El canvi amb la vacunació que Salvador Illa descarta rotundament en Espanya

 

Salvador Illa ha descartat demorar la segona dosi de la vacuna del Covid-19, tal com estudien altres països europeus per a poder disposar de més mostres i abastar més població. El ministre de Sanitat ho ha dit en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut, a on ha afirmat que el govern espanyol «seguirà els consells» dels experts, que opten per adaptar-se al que indiquen els fabricants.

 

Pfizer marca un mínim de 21 dies abans d’administrar la segona dosi, i Moderna un mínim de 28. D’altra banda, Illa ha tornat a descartar un confinament total com el que hi va haver durant la primera onada de la pandèmia, i ha subratllat que les Comunitats Autònomes ja estan prenent mesures «més dures» per a frenar la corba.

 

Illa ha comparegut al costat de la ministra de Política Territorial, Carolina Darias, que no ha amagat que el creixement dels casos d’infectats és «important i preocupant». La ministra ha alertat que el moment és «delicat» i que venen «setmanes difícils». També ha constatat que les mesures que prenen les Comunitats Autònomes per a frenar la pandèmia són «restrictives» però «imprescindibles», i ha considerat «fonamental» que la ciutadania les seguisca.

 

D’altra banda, Illa ha celebrat que el pla de vacunació comença a agafar «velocitat de creuer», com ho demostra, al seu parer, que en les últimes 24 hores s’han administrat 93.000 dosis de l’antídot del Covid-19. L’executiu estatal preveu acabar a finals de setmana la primera fase del pla, que establix la vacunació d’usuaris de residències geriàtriques, per a començar la setmana que ve a administrar la segona dosi. El ministre també ha agraït que hi ha un rebuig «molt baix» a la vacunació entre la població diana.

 

En tot cas tampoc ha amagat que al Consell Interterritorial s’ha mostrat «molta preocupació» per l’evolució de la pandèmia i ha afirmat que n’és una mostra el fet que diferents Comunitats Autònomes han anunciat este mateix dimecres enduriments de les mesures restrictives. Extremadura, Múrcia o Andalusia en són exemples. «Prendrem mesures quirúrgiques però àgils», ha subratllat Illa, que també ha posat de manifest que pràcticament totes les Comunitats Autònomes han començat també a vacunar el grup diana dels professionals sanitaris en primera línia.

Últimes notícies

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.