Els comerços valencians denuncien «caos» en les hores prèvies a la reobertura

Una caixera en una botiga de productes d'alimentació de Reus

Comerços en dificultats pel coronavirus | Laia Solanellas

 

Les pimes i autònoms valencians agrupats en la plataforma nacional «SOS Pimes Coronavirus», han denunciat «el caos i la incertesa» en la que s’han vist a unes 24 d’hores de la reobertura de locals prevista per a hui. D’eixa manera critiquen el retard en la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) del document que especifica «qui, com i en quines condicions poden o deuen obrir les empreses durant la fase 0 de desescalada».

 

Consideren que este document hauria d’haver-se publicat el dia després del Consell de Ministres del passat dimarts 28 d’abril, en el que es va anunciar el procés de transició a la normalitat i la desescalada perquè «este retard ha provocat que moltes empreses no han tingut temps material, davant de la falta d’instruccions clares, per a la preparació dels seus comerços quant a protocols i mesures de seguretat, horaris d’obertura, personal laboral, i pautes per a les cites prèvies, entre altres actuacions».

 

Al seu juí, resulta alarmant que cinc dies després de l’anunci de les diferents fases que han de conduir-nos a la nova normalitat, «ens trobem sense un marc jurídic, sanitari ni laboral que permeta abordar amb garanties este procés». Les pimes i autònoms han mostrat també la seua preocupació per «la falta d’un model d’actuació que faja viable la recuperació progressiva de l’activitat econòmica, adaptant la figura dels ERTO flexibles a la complexa situació econòmica».

 

Recuperació progressiva dels llocs de treball

En este sentit, defensen la incorporació progressiva i gradual dels treballadors als llocs de treball de manera concorde i harmonitzada a la debilitat de la situació econòmica actual i de la capacitat de consum dels ciutadans. «Tenint en compte que el Govern ja ha estimat una caiguda del PIB del 9,2% al llarg de tot l’any 2020 i una recuperació parcial del 6,8% en 2021, és inconcebible pretendre que les empreses recuperen al 100% de les seues plantilles en pocs mesos».

 

Asseguren que només si es redefinixen els ERTO flexibles per força major i amb una duració mínima fins a final d’any, s’estarà en condicions de «plantejar la recuperació progressiva dels llocs de treball i de l’activitat econòmica, d’acord amb la difícil situació econòmica i social actual».

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.