Carrefour, obligada a retirar les seues tovalloletes de bebé per un bacteri

 

La coneguda marca de supermercats Carrefour s’ha vist obligada a comunicar que ha retirat tres lots de tovalloletes de bebé Carrefour Baby Sensitive 72 unitats, per la presència d’un bacteri anomenat Burkholderia contaminans. En concret ho ha explicat a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del ministeri de Sanitat.

Cal tenir en compte que es tracta d’una bacteria que no té massa potencial infecciós en persones sanes. Ara bé, cal anar amb compte, ja que sí que té un risc potencial d’infecció amb aquelles persones que compten amb pells danyades o amb el sistema immunològic debilitat.

 

Els lots de tovalloletes retirats han estat tres

En conseqüència, expliquen, «aquests lots de producte no han de ser utilitzats». Per aquest motiu, s’ha iniciat la retirada del producte dels seus centres comercials: hipermercats i supermercats Express i Market. Així mateix, per a la recuperació de les unitats adquirides pels consumidors, a més d’informar amb cartells en els centres, l’empresa ha inclòs un advertiment a la seva pàgina web.

Per la seua banda, l’AEMPS també recomana a tots els consumidors que puguen tenir algun dels lots afectats «que no l’utilitzen i es dirigeixen a qualsevol establiment del grup Carrefour per la seua devolució».

Els tres lots afectats són: 07649, 07650 i 07651, comercialitzats a partir de desembre de 2018 i amb codi de barres 3560071105624. En cas de disposar d’algun d’ells, l’AEMPS recomana que no es facin servir i es dirigeixin a un establiment de Centres comercials Carrefour per la seva devolució.

 

Altres lots retirats: Modila i Blemil

Segons la informació rebuda a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació, a més dels productes de la marca Modilac, que ja han estat retirats del mercat per part de les autoritats franceses, estan afectats també altres dels Laboratoris Ordesa, SA

Els 2 productes retirats són Blemil Plus 1 arròs hidrolitzat, de 400 g. (Lots 1068-132, 1087-122, 1927-124, 2698-137, 3097-126 i 3408-141) i Blemil Plus 2 arròs hidrolitzat, de 400 g. (Lots 1088-190, 1107-173, 1107-173X, 1937-176, 2698-197, 2698-197X, 3107-180 i 3408-204).

Les autoritats de les comunitats autònomes han donat la instrucció de retirada de tots els productes afectats en qualsevol punt de la seua possible distribució.

Últimes notícies

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.