Els comerços valencians denuncien «caos» en les hores prèvies a la reobertura

Una caixera en una botiga de productes d'alimentació de Reus

Comerços en dificultats pel coronavirus | Laia Solanellas

 

Les pimes i autònoms valencians agrupats en la plataforma nacional «SOS Pimes Coronavirus», han denunciat «el caos i la incertesa» en la que s’han vist a unes 24 d’hores de la reobertura de locals prevista per a hui. D’eixa manera critiquen el retard en la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) del document que especifica «qui, com i en quines condicions poden o deuen obrir les empreses durant la fase 0 de desescalada».

 

Consideren que este document hauria d’haver-se publicat el dia després del Consell de Ministres del passat dimarts 28 d’abril, en el que es va anunciar el procés de transició a la normalitat i la desescalada perquè «este retard ha provocat que moltes empreses no han tingut temps material, davant de la falta d’instruccions clares, per a la preparació dels seus comerços quant a protocols i mesures de seguretat, horaris d’obertura, personal laboral, i pautes per a les cites prèvies, entre altres actuacions».

 

Al seu juí, resulta alarmant que cinc dies després de l’anunci de les diferents fases que han de conduir-nos a la nova normalitat, «ens trobem sense un marc jurídic, sanitari ni laboral que permeta abordar amb garanties este procés». Les pimes i autònoms han mostrat també la seua preocupació per «la falta d’un model d’actuació que faja viable la recuperació progressiva de l’activitat econòmica, adaptant la figura dels ERTO flexibles a la complexa situació econòmica».

 

Recuperació progressiva dels llocs de treball

En este sentit, defensen la incorporació progressiva i gradual dels treballadors als llocs de treball de manera concorde i harmonitzada a la debilitat de la situació econòmica actual i de la capacitat de consum dels ciutadans. «Tenint en compte que el Govern ja ha estimat una caiguda del PIB del 9,2% al llarg de tot l’any 2020 i una recuperació parcial del 6,8% en 2021, és inconcebible pretendre que les empreses recuperen al 100% de les seues plantilles en pocs mesos».

 

Asseguren que només si es redefinixen els ERTO flexibles per força major i amb una duració mínima fins a final d’any, s’estarà en condicions de «plantejar la recuperació progressiva dels llocs de treball i de l’activitat econòmica, d’acord amb la difícil situació econòmica i social actual».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.