Vint detinguts i 2.830 actes de sanció en el segon cap de setmana de tancament de grans ciutats valencianes

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les grans ciutats del territori valencià ha deixat un total de 20 detinguts, 2.830 actes de sanció i 1.449 vehicles rebutjats entre les 15.00 hores del divendres i les 20.00 hores d’este diumenge, sense incidents destacats.

 

Segons el balanç de Delegació de Govern, les forces i cossos de seguretat han intervingut en diferents botellons o festes il·legals durant el cap de setmana. Les actuacions més rellevants s’han registrat en Alacant, a on es van arribar a reunir un centenar de persones, o en els voltants del cementeri de Benimaclet en València.

 

En concret, les 2.830 actes de sanció es repartixen entre la ciutat d’Alacant (812), València (446), Elx (303), Benidorm (218), Torrent (213), Castelló de la Plana (212), Gandia (162), Paterna (143), Orihuela (125), Sagunt (67), Alcoi (56), Vila-real (56) i Elda-Petrer (17).

 

20 detencions en el territori valencià

Les 20 detencions s’han produït en la ciutat d’Alacant (15), Castelló (2), Alcoi (1), Benidorm (1) i Elx (1). I els 1.449 vehicles rebutjats en Torrent (217), Alacant (210), Paterna (205), València (168), Elx (163), Benidorm (162), Gandia (105), Sagunt (100), Castelló (43), Alcoi (29), Orihuela (27), Vila-real (14) i Elda-Petrer (6).

 

La Guàrdia Civil ha dut a terme diferents actuacions este diumenge: 110 denúncies a la província de València, amb un incident en Daimús per no respectar les indicacions de tancament; 64 denúncies lleus en Alacant; 56 lleus i una greu en Castelló.

 

 

En el conjunt de la Comunitat, el total de denúncies acumulades per l’institut armat durant este segon cap de setmana de tancament ascendix a 513 de caràcter lleu i set greus. Per tant, el total de propostes de sanció, entre lleus i greus, se situa en 520.

 

Detinguda una persona per tindre una ordre de cerca i captura

Els guàrdies civils han assumit la vigilància en les localitats alacantines de Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i partides rurals d’Elx, Alacant i Orihuela. En estos punts s’han efectuat 216 dispositius de verificació amb 11.476 vehicles i 14.612 persones controlades al costat de la detenció d’una persona que tenia en vigor una ordre.

 

El desplegament d’esta finalitat de setmana ha inclòs un dispositiu especial per les eleccions equatorianes. La Policia va vigilar que la jornada es desenvoluparà amb seguretat en els dos col·legis establits en la Comunitat, en Fira València i la Universitat d’Alacant. El servici ha finalitzat a les 02.34 hores d’este dilluns sense novetats, després del que el Consolat de l’Equador ha agraït la col·laboració dels cossos de seguretat.

 

Finalment, l’operatiu s’ha completat este dilluns amb la custòdia d’una nova remesa de vacunes. A les 06.08 hores ha arribat a l’aeroport de Manises (València) l’avió d’UPS amb al voltant de 30.000 dosi de Pfizer, procedent de Colònia (Alemanya) després de fer escala en Barcelona.

 

La valoració de la delegada del Govern

Després del segon cap de setmana, la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, assistix este dilluns a una reunió de coordinació amb la Conselleria d’Interior, les tres subdelegacions, les forces i cossos, la unitat de Policia adscrita a la Generalitat i l’Agència de Seguretat i Emergències per a analitzar el funcionament dels dispositius.

 

Calero ha destacat per damunt de tot que la majoria de població està complint amb les normes sanitàries i ha recordat que els agents de Policia i Guàrdia Civil sancionaran a totes les persones insolidàries que posen en risc la salut de tots. Les forces i cossos continuaran vigilant el compliment de les restriccions si es prorroguen el 14 de febrer.

Últimes notícies

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.