Vint detinguts i 2.830 actes de sanció en el segon cap de setmana de tancament de grans ciutats valencianes

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les grans ciutats del territori valencià ha deixat un total de 20 detinguts, 2.830 actes de sanció i 1.449 vehicles rebutjats entre les 15.00 hores del divendres i les 20.00 hores d’este diumenge, sense incidents destacats.

 

Segons el balanç de Delegació de Govern, les forces i cossos de seguretat han intervingut en diferents botellons o festes il·legals durant el cap de setmana. Les actuacions més rellevants s’han registrat en Alacant, a on es van arribar a reunir un centenar de persones, o en els voltants del cementeri de Benimaclet en València.

 

En concret, les 2.830 actes de sanció es repartixen entre la ciutat d’Alacant (812), València (446), Elx (303), Benidorm (218), Torrent (213), Castelló de la Plana (212), Gandia (162), Paterna (143), Orihuela (125), Sagunt (67), Alcoi (56), Vila-real (56) i Elda-Petrer (17).

 

20 detencions en el territori valencià

Les 20 detencions s’han produït en la ciutat d’Alacant (15), Castelló (2), Alcoi (1), Benidorm (1) i Elx (1). I els 1.449 vehicles rebutjats en Torrent (217), Alacant (210), Paterna (205), València (168), Elx (163), Benidorm (162), Gandia (105), Sagunt (100), Castelló (43), Alcoi (29), Orihuela (27), Vila-real (14) i Elda-Petrer (6).

 

La Guàrdia Civil ha dut a terme diferents actuacions este diumenge: 110 denúncies a la província de València, amb un incident en Daimús per no respectar les indicacions de tancament; 64 denúncies lleus en Alacant; 56 lleus i una greu en Castelló.

 

 

En el conjunt de la Comunitat, el total de denúncies acumulades per l’institut armat durant este segon cap de setmana de tancament ascendix a 513 de caràcter lleu i set greus. Per tant, el total de propostes de sanció, entre lleus i greus, se situa en 520.

 

Detinguda una persona per tindre una ordre de cerca i captura

Els guàrdies civils han assumit la vigilància en les localitats alacantines de Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i partides rurals d’Elx, Alacant i Orihuela. En estos punts s’han efectuat 216 dispositius de verificació amb 11.476 vehicles i 14.612 persones controlades al costat de la detenció d’una persona que tenia en vigor una ordre.

 

El desplegament d’esta finalitat de setmana ha inclòs un dispositiu especial per les eleccions equatorianes. La Policia va vigilar que la jornada es desenvoluparà amb seguretat en els dos col·legis establits en la Comunitat, en Fira València i la Universitat d’Alacant. El servici ha finalitzat a les 02.34 hores d’este dilluns sense novetats, després del que el Consolat de l’Equador ha agraït la col·laboració dels cossos de seguretat.

 

Finalment, l’operatiu s’ha completat este dilluns amb la custòdia d’una nova remesa de vacunes. A les 06.08 hores ha arribat a l’aeroport de Manises (València) l’avió d’UPS amb al voltant de 30.000 dosi de Pfizer, procedent de Colònia (Alemanya) després de fer escala en Barcelona.

 

La valoració de la delegada del Govern

Després del segon cap de setmana, la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, assistix este dilluns a una reunió de coordinació amb la Conselleria d’Interior, les tres subdelegacions, les forces i cossos, la unitat de Policia adscrita a la Generalitat i l’Agència de Seguretat i Emergències per a analitzar el funcionament dels dispositius.

 

Calero ha destacat per damunt de tot que la majoria de població està complint amb les normes sanitàries i ha recordat que els agents de Policia i Guàrdia Civil sancionaran a totes les persones insolidàries que posen en risc la salut de tots. Les forces i cossos continuaran vigilant el compliment de les restriccions si es prorroguen el 14 de febrer.

Últimes notícies

Detingut a Oriola un membre d’una banda que atracava joieries a França

La Policia Nacional, els Mossos i la Gendarmerie han desmantellat una organització transfronterera que assaltava joieries a França, amb operatius a Barcelona, Tarragona, Oriola i Suècia.

L’equip de la UPV arrasa a la Formula Student Austria i manté el lideratge mundial

L’FSUPV Team de la Universitat Politècnica de València ha guanyat la Formula Student Austria 2026, revalida el títol i consolida el seu lideratge mundial en la categoria de combustió.

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.

Extingit un incendi de vegetació a 300 metres del nucli urbà de Teulada

Els bombers han donat per extingit l’incendi de vegetació declarat diumenge a la vesprada a uns 300 metres del nucli urbà de Teulada, que ha quedat controlat en menys de dos hores i sense que s’hagen registrat danys a vivendes.

Com vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar total del 12 d’agost creuarà la península d’oest a est fins a Balears i es veurà des de la Comunitat Valenciana amb el Sol molt baix a l’horitzó. Cal triar bé el lloc, planificar els desplaçaments i usar ulleres homologades per a observar-lo amb seguretat.

Detingut a Sant Vicent del Raspeig per un entramat de vehicles robats

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Sant Vicent del Raspeig després de descobrir-se un entramat de vehicles robats. La Guàrdia Civil ha recuperat un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets fa mesos al port d’Águilas.

Avís groc per calor extrema al litoral sud d’Alacant amb fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dilluns l’avís groc per calor al litoral sud d’Alacant, on es poden arribar localment als 40 graus.
FILMOTECA D'ESTIU