9 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Vint detinguts i 2.830 actes de sanció en el segon cap de setmana de tancament de grans ciutats valencianes

 

El segon cap de setmana de tancament perimetral de les grans ciutats del territori valencià ha deixat un total de 20 detinguts, 2.830 actes de sanció i 1.449 vehicles rebutjats entre les 15.00 hores del divendres i les 20.00 hores d’este diumenge, sense incidents destacats.

 

Segons el balanç de Delegació de Govern, les forces i cossos de seguretat han intervingut en diferents botellons o festes il·legals durant el cap de setmana. Les actuacions més rellevants s’han registrat en Alacant, a on es van arribar a reunir un centenar de persones, o en els voltants del cementeri de Benimaclet en València.

 

En concret, les 2.830 actes de sanció es repartixen entre la ciutat d’Alacant (812), València (446), Elx (303), Benidorm (218), Torrent (213), Castelló de la Plana (212), Gandia (162), Paterna (143), Orihuela (125), Sagunt (67), Alcoi (56), Vila-real (56) i Elda-Petrer (17).

 

20 detencions en el territori valencià

Les 20 detencions s’han produït en la ciutat d’Alacant (15), Castelló (2), Alcoi (1), Benidorm (1) i Elx (1). I els 1.449 vehicles rebutjats en Torrent (217), Alacant (210), Paterna (205), València (168), Elx (163), Benidorm (162), Gandia (105), Sagunt (100), Castelló (43), Alcoi (29), Orihuela (27), Vila-real (14) i Elda-Petrer (6).

 

La Guàrdia Civil ha dut a terme diferents actuacions este diumenge: 110 denúncies a la província de València, amb un incident en Daimús per no respectar les indicacions de tancament; 64 denúncies lleus en Alacant; 56 lleus i una greu en Castelló.

 

 

En el conjunt de la Comunitat, el total de denúncies acumulades per l’institut armat durant este segon cap de setmana de tancament ascendix a 513 de caràcter lleu i set greus. Per tant, el total de propostes de sanció, entre lleus i greus, se situa en 520.

 

Detinguda una persona per tindre una ordre de cerca i captura

Els guàrdies civils han assumit la vigilància en les localitats alacantines de Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig i partides rurals d’Elx, Alacant i Orihuela. En estos punts s’han efectuat 216 dispositius de verificació amb 11.476 vehicles i 14.612 persones controlades al costat de la detenció d’una persona que tenia en vigor una ordre.

 

El desplegament d’esta finalitat de setmana ha inclòs un dispositiu especial per les eleccions equatorianes. La Policia va vigilar que la jornada es desenvoluparà amb seguretat en els dos col·legis establits en la Comunitat, en Fira València i la Universitat d’Alacant. El servici ha finalitzat a les 02.34 hores d’este dilluns sense novetats, després del que el Consolat de l’Equador ha agraït la col·laboració dels cossos de seguretat.

 

Finalment, l’operatiu s’ha completat este dilluns amb la custòdia d’una nova remesa de vacunes. A les 06.08 hores ha arribat a l’aeroport de Manises (València) l’avió d’UPS amb al voltant de 30.000 dosi de Pfizer, procedent de Colònia (Alemanya) després de fer escala en Barcelona.

 

La valoració de la delegada del Govern

Després del segon cap de setmana, la delegada del Govern en la Comunitat, Gloria Calero, assistix este dilluns a una reunió de coordinació amb la Conselleria d’Interior, les tres subdelegacions, les forces i cossos, la unitat de Policia adscrita a la Generalitat i l’Agència de Seguretat i Emergències per a analitzar el funcionament dels dispositius.

 

Calero ha destacat per damunt de tot que la majoria de població està complint amb les normes sanitàries i ha recordat que els agents de Policia i Guàrdia Civil sancionaran a totes les persones insolidàries que posen en risc la salut de tots. Les forces i cossos continuaran vigilant el compliment de les restriccions si es prorroguen el 14 de febrer.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.