Els comerços valencians denuncien «caos» en les hores prèvies a la reobertura

Una caixera en una botiga de productes d'alimentació de Reus

Comerços en dificultats pel coronavirus | Laia Solanellas

 

Les pimes i autònoms valencians agrupats en la plataforma nacional «SOS Pimes Coronavirus», han denunciat «el caos i la incertesa» en la que s’han vist a unes 24 d’hores de la reobertura de locals prevista per a hui. D’eixa manera critiquen el retard en la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) del document que especifica «qui, com i en quines condicions poden o deuen obrir les empreses durant la fase 0 de desescalada».

 

Consideren que este document hauria d’haver-se publicat el dia després del Consell de Ministres del passat dimarts 28 d’abril, en el que es va anunciar el procés de transició a la normalitat i la desescalada perquè «este retard ha provocat que moltes empreses no han tingut temps material, davant de la falta d’instruccions clares, per a la preparació dels seus comerços quant a protocols i mesures de seguretat, horaris d’obertura, personal laboral, i pautes per a les cites prèvies, entre altres actuacions».

 

Al seu juí, resulta alarmant que cinc dies després de l’anunci de les diferents fases que han de conduir-nos a la nova normalitat, «ens trobem sense un marc jurídic, sanitari ni laboral que permeta abordar amb garanties este procés». Les pimes i autònoms han mostrat també la seua preocupació per «la falta d’un model d’actuació que faja viable la recuperació progressiva de l’activitat econòmica, adaptant la figura dels ERTO flexibles a la complexa situació econòmica».

 

Recuperació progressiva dels llocs de treball

En este sentit, defensen la incorporació progressiva i gradual dels treballadors als llocs de treball de manera concorde i harmonitzada a la debilitat de la situació econòmica actual i de la capacitat de consum dels ciutadans. «Tenint en compte que el Govern ja ha estimat una caiguda del PIB del 9,2% al llarg de tot l’any 2020 i una recuperació parcial del 6,8% en 2021, és inconcebible pretendre que les empreses recuperen al 100% de les seues plantilles en pocs mesos».

 

Asseguren que només si es redefinixen els ERTO flexibles per força major i amb una duració mínima fins a final d’any, s’estarà en condicions de «plantejar la recuperació progressiva dels llocs de treball i de l’activitat econòmica, d’acord amb la difícil situació econòmica i social actual».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.