16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Càritas denuncia un intent d’estafa que usa el seu nom i imatge per a furtar diners

 

L’entitat d’accions socials i de caritat de l’Església, Càritas, ha alertat d’un intent d’estafa en la modalitat de ‘phising’ en la que, usant el seu nom i imatge, tracten de recaptar diners i aliments per a les persones vulnerables adduint la crisi del coronavirus.

 

A demés, els estafadors també oferien la possibilitat d’accedir a les donacions d’aliments o targetes bo per valor de 100 euros als qui ho necessitaren, demanant de nou les dades personals i fiscals.

 

«Càritas denuncia els intents de ‘phishing’ que estan circulant en els últims dies a nivell estatal a través de WhatsApp i xarxes socials per a recaptar de manera fraudulenta i usant el nom i la imatge de la nostra institució fons econòmics i ajuda en espècie per als afectats pel coronavirus», explicaven des de l’entitat en la seua pàgina web.

 

Han demanat que no es difonguera eixos missatges i mentides, i han dit que si es vol ajudar, es recórreguen als canals oficials de Càritas. Cal recordar que el ‘phising’ consistix en obtindre, a través de mètodes fraudulents, les dades bancàries d’una persona per a furtar els diners dels seus comptes.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.