’autonomia, 9.580 corresponien a l’activitat terciària. La reducció en la indústria va ser de 951 i en la construcció, de 695.

La millora en l’atur es va veure acompanyada amb un significatiu increment en els contractes formalitzats. En la Comunitat Valenciana van ser 140.860 en el mes, amb un augment de 22.397 respecte a abril i de 74.431 en relació a maig de 2020. En el primer cas, la pujada va ser del 17,57%, mentre que en el segon, es va situar en el 98,68%, atés que fa dotze mesos bona part de l’activitat va estar quasi paralitzada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.