El canvi amb la vacunació que Salvador Illa descarta rotundament en Espanya

 

Salvador Illa ha descartat demorar la segona dosi de la vacuna del Covid-19, tal com estudien altres països europeus per a poder disposar de més mostres i abastar més població. El ministre de Sanitat ho ha dit en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut, a on ha afirmat que el govern espanyol «seguirà els consells» dels experts, que opten per adaptar-se al que indiquen els fabricants.

 

Pfizer marca un mínim de 21 dies abans d’administrar la segona dosi, i Moderna un mínim de 28. D’altra banda, Illa ha tornat a descartar un confinament total com el que hi va haver durant la primera onada de la pandèmia, i ha subratllat que les Comunitats Autònomes ja estan prenent mesures «més dures» per a frenar la corba.

 

Illa ha comparegut al costat de la ministra de Política Territorial, Carolina Darias, que no ha amagat que el creixement dels casos d’infectats és «important i preocupant». La ministra ha alertat que el moment és «delicat» i que venen «setmanes difícils». També ha constatat que les mesures que prenen les Comunitats Autònomes per a frenar la pandèmia són «restrictives» però «imprescindibles», i ha considerat «fonamental» que la ciutadania les seguisca.

 

D’altra banda, Illa ha celebrat que el pla de vacunació comença a agafar «velocitat de creuer», com ho demostra, al seu parer, que en les últimes 24 hores s’han administrat 93.000 dosis de l’antídot del Covid-19. L’executiu estatal preveu acabar a finals de setmana la primera fase del pla, que establix la vacunació d’usuaris de residències geriàtriques, per a començar la setmana que ve a administrar la segona dosi. El ministre també ha agraït que hi ha un rebuig «molt baix» a la vacunació entre la població diana.

 

En tot cas tampoc ha amagat que al Consell Interterritorial s’ha mostrat «molta preocupació» per l’evolució de la pandèmia i ha afirmat que n’és una mostra el fet que diferents Comunitats Autònomes han anunciat este mateix dimecres enduriments de les mesures restrictives. Extremadura, Múrcia o Andalusia en són exemples. «Prendrem mesures quirúrgiques però àgils», ha subratllat Illa, que també ha posat de manifest que pràcticament totes les Comunitats Autònomes han començat també a vacunar el grup diana dels professionals sanitaris en primera línia.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.