Vint detinguts i 2.830 actes de sanció en el segon cap de setmana de tancament de grans ciutats valencianes

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les grans ciutats del territori valencià ha deixat un total de 20 detinguts, 2.830 actes de sanció i 1.449 vehicles rebutjats entre les 15.00 hores del divendres i les 20.00 hores d’este diumenge, sense incidents destacats.

 

Segons el balanç de Delegació de Govern, les forces i cossos de seguretat han intervingut en diferents botellons o festes il·legals durant el cap de setmana. Les actuacions més rellevants s’han registrat en Alacant, a on es van arribar a reunir un centenar de persones, o en els voltants del cementeri de Benimaclet en València.

 

En concret, les 2.830 actes de sanció es repartixen entre la ciutat d’Alacant (812), València (446), Elx (303), Benidorm (218), Torrent (213), Castelló de la Plana (212), Gandia (162), Paterna (143), Orihuela (125), Sagunt (67), Alcoi (56), Vila-real (56) i Elda-Petrer (17).

 

20 detencions en el territori valencià

Les 20 detencions s’han produït en la ciutat d’Alacant (15), Castelló (2), Alcoi (1), Benidorm (1) i Elx (1). I els 1.449 vehicles rebutjats en Torrent (217), Alacant (210), Paterna (205), València (168), Elx (163), Benidorm (162), Gandia (105), Sagunt (100), Castelló (43), Alcoi (29), Orihuela (27), Vila-real (14) i Elda-Petrer (6).

 

La Guàrdia Civil ha dut a terme diferents actuacions este diumenge: 110 denúncies a la província de València, amb un incident en Daimús per no respectar les indicacions de tancament; 64 denúncies lleus en Alacant; 56 lleus i una greu en Castelló.

 

 

En el conjunt de la Comunitat, el total de denúncies acumulades per l’institut armat durant este segon cap de setmana de tancament ascendix a 513 de caràcter lleu i set greus. Per tant, el total de propostes de sanció, entre lleus i greus, se situa en 520.

 

Detinguda una persona per tindre una ordre de cerca i captura

Els guàrdies civils han assumit la vigilància en les localitats alacantines de Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i partides rurals d’Elx, Alacant i Orihuela. En estos punts s’han efectuat 216 dispositius de verificació amb 11.476 vehicles i 14.612 persones controlades al costat de la detenció d’una persona que tenia en vigor una ordre.

 

El desplegament d’esta finalitat de setmana ha inclòs un dispositiu especial per les eleccions equatorianes. La Policia va vigilar que la jornada es desenvoluparà amb seguretat en els dos col·legis establits en la Comunitat, en Fira València i la Universitat d’Alacant. El servici ha finalitzat a les 02.34 hores d’este dilluns sense novetats, després del que el Consolat de l’Equador ha agraït la col·laboració dels cossos de seguretat.

 

Finalment, l’operatiu s’ha completat este dilluns amb la custòdia d’una nova remesa de vacunes. A les 06.08 hores ha arribat a l’aeroport de Manises (València) l’avió d’UPS amb al voltant de 30.000 dosi de Pfizer, procedent de Colònia (Alemanya) després de fer escala en Barcelona.

 

La valoració de la delegada del Govern

Després del segon cap de setmana, la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, assistix este dilluns a una reunió de coordinació amb la Conselleria d’Interior, les tres subdelegacions, les forces i cossos, la unitat de Policia adscrita a la Generalitat i l’Agència de Seguretat i Emergències per a analitzar el funcionament dels dispositius.

 

Calero ha destacat per damunt de tot que la majoria de població està complint amb les normes sanitàries i ha recordat que els agents de Policia i Guàrdia Civil sancionaran a totes les persones insolidàries que posen en risc la salut de tots. Les forces i cossos continuaran vigilant el compliment de les restriccions si es prorroguen el 14 de febrer.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.