Les comissions falleres de Xàtiva rebran una ajuda de fins a 1.000 euros per a fer front a despeses

 

La regidora de Falles de l’Ajuntament de Xàtiva, en la Costera (València), Maria Beltrán, ha comparegut en roda de premsa després de l’aprovació en Junta de Govern de la convocatòria per a la concessió d’ajudes econòmiques directes a les comissions falleres afectades pel tancament dels seus casals a conseqüència de la crisi sanitària del Covid-19, tot i que la proposta no ha comptat amb unanimitat, ja que Xàtiva Unida s’ha mostrat contrària.

 

La subvenció, amb un import de 19.000 euros (fins a 1.000 euros per a cada una de les comissions) té la intenció de minimitzar els efectes econòmics negatius que la situació sanitària ha provocat en les comissions falleres obligant-les al tancament dels seus casals, a través d’ajudes econòmiques per fer front a les seues despeses de manteniment, destacant principalment les despeses ocasionades pels lloguers dels casals fallers, la llum, les assegurances i altres despeses inajornables.

 

«Les falles són Patrimoni de la Humanitat, pel que no només els fallers han d’apostar per elles. És responsabilitat també de les administracions públiques, i per això creguem que estes ajudes són necessàries per s pal·liar el mal moment que estan travessant les comissions falleres, amb pèrdues dels seus integrants», ha expressat la regidora de Falles, Maria Beltrán.

 

A qui es concediran les subvencions

Les subvencions es concediran de manera directa, sempre i quan les despeses objecte de la subvenció siguen iguals o superiors als 1.000 euros segons els documents justificatius presentats pels beneficiaris. Entre els requisits per als beneficiaris es troben estar donat d’alta en el Registre Municipal d’Associacions de Xàtiva, trobarse al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, no estar en situació de prohibició per a obtindre subvencions i justificar les despeses ocasionades. En este últim cas, no seran subvencionables les despeses relacionades amb menjars, productes d’alimentació ni begudes.

 

Les bases han estat ja aprovades i les sol·licituds es presentaran a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, a partir de la publicació de la subvenció en el Butlletí Oficial de la Província, sent la seua durada de 20 dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació.

 

Cal recordar que la festa de les falles va ser suspesa el 10 de març de 2020, i també ha sigut posposada en este any 2021, el que ha suposat una incertesa i una inactivitat que ha posat en una situació molt delicada a les comissions falleres de la ciutat, en vore’s afectades per una reducció molt acusada en número de socis o fallers abonats.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.