Les comissions falleres de Xàtiva rebran una ajuda de fins a 1.000 euros per a fer front a despeses

 

La regidora de Falles de l’Ajuntament de Xàtiva, en la Costera (València), Maria Beltrán, ha comparegut en roda de premsa després de l’aprovació en Junta de Govern de la convocatòria per a la concessió d’ajudes econòmiques directes a les comissions falleres afectades pel tancament dels seus casals a conseqüència de la crisi sanitària del Covid-19, tot i que la proposta no ha comptat amb unanimitat, ja que Xàtiva Unida s’ha mostrat contrària.

 

La subvenció, amb un import de 19.000 euros (fins a 1.000 euros per a cada una de les comissions) té la intenció de minimitzar els efectes econòmics negatius que la situació sanitària ha provocat en les comissions falleres obligant-les al tancament dels seus casals, a través d’ajudes econòmiques per fer front a les seues despeses de manteniment, destacant principalment les despeses ocasionades pels lloguers dels casals fallers, la llum, les assegurances i altres despeses inajornables.

 

«Les falles són Patrimoni de la Humanitat, pel que no només els fallers han d’apostar per elles. És responsabilitat també de les administracions públiques, i per això creguem que estes ajudes són necessàries per s pal·liar el mal moment que estan travessant les comissions falleres, amb pèrdues dels seus integrants», ha expressat la regidora de Falles, Maria Beltrán.

 

A qui es concediran les subvencions

Les subvencions es concediran de manera directa, sempre i quan les despeses objecte de la subvenció siguen iguals o superiors als 1.000 euros segons els documents justificatius presentats pels beneficiaris. Entre els requisits per als beneficiaris es troben estar donat d’alta en el Registre Municipal d’Associacions de Xàtiva, trobarse al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, no estar en situació de prohibició per a obtindre subvencions i justificar les despeses ocasionades. En este últim cas, no seran subvencionables les despeses relacionades amb menjars, productes d’alimentació ni begudes.

 

Les bases han estat ja aprovades i les sol·licituds es presentaran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, a partir de la publicació de la subvenció en el Butlletí Oficial de la Província, sent la seua durada de 20 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació.

 

Cal recordar que la festa de les falles va ser suspesa el 10 de març de 2020, i també ha sigut posposada en este any 2021, el que ha suposat una incertesa i una inactivitat que ha posat en una situació molt delicada a les comissions falleres de la ciutat, en vore’s afectades per una reducció molt acusada en número de socis o fallers abonats.

Últimes notícies

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.