Carrefour, obligada a retirar les seues tovalloletes de bebé per un bacteri

 

La coneguda marca de supermercats Carrefour s’ha vist obligada a comunicar que ha retirat tres lots de tovalloletes de bebé Carrefour Baby Sensitive 72 unitats, per la presència d’un bacteri anomenat Burkholderia contaminans. En concret ho ha explicat a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del ministeri de Sanitat.

Cal tenir en compte que es tracta d’una bacteria que no té massa potencial infecciós en persones sanes. Ara bé, cal anar amb compte, ja que sí que té un risc potencial d’infecció amb aquelles persones que compten amb pells danyades o amb el sistema immunològic debilitat.

 

Els lots de tovalloletes retirats han estat tres

En conseqüència, expliquen, «aquests lots de producte no han de ser utilitzats». Per aquest motiu, s’ha iniciat la retirada del producte dels seus centres comercials: hipermercats i supermercats Express i Market. Així mateix, per a la recuperació de les unitats adquirides pels consumidors, a més d’informar amb cartells en els centres, l’empresa ha inclòs un advertiment a la seva pàgina web.

Per la seua banda, l’AEMPS també recomana a tots els consumidors que puguen tenir algun dels lots afectats «que no l’utilitzen i es dirigeixen a qualsevol establiment del grup Carrefour per la seua devolució».

Els tres lots afectats són: 07649, 07650 i 07651, comercialitzats a partir de desembre de 2018 i amb codi de barres 3560071105624. En cas de disposar d’algun d’ells, l’AEMPS recomana que no es facin servir i es dirigeixin a un establiment de Centres comercials Carrefour per la seva devolució.

 

Altres lots retirats: Modila i Blemil

Segons la informació rebuda a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació, a més dels productes de la marca Modilac, que ja han estat retirats del mercat per part de les autoritats franceses, estan afectats també altres dels Laboratoris Ordesa, SA

Els 2 productes retirats són Blemil Plus 1 arròs hidrolitzat, de 400 g. (Lots 1068-132, 1087-122, 1927-124, 2698-137, 3097-126 i 3408-141) i Blemil Plus 2 arròs hidrolitzat, de 400 g. (Lots 1088-190, 1107-173, 1107-173X, 1937-176, 2698-197, 2698-197X, 3107-180 i 3408-204).

Les autoritats de les comunitats autònomes han donat la instrucció de retirada de tots els productes afectats en qualsevol punt de la seua possible distribució.

Últimes notícies

Noves aules per garantir als pares la llengua base triada per als seus fills

Educació ha assegurat que tot l’alumnat tindrà garantida la continuïtat en la llengua base triada, i per això habilitarà o reconvertirà aules, sobretot en municipis castellanoparlants on ha crescut la demanda en valencià.

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.