Els comerços valencians denuncien «caos» en les hores prèvies a la reobertura

Una caixera en una botiga de productes d'alimentació de Reus

Comerços en dificultats pel coronavirus | Laia Solanellas

 

Les pimes i autònoms valencians agrupats en la plataforma nacional «SOS Pimes Coronavirus», han denunciat «el caos i la incertesa» en la que s’han vist a unes 24 d’hores de la reobertura de locals prevista per a hui. D’eixa manera critiquen el retard en la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) del document que especifica «qui, com i en quines condicions poden o deuen obrir les empreses durant la fase 0 de desescalada».

 

Consideren que este document hauria d’haver-se publicat el dia després del Consell de Ministres del passat dimarts 28 d’abril, en el que es va anunciar el procés de transició a la normalitat i la desescalada perquè «este retard ha provocat que moltes empreses no han tingut temps material, davant de la falta d’instruccions clares, per a la preparació dels seus comerços quant a protocols i mesures de seguretat, horaris d’obertura, personal laboral, i pautes per a les cites prèvies, entre altres actuacions».

 

Al seu juí, resulta alarmant que cinc dies després de l’anunci de les diferents fases que han de conduir-nos a la nova normalitat, «ens trobem sense un marc jurídic, sanitari ni laboral que permeta abordar amb garanties este procés». Les pimes i autònoms han mostrat també la seua preocupació per «la falta d’un model d’actuació que faja viable la recuperació progressiva de l’activitat econòmica, adaptant la figura dels ERTO flexibles a la complexa situació econòmica».

 

Recuperació progressiva dels llocs de treball

En este sentit, defensen la incorporació progressiva i gradual dels treballadors als llocs de treball de manera concorde i harmonitzada a la debilitat de la situació econòmica actual i de la capacitat de consum dels ciutadans. «Tenint en compte que el Govern ja ha estimat una caiguda del PIB del 9,2% al llarg de tot l’any 2020 i una recuperació parcial del 6,8% en 2021, és inconcebible pretendre que les empreses recuperen al 100% de les seues plantilles en pocs mesos».

 

Asseguren que només si es redefinixen els ERTO flexibles per força major i amb una duració mínima fins a final d’any, s’estarà en condicions de «plantejar la recuperació progressiva dels llocs de treball i de l’activitat econòmica, d’acord amb la difícil situació econòmica i social actual».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.