El Consell de Ministres aprova l’exhumació de Franco del Valle de los Caídos

 

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres l’acord per a l’exhumació del dictador Francisco Franco de la Valle de los Caídos. L’Executiu dóna a la família un nou termini de 15 dies perquè assenyale un nou lloc d’inhumació alternatiu a la cripta de la catedral de l’Almudena, lloc que el Govern exclou per motius de seguretat i d’ordre públic, segons confirmaven a Europa Press fonts de l’Executiu.

 

L’acord no especifica, per tant, el nou lloc d’enterrament de les restes del dictador, per a donar una última oportunitat a la família de triar una destinació que supere la “impossibilitat legal” que, segons l’Executiu, té l’opció de la cèntrica cripta de l’Almudena, on la família compta amb unes sepultures a perpetuïtat, aclareixen les mateixes fonts.

 

El Govern es basa en un informe de la Delegació del Govern per a argumentar que raons de seguretat i d’ordre públic impedeixen portar les restes de Franco a eixe emplaçament. No obstant això, l’entorn de la família acusa l’Executiu de traure’s de la mànega l’informe, la legalitat del qual qüestionen.

 

Així les coses, i independentment de si la família indica o no un lloc alternatiu, caldrà esperar a un nou acord motivat del Consell de Ministres, quan haja vençut el nou termini de 15 dies, per a l’execució de l’exhumació. Fins i tot eixa decisió definitiva del Govern central serà recorreguda per la família i segurament altres parts personades en el procediment davant el Tribunal Suprem, la qual cosa pot demorar encara més l’exhumació del dictador.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.