Les comissions falleres de Xàtiva rebran una ajuda de fins a 1.000 euros per a fer front a despeses

 

La regidora de Falles de l’Ajuntament de Xàtiva, en la Costera (València), Maria Beltrán, ha comparegut en roda de premsa després de l’aprovació en Junta de Govern de la convocatòria per a la concessió d’ajudes econòmiques directes a les comissions falleres afectades pel tancament dels seus casals a conseqüència de la crisi sanitària del Covid-19, tot i que la proposta no ha comptat amb unanimitat, ja que Xàtiva Unida s’ha mostrat contrària.

 

La subvenció, amb un import de 19.000 euros (fins a 1.000 euros per a cada una de les comissions) té la intenció de minimitzar els efectes econòmics negatius que la situació sanitària ha provocat en les comissions falleres obligant-les al tancament dels seus casals, a través d’ajudes econòmiques per fer front a les seues despeses de manteniment, destacant principalment les despeses ocasionades pels lloguers dels casals fallers, la llum, les assegurances i altres despeses inajornables.

 

«Les falles són Patrimoni de la Humanitat, pel que no només els fallers han d’apostar per elles. És responsabilitat també de les administracions públiques, i per això creguem que estes ajudes són necessàries per s pal·liar el mal moment que estan travessant les comissions falleres, amb pèrdues dels seus integrants», ha expressat la regidora de Falles, Maria Beltrán.

 

A qui es concediran les subvencions

Les subvencions es concediran de manera directa, sempre i quan les despeses objecte de la subvenció siguen iguals o superiors als 1.000 euros segons els documents justificatius presentats pels beneficiaris. Entre els requisits per als beneficiaris es troben estar donat d’alta en el Registre Municipal d’Associacions de Xàtiva, trobarse al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, no estar en situació de prohibició per a obtindre subvencions i justificar les despeses ocasionades. En este últim cas, no seran subvencionables les despeses relacionades amb menjars, productes d’alimentació ni begudes.

 

Les bases han estat ja aprovades i les sol·licituds es presentaran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, a partir de la publicació de la subvenció en el Butlletí Oficial de la Província, sent la seua durada de 20 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació.

 

Cal recordar que la festa de les falles va ser suspesa el 10 de març de 2020, i també ha sigut posposada en este any 2021, el que ha suposat una incertesa i una inactivitat que ha posat en una situació molt delicada a les comissions falleres de la ciutat, en vore’s afectades per una reducció molt acusada en número de socis o fallers abonats.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.