Càritas denuncia un intent d’estafa que usa el seu nom i imatge per a furtar diners

 

L’entitat d’accions socials i de caritat de l’Església, Càritas, ha alertat d’un intent d’estafa en la modalitat de ‘phising’ en la que, usant el seu nom i imatge, tracten de recaptar diners i aliments per a les persones vulnerables adduint la crisi del coronavirus.

 

A demés, els estafadors també oferien la possibilitat d’accedir a les donacions d’aliments o targetes bo per valor de 100 euros als qui ho necessitaren, demanant de nou les dades personals i fiscals.

 

«Càritas denuncia els intents de ‘phishing’ que estan circulant en els últims dies a nivell estatal a través de WhatsApp i xarxes socials per a recaptar de manera fraudulenta i usant el nom i la imatge de la nostra institució fons econòmics i ajuda en espècie per als afectats pel coronavirus», explicaven des de l’entitat en la seua pàgina web.

 

Han demanat que no es difonguera eixos missatges i mentides, i han dit que si es vol ajudar, es recórreguen als canals oficials de Càritas. Cal recordar que el ‘phising’ consistix en obtindre, a través de mètodes fraudulents, les dades bancàries d’una persona per a furtar els diners dels seus comptes.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.