Les comissions falleres de Xàtiva rebran una ajuda de fins a 1.000 euros per a fer front a despeses

 

La regidora de Falles de l’Ajuntament de Xàtiva, en la Costera (València), Maria Beltrán, ha comparegut en roda de premsa després de l’aprovació en Junta de Govern de la convocatòria per a la concessió d’ajudes econòmiques directes a les comissions falleres afectades pel tancament dels seus casals a conseqüència de la crisi sanitària del Covid-19, tot i que la proposta no ha comptat amb unanimitat, ja que Xàtiva Unida s’ha mostrat contrària.

 

La subvenció, amb un import de 19.000 euros (fins a 1.000 euros per a cada una de les comissions) té la intenció de minimitzar els efectes econòmics negatius que la situació sanitària ha provocat en les comissions falleres obligant-les al tancament dels seus casals, a través d’ajudes econòmiques per fer front a les seues despeses de manteniment, destacant principalment les despeses ocasionades pels lloguers dels casals fallers, la llum, les assegurances i altres despeses inajornables.

 

«Les falles són Patrimoni de la Humanitat, pel que no només els fallers han d’apostar per elles. És responsabilitat també de les administracions públiques, i per això creguem que estes ajudes són necessàries per s pal·liar el mal moment que estan travessant les comissions falleres, amb pèrdues dels seus integrants», ha expressat la regidora de Falles, Maria Beltrán.

 

A qui es concediran les subvencions

Les subvencions es concediran de manera directa, sempre i quan les despeses objecte de la subvenció siguen iguals o superiors als 1.000 euros segons els documents justificatius presentats pels beneficiaris. Entre els requisits per als beneficiaris es troben estar donat d’alta en el Registre Municipal d’Associacions de Xàtiva, trobarse al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, no estar en situació de prohibició per a obtindre subvencions i justificar les despeses ocasionades. En este últim cas, no seran subvencionables les despeses relacionades amb menjars, productes d’alimentació ni begudes.

 

Les bases han estat ja aprovades i les sol·licituds es presentaran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, a partir de la publicació de la subvenció en el Butlletí Oficial de la Província, sent la seua durada de 20 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació.

 

Cal recordar que la festa de les falles va ser suspesa el 10 de març de 2020, i també ha sigut posposada en este any 2021, el que ha suposat una incertesa i una inactivitat que ha posat en una situació molt delicada a les comissions falleres de la ciutat, en vore’s afectades per una reducció molt acusada en número de socis o fallers abonats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.