Càritas denuncia un intent d’estafa que usa el seu nom i imatge per a furtar diners

 

L’entitat d’accions socials i de caritat de l’Església, Càritas, ha alertat d’un intent d’estafa en la modalitat de ‘phising’ en la que, usant el seu nom i imatge, tracten de recaptar diners i aliments per a les persones vulnerables adduint la crisi del coronavirus.

 

A demés, els estafadors també oferien la possibilitat d’accedir a les donacions d’aliments o targetes bo per valor de 100 euros als qui ho necessitaren, demanant de nou les dades personals i fiscals.

 

«Càritas denuncia els intents de ‘phishing’ que estan circulant en els últims dies a nivell estatal a través de WhatsApp i xarxes socials per a recaptar de manera fraudulenta i usant el nom i la imatge de la nostra institució fons econòmics i ajuda en espècie per als afectats pel coronavirus», explicaven des de l’entitat en la seua pàgina web.

 

Han demanat que no es difonguera eixos missatges i mentides, i han dit que si es vol ajudar, es recórreguen als canals oficials de Càritas. Cal recordar que el ‘phising’ consistix en obtindre, a través de mètodes fraudulents, les dades bancàries d’una persona per a furtar els diners dels seus comptes.

Últimes notícies

L’augment de finançament en dependència crearà 12.700 llocs de faena a la Comunitat Valenciana

L’increment de 535 milions d’euros en el finançament estatal de la dependència a la Comunitat Valenciana fins a 2027 permetrà arribar a 61.700 beneficiaris, reduir les llistes d’espera i crear 12.704 llocs de faena.

Cap de setmana amb tempestes i granís a l’interior i temperatures màximes canviants

L’últim tram de la setmana arribarà amb risc de tronades i granís a l’interior, pols en suspensió i màximes que baixaran dissabte i tornaran a pujar diumenge, després d’un divendres molt calorós a zones de València i Alacant.

Seixanta detinguts per una trama que falsificava documents per a contractar migrants a Orihuela

La Policia Nacional ha detingut 60 persones a Orihuela i altres punts de la Vega Baja i Múrcia per una trama que falsificava documents de sol·licitud d’asil per a permetre la contractació de migrants en situació irregular.

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.