12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Els comerços valencians denuncien «caos» en les hores prèvies a la reobertura

Una caixera en una botiga de productes d'alimentació de Reus

Comerços en dificultats pel coronavirus | Laia Solanellas

 

Les pimes i autònoms valencians agrupats en la plataforma nacional «SOS Pimes Coronavirus», han denunciat «el caos i la incertesa» en la que s’han vist a unes 24 d’hores de la reobertura de locals prevista per a hui. D’eixa manera critiquen el retard en la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) del document que especifica «qui, com i en quines condicions poden o deuen obrir les empreses durant la fase 0 de desescalada».

 

Consideren que este document hauria d’haver-se publicat el dia després del Consell de Ministres del passat dimarts 28 d’abril, en el que es va anunciar el procés de transició a la normalitat i la desescalada perquè «este retard ha provocat que moltes empreses no han tingut temps material, davant de la falta d’instruccions clares, per a la preparació dels seus comerços quant a protocols i mesures de seguretat, horaris d’obertura, personal laboral, i pautes per a les cites prèvies, entre altres actuacions».

 

Al seu juí, resulta alarmant que cinc dies després de l’anunci de les diferents fases que han de conduir-nos a la nova normalitat, «ens trobem sense un marc jurídic, sanitari ni laboral que permeta abordar amb garanties este procés». Les pimes i autònoms han mostrat també la seua preocupació per «la falta d’un model d’actuació que faja viable la recuperació progressiva de l’activitat econòmica, adaptant la figura dels ERTO flexibles a la complexa situació econòmica».

 

Recuperació progressiva dels llocs de treball

En este sentit, defensen la incorporació progressiva i gradual dels treballadors als llocs de treball de manera concorde i harmonitzada a la debilitat de la situació econòmica actual i de la capacitat de consum dels ciutadans. «Tenint en compte que el Govern ja ha estimat una caiguda del PIB del 9,2% al llarg de tot l’any 2020 i una recuperació parcial del 6,8% en 2021, és inconcebible pretendre que les empreses recuperen al 100% de les seues plantilles en pocs mesos».

 

Asseguren que només si es redefinixen els ERTO flexibles per força major i amb una duració mínima fins a final d’any, s’estarà en condicions de «plantejar la recuperació progressiva dels llocs de treball i de l’activitat econòmica, d’acord amb la difícil situació econòmica i social actual».

Últimes notícies

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.