El canvi amb la vacunació que Salvador Illa descarta rotundament en Espanya

 

Salvador Illa ha descartat demorar la segona dosi de la vacuna del Covid-19, tal com estudien altres països europeus per a poder disposar de més mostres i abastar més població. El ministre de Sanitat ho ha dit en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut, a on ha afirmat que el govern espanyol «seguirà els consells» dels experts, que opten per adaptar-se al que indiquen els fabricants.

 

Pfizer marca un mínim de 21 dies abans d’administrar la segona dosi, i Moderna un mínim de 28. D’altra banda, Illa ha tornat a descartar un confinament total com el que hi va haver durant la primera onada de la pandèmia, i ha subratllat que les Comunitats Autònomes ja estan prenent mesures «més dures» per a frenar la corba.

 

Illa ha comparegut al costat de la ministra de Política Territorial, Carolina Darias, que no ha amagat que el creixement dels casos d’infectats és «important i preocupant». La ministra ha alertat que el moment és «delicat» i que venen «setmanes difícils». També ha constatat que les mesures que prenen les Comunitats Autònomes per a frenar la pandèmia són «restrictives» però «imprescindibles», i ha considerat «fonamental» que la ciutadania les seguisca.

 

D’altra banda, Illa ha celebrat que el pla de vacunació comença a agafar «velocitat de creuer», com ho demostra, al seu parer, que en les últimes 24 hores s’han administrat 93.000 dosis de l’antídot del Covid-19. L’executiu estatal preveu acabar a finals de setmana la primera fase del pla, que establix la vacunació d’usuaris de residències geriàtriques, per a començar la setmana que ve a administrar la segona dosi. El ministre també ha agraït que hi ha un rebuig «molt baix» a la vacunació entre la població diana.

 

En tot cas tampoc ha amagat que al Consell Interterritorial s’ha mostrat «molta preocupació» per l’evolució de la pandèmia i ha afirmat que n’és una mostra el fet que diferents Comunitats Autònomes han anunciat este mateix dimecres enduriments de les mesures restrictives. Extremadura, Múrcia o Andalusia en són exemples. «Prendrem mesures quirúrgiques però àgils», ha subratllat Illa, que també ha posat de manifest que pràcticament totes les Comunitats Autònomes han començat també a vacunar el grup diana dels professionals sanitaris en primera línia.

Últimes notícies

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.