Vint detinguts i 2.830 actes de sanció en el segon cap de setmana de tancament de grans ciutats valencianes

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les grans ciutats del territori valencià ha deixat un total de 20 detinguts, 2.830 actes de sanció i 1.449 vehicles rebutjats entre les 15.00 hores del divendres i les 20.00 hores d’este diumenge, sense incidents destacats.

 

Segons el balanç de Delegació de Govern, les forces i cossos de seguretat han intervingut en diferents botellons o festes il·legals durant el cap de setmana. Les actuacions més rellevants s’han registrat en Alacant, a on es van arribar a reunir un centenar de persones, o en els voltants del cementeri de Benimaclet en València.

 

En concret, les 2.830 actes de sanció es repartixen entre la ciutat d’Alacant (812), València (446), Elx (303), Benidorm (218), Torrent (213), Castelló de la Plana (212), Gandia (162), Paterna (143), Orihuela (125), Sagunt (67), Alcoi (56), Vila-real (56) i Elda-Petrer (17).

 

20 detencions en el territori valencià

Les 20 detencions s’han produït en la ciutat d’Alacant (15), Castelló (2), Alcoi (1), Benidorm (1) i Elx (1). I els 1.449 vehicles rebutjats en Torrent (217), Alacant (210), Paterna (205), València (168), Elx (163), Benidorm (162), Gandia (105), Sagunt (100), Castelló (43), Alcoi (29), Orihuela (27), Vila-real (14) i Elda-Petrer (6).

 

La Guàrdia Civil ha dut a terme diferents actuacions este diumenge: 110 denúncies a la província de València, amb un incident en Daimús per no respectar les indicacions de tancament; 64 denúncies lleus en Alacant; 56 lleus i una greu en Castelló.

 

 

En el conjunt de la Comunitat, el total de denúncies acumulades per l’institut armat durant este segon cap de setmana de tancament ascendix a 513 de caràcter lleu i set greus. Per tant, el total de propostes de sanció, entre lleus i greus, se situa en 520.

 

Detinguda una persona per tindre una ordre de cerca i captura

Els guàrdies civils han assumit la vigilància en les localitats alacantines de Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i partides rurals d’Elx, Alacant i Orihuela. En estos punts s’han efectuat 216 dispositius de verificació amb 11.476 vehicles i 14.612 persones controlades al costat de la detenció d’una persona que tenia en vigor una ordre.

 

El desplegament d’esta finalitat de setmana ha inclòs un dispositiu especial per les eleccions equatorianes. La Policia va vigilar que la jornada es desenvoluparà amb seguretat en els dos col·legis establits en la Comunitat, en Fira València i la Universitat d’Alacant. El servici ha finalitzat a les 02.34 hores d’este dilluns sense novetats, després del que el Consolat de l’Equador ha agraït la col·laboració dels cossos de seguretat.

 

Finalment, l’operatiu s’ha completat este dilluns amb la custòdia d’una nova remesa de vacunes. A les 06.08 hores ha arribat a l’aeroport de Manises (València) l’avió d’UPS amb al voltant de 30.000 dosi de Pfizer, procedent de Colònia (Alemanya) després de fer escala en Barcelona.

 

La valoració de la delegada del Govern

Després del segon cap de setmana, la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, assistix este dilluns a una reunió de coordinació amb la Conselleria d’Interior, les tres subdelegacions, les forces i cossos, la unitat de Policia adscrita a la Generalitat i l’Agència de Seguretat i Emergències per a analitzar el funcionament dels dispositius.

 

Calero ha destacat per damunt de tot que la majoria de població està complint amb les normes sanitàries i ha recordat que els agents de Policia i Guàrdia Civil sancionaran a totes les persones insolidàries que posen en risc la salut de tots. Les forces i cossos continuaran vigilant el compliment de les restriccions si es prorroguen el 14 de febrer.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.