El Consell de Ministres aprova l’exhumació de Franco del Valle de los Caídos

 

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres l’acord per a l’exhumació del dictador Francisco Franco de la Valle de los Caídos. L’Executiu dóna a la família un nou termini de 15 dies perquè assenyale un nou lloc d’inhumació alternatiu a la cripta de la catedral de l’Almudena, lloc que el Govern exclou per motius de seguretat i d’ordre públic, segons confirmaven a Europa Press fonts de l’Executiu.

 

L’acord no especifica, per tant, el nou lloc d’enterrament de les restes del dictador, per a donar una última oportunitat a la família de triar una destinació que supere la “impossibilitat legal” que, segons l’Executiu, té l’opció de la cèntrica cripta de l’Almudena, on la família compta amb unes sepultures a perpetuïtat, aclareixen les mateixes fonts.

 

El Govern es basa en un informe de la Delegació del Govern per a argumentar que raons de seguretat i d’ordre públic impedeixen portar les restes de Franco a eixe emplaçament. No obstant això, l’entorn de la família acusa l’Executiu de traure’s de la mànega l’informe, la legalitat del qual qüestionen.

 

Així les coses, i independentment de si la família indica o no un lloc alternatiu, caldrà esperar a un nou acord motivat del Consell de Ministres, quan haja vençut el nou termini de 15 dies, per a l’execució de l’exhumació. Fins i tot eixa decisió definitiva del Govern central serà recorreguda per la família i segurament altres parts personades en el procediment davant el Tribunal Suprem, la qual cosa pot demorar encara més l’exhumació del dictador.

Últimes notícies

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.