El canvi amb la vacunació que Salvador Illa descarta rotundament en Espanya

 

Salvador Illa ha descartat demorar la segona dosi de la vacuna del Covid-19, tal com estudien altres països europeus per a poder disposar de més mostres i abastar més població. El ministre de Sanitat ho ha dit en la roda de premsa posterior al Consell Interterritorial de Salut, a on ha afirmat que el govern espanyol «seguirà els consells» dels experts, que opten per adaptar-se al que indiquen els fabricants.

 

Pfizer marca un mínim de 21 dies abans d’administrar la segona dosi, i Moderna un mínim de 28. D’altra banda, Illa ha tornat a descartar un confinament total com el que hi va haver durant la primera onada de la pandèmia, i ha subratllat que les Comunitats Autònomes ja estan prenent mesures «més dures» per a frenar la corba.

 

Illa ha comparegut al costat de la ministra de Política Territorial, Carolina Darias, que no ha amagat que el creixement dels casos d’infectats és «important i preocupant». La ministra ha alertat que el moment és «delicat» i que venen «setmanes difícils». També ha constatat que les mesures que prenen les Comunitats Autònomes per a frenar la pandèmia són «restrictives» però «imprescindibles», i ha considerat «fonamental» que la ciutadania les seguisca.

 

D’altra banda, Illa ha celebrat que el pla de vacunació comença a agafar «velocitat de creuer», com ho demostra, al seu parer, que en les últimes 24 hores s’han administrat 93.000 dosis de l’antídot del Covid-19. L’executiu estatal preveu acabar a finals de setmana la primera fase del pla, que establix la vacunació d’usuaris de residències geriàtriques, per a començar la setmana que ve a administrar la segona dosi. El ministre també ha agraït que hi ha un rebuig «molt baix» a la vacunació entre la població diana.

 

En tot cas tampoc ha amagat que al Consell Interterritorial s’ha mostrat «molta preocupació» per l’evolució de la pandèmia i ha afirmat que n’és una mostra el fet que diferents Comunitats Autònomes han anunciat este mateix dimecres enduriments de les mesures restrictives. Extremadura, Múrcia o Andalusia en són exemples. «Prendrem mesures quirúrgiques però àgils», ha subratllat Illa, que també ha posat de manifest que pràcticament totes les Comunitats Autònomes han començat també a vacunar el grup diana dels professionals sanitaris en primera línia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.