El Consell de Ministres aprova l’exhumació de Franco del Valle de los Caídos

 

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres l’acord per a l’exhumació del dictador Francisco Franco de la Valle de los Caídos. L’Executiu dóna a la família un nou termini de 15 dies perquè assenyale un nou lloc d’inhumació alternatiu a la cripta de la catedral de l’Almudena, lloc que el Govern exclou per motius de seguretat i d’ordre públic, segons confirmaven a Europa Press fonts de l’Executiu.

 

L’acord no especifica, per tant, el nou lloc d’enterrament de les restes del dictador, per a donar una última oportunitat a la família de triar una destinació que supere la “impossibilitat legal” que, segons l’Executiu, té l’opció de la cèntrica cripta de l’Almudena, on la família compta amb unes sepultures a perpetuïtat, aclareixen les mateixes fonts.

 

El Govern es basa en un informe de la Delegació del Govern per a argumentar que raons de seguretat i d’ordre públic impedeixen portar les restes de Franco a eixe emplaçament. No obstant això, l’entorn de la família acusa l’Executiu de traure’s de la mànega l’informe, la legalitat del qual qüestionen.

 

Així les coses, i independentment de si la família indica o no un lloc alternatiu, caldrà esperar a un nou acord motivat del Consell de Ministres, quan haja vençut el nou termini de 15 dies, per a l’execució de l’exhumació. Fins i tot eixa decisió definitiva del Govern central serà recorreguda per la família i segurament altres parts personades en el procediment davant el Tribunal Suprem, la qual cosa pot demorar encara més l’exhumació del dictador.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.