10.3 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Les comissions falleres de Xàtiva rebran una ajuda de fins a 1.000 euros per a fer front a despeses

 

La regidora de Falles de l’Ajuntament de Xàtiva, en la Costera (València), Maria Beltrán, ha comparegut en roda de premsa després de l’aprovació en Junta de Govern de la convocatòria per a la concessió d’ajudes econòmiques directes a les comissions falleres afectades pel tancament dels seus casals a conseqüència de la crisi sanitària del Covid-19, tot i que la proposta no ha comptat amb unanimitat, ja que Xàtiva Unida s’ha mostrat contrària.

 

La subvenció, amb un import de 19.000 euros (fins a 1.000 euros per a cada una de les comissions) té la intenció de minimitzar els efectes econòmics negatius que la situació sanitària ha provocat en les comissions falleres obligant-les al tancament dels seus casals, a través d’ajudes econòmiques per fer front a les seues despeses de manteniment, destacant principalment les despeses ocasionades pels lloguers dels casals fallers, la llum, les assegurances i altres despeses inajornables.

 

«Les falles són Patrimoni de la Humanitat, pel que no només els fallers han d’apostar per elles. És responsabilitat també de les administracions públiques, i per això creguem que estes ajudes són necessàries per s pal·liar el mal moment que estan travessant les comissions falleres, amb pèrdues dels seus integrants», ha expressat la regidora de Falles, Maria Beltrán.

 

A qui es concediran les subvencions

Les subvencions es concediran de manera directa, sempre i quan les despeses objecte de la subvenció siguen iguals o superiors als 1.000 euros segons els documents justificatius presentats pels beneficiaris. Entre els requisits per als beneficiaris es troben estar donat d’alta en el Registre Municipal d’Associacions de Xàtiva, trobarse al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, no estar en situació de prohibició per a obtindre subvencions i justificar les despeses ocasionades. En este últim cas, no seran subvencionables les despeses relacionades amb menjars, productes d’alimentació ni begudes.

 

Les bases han estat ja aprovades i les sol·licituds es presentaran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, a partir de la publicació de la subvenció en el Butlletí Oficial de la Província, sent la seua durada de 20 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació.

 

Cal recordar que la festa de les falles va ser suspesa el 10 de març de 2020, i també ha sigut posposada en este any 2021, el que ha suposat una incertesa i una inactivitat que ha posat en una situació molt delicada a les comissions falleres de la ciutat, en vore’s afectades per una reducció molt acusada en número de socis o fallers abonats.

Últimes notícies

Pablo Martínez, Morals, Ryan, Dela i Pampín finalitzen contracte amb el Llevant al juny de 2026

Cinc jugadors del Llevant acaben el seu contracte al juny de 2026 i, des de l'1 de gener, queden lliures per a negociar el seu futur. El club afronta mesos clau per a definir renovacions i opcions.

Sis jugadors de l’Elx acaben contracte al juny i des de gener podran negociar el seu futur

Sis futbolistes de l'Elx acaben contracte el 30 de juny i, des de l'1 de gener, podran negociar el seu destí. El club afronta setmanes clau per a definir renovacions i opcions de compra.

La Generalitat repartirà en Nit de cap d’any polseres detectores de submissió química i reforçarà la seguretat

La Generalitat ha activat el dispositiu especial per a Nit de cap d'any i Any Nou i repartirà polseres que detecten drogues de submissió química. Hi haurà controls en locals, reforç del 112 i coordinació amb altres cossos policials.

Del somni europeu a la frenada: el València Basket acomiada l’any entre dubtes

El València Basket femení tanca 2025 amb un balanç agredolç: va fregar la final de l'Eurolliga i va revalidar la Lliga, però va acabar amb una ratxa de derrotes i molts dubtes.

València Basket tanca 2025 en la zona alta de l’Eurolliga i amb la Supercopa

L'equip va convertir ensopegades en impuls: va arrancar l'any amb derrotes assumibles, va conquistar la Supercopa i el va tancar en la part alta de l'Eurolliga.

Decomissen a València 73.000 llandes de refrescos i 3.000 xocolatines sense etiqueta en espanyol

La Policia Local ha decomissat en un majorista del districte marítim 72.852 begudes i 2.539 xocolatines per no tindre informació alimentària en espanyol. Els productes queden immobilitzats fins que Consum ho determine.

La Generalitat declara dotze Municipis Turístics en la Comunitat Valenciana en 2025

La Generalitat ha tramitat dotze reconeixements de Municipi Turístic en 2025 en la Comunitat Valenciana. La distinció facilita finançament addicional i reflectix millores en destins.

Sanitat administra un 14% més de dosi de la vacuna de la grip en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha administrat un 14% més de dosi de la vacuna de la grip que en la campanya anterior: 1.153.296 enfront d'1.012.609. L'augment es replica en totes les províncies i es reforça amb mesures d'impuls i vacunació enfront de la COVID-19.