Càritas denuncia un intent d’estafa que usa el seu nom i imatge per a furtar diners

 

L’entitat d’accions socials i de caritat de l’Església, Càritas, ha alertat d’un intent d’estafa en la modalitat de ‘phising’ en la que, usant el seu nom i imatge, tracten de recaptar diners i aliments per a les persones vulnerables adduint la crisi del coronavirus.

 

A demés, els estafadors també oferien la possibilitat d’accedir a les donacions d’aliments o targetes bo per valor de 100 euros als qui ho necessitaren, demanant de nou les dades personals i fiscals.

 

«Càritas denuncia els intents de ‘phishing’ que estan circulant en els últims dies a nivell estatal a través de WhatsApp i xarxes socials per a recaptar de manera fraudulenta i usant el nom i la imatge de la nostra institució fons econòmics i ajuda en espècie per als afectats pel coronavirus», explicaven des de l’entitat en la seua pàgina web.

 

Han demanat que no es difonguera eixos missatges i mentides, i han dit que si es vol ajudar, es recórreguen als canals oficials de Càritas. Cal recordar que el ‘phising’ consistix en obtindre, a través de mètodes fraudulents, les dades bancàries d’una persona per a furtar els diners dels seus comptes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut l’encarregat d’un bar a Godelleta per ocultar un saló d’estètica, un taller il·legal i mercaderia robada

La Guàrdia Civil ha detingut a l'encarregat d'un bar a Godelleta després de localitzar en la mateixa nau un saló de bellesa sense llicència, un taller clandestí i un magatzem amb productes robats llestos per a la seua venda.

Els Arts celebra el seu vinté aniversari amb una nova Salome de Strauss

El Palau de les Arts programa Salome de Richard Strauss entre el 25 d'abril i el 9 de maig en una producció de Damiano Michieletto dirigida musicalment per James Gaffigan.

Només 19 dels 121 bombers forestals van treballar durant la dana de València del 29 d’octubre

Durant la dana de València del 29 d'octubre només van actuar 19 dels 121 bombers forestals disponibles i el 85% de la plantilla va ser enviat a casa a les 19.30 hores, malgrat les greus inundacions.

Ortí insistix en el diàleg salarial amb els docents mentres el STEPV prepara una vaga indefinida

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, defén la seua voluntat de diàleg sobre les millores salarials del professorat valencià, mentres el STEPV denúncia la falta d'un compromís real i crida a organitzar una vaga indefinida al maig.

Ciutadans demana que declare davant la jutgessa el tècnic que va visar les vivendes públiques d’Alacant

Ciutadans sol·licita que el tècnic de Vivenda que va visar els pisos públics de la Platja de Sant Joan declare davant la jutgessa que investiga presumptes irregularitats en l'adjudicació de la promoció Els Naus.

La jutgessa crida a tres testimonis per a aclarir si Emergències va rebutjar reforços ambientals en la DANA

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València cita a tres testimonis per a aclarir si l'oferiment d'agents mediambientals va arribar a Emergències i va ser ignorat per la cúpula responsable.

El Léleman Conqueridor rectifica sobre Zanini i pacta la seua eixida de la banqueta

El Léleman Conqueridor i el tècnic italià Emanuele Zanini han acordat la rescissió amistosa del seu contracte després que el club rectificara la seua versió sobre un suposat incompliment del codi de conducta.

Cessa un alt càrrec d’Educació pel contingut d’un llibre crític amb la formació del professorat

La Conselleria d'Educació ha cessat el subdirector general de Formació del Professorat després d'una denúncia anònima pel contingut d'un llibre de 2022 en el qual qüestionava la formació docent i se li atribuïxen expressions denigratòries i banalització de l'holocaust.