22.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Castelló subvenciona l’esterilització de gossos adoptats en el servei municipal de recollida

Imatge d’arxiu | Imatge de Jeremy James
 

Un membre més de la família, el millor amic que demostra diàriament el seu amor incondicional. Tindre un gos suposa un compromís personal per a tota la vida, però sempre hi ha algú que opta pel camí fàcil: l’abandó. Per a evitar cries indesitjades i lluitar contra el comerç il·legal, l’Ajuntament de Castelló des de la regidoria de Salut Pública, ha llançat una campanya en col·laboració amb el Col·legi de Veterinaris de la ciutat. A través de la iniciativa, el consistori subvenciona l’esterilització dels cans adoptats en el servei municipal de recollida.

 

“La millor opció és adoptar una mascota que ha sigut abandonada”. Així ho va expressar la regidora de Salut Pública, Mary Carmen Ribera, qui va desmuntar a més els mites que circulen al voltant de les conseqüències de l’esterilització i va desmentir als qui asseguren que un animal abandonat no pot arribar a ser una mascota perfecta: “Unes pautes adequades de cura i maneig demostraran que sí que pot ser-ho”. L’edil va agrair al Col·legi de Veterinaris la seua col·laboració en aquesta campanya pensada amb el doble objectiu de fomentar les adaptacions i previndre els abandons reduint cries indesitjades.

Campanya d'esterilització per a gossos adoptats de Castelló

Campanya d’esterilització per a gossos adoptats de Castelló | Ajuntament de Castelló

 

Els experts adverteixen que, en el cas de la castració, els avantatges sobrepassen àmpliament als inconvenients. En aquest sentit, aquesta pràctica no traumatitza a l’animal, ni perjudica la seua salut en general, sinó tot el contrari. L’esterilització redueix el risc de patir tumors, infeccions i embarassos psicològics. La mascota no té per què engreixar si es vigila la seua alimentació. A més, els animals se solen tornar més tranquils, s’evita l’atracció contínua dels mascles cap a les femelles i disminueix el risc del robatori de mascotes per a usar-les com a reproductores.

 

Així ho va reflectir la guia de Tinença Responsable d’Animals de Companyia que publica el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació. Aquest mateix document reconeix que les cries no desitjades suposen la principal font d’animals abandonats, per tant, el consistori pretén amb aquesta campanya avançar en una tinença responsable que facilite la integració de les mascotes en la llar i evitar així l’abandó.

 

Per a poder beneficiar-se de la campanya, el gos haurà d’haver sigut adoptat en el servei municipal de recollida d’animals entre octubre de 2018 i setembre de 2019. A més, és necessari que estiga inscrit en el cens caní i siga major de sis mesos per a realitzar la intervenció. Una vegada complits els requisits, s’acudirà al departament de Salut Pública de l’Ajuntament per a emplenar la fitxa d’adhesió a la campanya, on se li assignarà un dels Centres Veterinaris col·laboradors. El o la interessada portarà la fitxa al centre sanitari i li fixaran així la primera visita, en la qual s’haurà d’abonar una quantitat de 50 euros per a procedir a l’analítica general prequirúrgica.

 

Els cans lladren contra l’abandó i maltractament animal; expressen la seua felicitat davant les segones oportunitats. El consistori parla per ells: Adopta.

Últimes notícies

La IA exposa fins al 22% de l’ocupació a Espanya, segons la UPV

Un estudi de l'Institut VRAIN de la UPV situa entre el 18% i el 22% l'exposició de l'ocupació a Espanya a la IA, amb grans diferències territorials i de gènere.

Loteros encaren el tram final amb bones expectatives i sense números estrela

Els loteros afronten els dies decisius amb vendes fermes i sense números estrela detectats. Augmenta la preferència pel desé físic i s'espera l'empenyiment després del pont.

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.

Presó provisional per al detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un jutge ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per la mort a colps del seu company de pis a València. El cas queda a la disposició del Jutjat d'Instrucció 17.

Reivindiquem el trellat

El valencià és un reflex del nostre ser. Una llengua que, al llarg dels segles, ha sigut sinònim d'afecte i que no ens ha dividit mai, ben al contrari, ens ha unit de manera admirable.

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.