10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La Conselleria de Sanitat administrarà 68.000 dosis de vacunes esta setmana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública continua amb la campanya de vacunació enfront del Covid-19 en el territori valencià i té previst administrar unes 68.000 dosis de vacunes durant la setmana. S’administrarà la segona dosi de vacuna de Pzifer en residències a les persones que van ser vacunades en la primera la setmana del 15 de febrer. En eixos centres seran vacunades amb la primera dosi les persones que no van poder vacunar-se anteriorment, bé per infecció activa o per ser nous ingressos.

 

Un altre dels grups en els que continua la vacunació esta setmana són les persones dels centres de dia de diversitat funcional. Per a ells, hi ha previstes esta setmana 4.800 dosis de Pfizer. Quant als professionals del sistema sanitari de salut, es vacunarà a aquells que van rebre la primera dosi durant la setmana del 15 de febrer i els que no van poder vacunar-se en eixe moment.

 

D’altra banda, s’han destinat esta setmana 18.500 dosis de la vacuna d’AstraZeneca per a la vacunació de part del grup de cuidadors no professionals. A demés, s’administrarà esta vacuna també a professionals dels centres de dia.

 

També estan previstes unes 35.000 dosis de Pfizer per a continuar amb la vacunació de majors de 80 anys i grans dependents, i unes 2.000 dosis de la vacuna de Moderna, un procés que es prolongarà durant setmanes. Finalment, es continuarà administrant segones dosis de Moderna per al personal d’hospitals públics i del Centre de Transfusions valencians.

Últimes notícies

Presó provisional per a quatre detinguts per l’assalt a una vivenda a Alacant

Un jutge ha decretat presó provisional per a quatre hòmens vinculats a un assalt violent a Alacant. La Policia va trobar armes i material per a immobilitzar a la víctima.

Detinguts pare i fill i desarticulat un punt de venda de droga a València

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda de droga en una vivenda de València i ha detingut a un pare i al seu fill. En el registre s'han intervingut cocaïna, marihuana, substància de tall, balances de precisió i més de 4.600 euros.

Sindicats denuncien 11 acomiadaments en Grup Segura i ús de ETT a València

CCOO i UGT han denunciat l'acomiadament d'11 treballadors en Grup Segura a València i l'ús de ETT. L'empresa ho vincula a la fi del tercer torn i defén el seu compromís laboral.

Compte arrere per al Benidorm Fest: Dani J trenca estereotips amb una bachata de fusió

Dani J arriba al Benidorm Fest amb una proposta de bachata que mescla estils i busca derrocar clixés. Promet un espectacle amb ball i menys pressió sense Eurovisió 2026.

Troben a Algèria, sa i estalvi, a l’ocupant del veler desaparegut fa 12 dies a Alacant

L'home de 69 anys ha sigut rescatat després de ser albirat a la deriva en aigües algerianes per un avió de Frontex. Serà traslladat a Alacant després d'arribar a Algesires.

Detingut el responsable d’un bar per instal·lar cambres ocultes en els lavabos del local

La Guàrdia Civil ha detingut al responsable d'un bar a L'Alqueria de la Comtessa per instal·lar cambres ocultes en els lavabos. S'han intervingut dos cambres i cinc discos amb més de 5 TB i la investigació continua oberta.

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.