Carrefour, obligada a retirar les seues tovalloletes de bebé per un bacteri

 

La coneguda marca de supermercats Carrefour s’ha vist obligada a comunicar que ha retirat tres lots de tovalloletes de bebé Carrefour Baby Sensitive 72 unitats, per la presència d’un bacteri anomenat Burkholderia contaminans. En concret ho ha explicat a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del ministeri de Sanitat.

Cal tenir en compte que es tracta d’una bacteria que no té massa potencial infecciós en persones sanes. Ara bé, cal anar amb compte, ja que sí que té un risc potencial d’infecció amb aquelles persones que compten amb pells danyades o amb el sistema immunològic debilitat.

 

Els lots de tovalloletes retirats han estat tres

En conseqüència, expliquen, «aquests lots de producte no han de ser utilitzats». Per aquest motiu, s’ha iniciat la retirada del producte dels seus centres comercials: hipermercats i supermercats Express i Market. Així mateix, per a la recuperació de les unitats adquirides pels consumidors, a més d’informar amb cartells en els centres, l’empresa ha inclòs un advertiment a la seva pàgina web.

Per la seua banda, l’AEMPS també recomana a tots els consumidors que puguen tenir algun dels lots afectats «que no l’utilitzen i es dirigeixen a qualsevol establiment del grup Carrefour per la seua devolució».

Els tres lots afectats són: 07649, 07650 i 07651, comercialitzats a partir de desembre de 2018 i amb codi de barres 3560071105624. En cas de disposar d’algun d’ells, l’AEMPS recomana que no es facin servir i es dirigeixin a un establiment de Centres comercials Carrefour per la seva devolució.

 

Altres lots retirats: Modila i Blemil

Segons la informació rebuda a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació, a més dels productes de la marca Modilac, que ja han estat retirats del mercat per part de les autoritats franceses, estan afectats també altres dels Laboratoris Ordesa, SA

Els 2 productes retirats són Blemil Plus 1 arròs hidrolitzat, de 400 g. (Lots 1068-132, 1087-122, 1927-124, 2698-137, 3097-126 i 3408-141) i Blemil Plus 2 arròs hidrolitzat, de 400 g. (Lots 1088-190, 1107-173, 1107-173X, 1937-176, 2698-197, 2698-197X, 3107-180 i 3408-204).

Les autoritats de les comunitats autònomes han donat la instrucció de retirada de tots els productes afectats en qualsevol punt de la seua possible distribució.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.