17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

El Consell de Ministres aprova l’exhumació de Franco del Valle de los Caídos

 

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres l’acord per a l’exhumació del dictador Francisco Franco de la Valle de los Caídos. L’Executiu dóna a la família un nou termini de 15 dies perquè assenyale un nou lloc d’inhumació alternatiu a la cripta de la catedral de l’Almudena, lloc que el Govern exclou per motius de seguretat i d’ordre públic, segons confirmaven a Europa Press fonts de l’Executiu.

 

L’acord no especifica, per tant, el nou lloc d’enterrament de les restes del dictador, per a donar una última oportunitat a la família de triar una destinació que supere la “impossibilitat legal” que, segons l’Executiu, té l’opció de la cèntrica cripta de l’Almudena, on la família compta amb unes sepultures a perpetuïtat, aclareixen les mateixes fonts.

 

El Govern es basa en un informe de la Delegació del Govern per a argumentar que raons de seguretat i d’ordre públic impedeixen portar les restes de Franco a eixe emplaçament. No obstant això, l’entorn de la família acusa l’Executiu de traure’s de la mànega l’informe, la legalitat del qual qüestionen.

 

Així les coses, i independentment de si la família indica o no un lloc alternatiu, caldrà esperar a un nou acord motivat del Consell de Ministres, quan haja vençut el nou termini de 15 dies, per a l’execució de l’exhumació. Fins i tot eixa decisió definitiva del Govern central serà recorreguda per la família i segurament altres parts personades en el procediment davant el Tribunal Suprem, la qual cosa pot demorar encara més l’exhumació del dictador.

Últimes notícies

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.