El Consell de Ministres aprova l’exhumació de Franco del Valle de los Caídos

 

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres l’acord per a l’exhumació del dictador Francisco Franco de la Valle de los Caídos. L’Executiu dóna a la família un nou termini de 15 dies perquè assenyale un nou lloc d’inhumació alternatiu a la cripta de la catedral de l’Almudena, lloc que el Govern exclou per motius de seguretat i d’ordre públic, segons confirmaven a Europa Press fonts de l’Executiu.

 

L’acord no especifica, per tant, el nou lloc d’enterrament de les restes del dictador, per a donar una última oportunitat a la família de triar una destinació que supere la “impossibilitat legal” que, segons l’Executiu, té l’opció de la cèntrica cripta de l’Almudena, on la família compta amb unes sepultures a perpetuïtat, aclareixen les mateixes fonts.

 

El Govern es basa en un informe de la Delegació del Govern per a argumentar que raons de seguretat i d’ordre públic impedeixen portar les restes de Franco a eixe emplaçament. No obstant això, l’entorn de la família acusa l’Executiu de traure’s de la mànega l’informe, la legalitat del qual qüestionen.

 

Així les coses, i independentment de si la família indica o no un lloc alternatiu, caldrà esperar a un nou acord motivat del Consell de Ministres, quan haja vençut el nou termini de 15 dies, per a l’execució de l’exhumació. Fins i tot eixa decisió definitiva del Govern central serà recorreguda per la família i segurament altres parts personades en el procediment davant el Tribunal Suprem, la qual cosa pot demorar encara més l’exhumació del dictador.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.