El canvi amb la vacunació que Salvador Illa descarta rotundament en Espanya

 

Salvador Illa ha descartat demorar la segona dosi de la vacuna del Covid-19, tal com estudien altres països europeus per a poder disposar de més mostres i abastar més població. El ministre de Sanitat ho ha dit en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut, a on ha afirmat que el govern espanyol «seguirà els consells» dels experts, que opten per adaptar-se al que indiquen els fabricants.

 

Pfizer marca un mínim de 21 dies abans d’administrar la segona dosi, i Moderna un mínim de 28. D’altra banda, Illa ha tornat a descartar un confinament total com el que hi va haver durant la primera onada de la pandèmia, i ha subratllat que les Comunitats Autònomes ja estan prenent mesures «més dures» per a frenar la corba.

 

Illa ha comparegut al costat de la ministra de Política Territorial, Carolina Darias, que no ha amagat que el creixement dels casos d’infectats és «important i preocupant». La ministra ha alertat que el moment és «delicat» i que venen «setmanes difícils». També ha constatat que les mesures que prenen les Comunitats Autònomes per a frenar la pandèmia són «restrictives» però «imprescindibles», i ha considerat «fonamental» que la ciutadania les seguisca.

 

D’altra banda, Illa ha celebrat que el pla de vacunació comença a agafar «velocitat de creuer», com ho demostra, al seu parer, que en les últimes 24 hores s’han administrat 93.000 dosis de l’antídot del Covid-19. L’executiu estatal preveu acabar a finals de setmana la primera fase del pla, que establix la vacunació d’usuaris de residències geriàtriques, per a començar la setmana que ve a administrar la segona dosi. El ministre també ha agraït que hi ha un rebuig «molt baix» a la vacunació entre la població diana.

 

En tot cas tampoc ha amagat que al Consell Interterritorial s’ha mostrat «molta preocupació» per l’evolució de la pandèmia i ha afirmat que n’és una mostra el fet que diferents Comunitats Autònomes han anunciat este mateix dimecres enduriments de les mesures restrictives. Extremadura, Múrcia o Andalusia en són exemples. «Prendrem mesures quirúrgiques però àgils», ha subratllat Illa, que també ha posat de manifest que pràcticament totes les Comunitats Autònomes han començat també a vacunar el grup diana dels professionals sanitaris en primera línia.

Últimes notícies

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.
FILMOTECA D'ESTIU