El coronavirus podria aplaçar el juí contra la 1a xarxa de blanqueig xinesa en Alacant

Gent a Shangai amb mascareta protegint-se del coronavirus

Dos ciutadans xinesos, naturals de Wuhan, al·leguen estar en quarentena pel brot | València Diari

Alguns dels acusats en una causa per delictes fiscals i blanqueig de capitals han al·legat trobar-se en quarantena pel coronavirus per a no comparéixer en el juí previst en Alacant.

 

La Fiscalia i l’Advocacia de l’Estat hauran de pronunciar-se sobre els escrits remesos per la representació legal de dos ciutadans xinesos, naturals de la regió de Wuhan, en els que expliquen la seua impossibilitat d’acudir al juí previst a causa de la quarantena decretada pel brot d’este perillós virus que s’ha iniciat, justament, en Wuhan.

 

La petició, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ha sigut traslladada des de la Secció Primera de l’Audiència d’Alacant per a que les acusacions informen sobre si consideren que el juí es pot celebrar per als altres acusats en les dates previstes i jutjar més tard als dos processats que han anunciat la seua incompareixença.

 

A demés, fonts de l’alt tribunal valencià han confirmat que altres quatre acusats també han anunciat la impossibilitat de comparéixer per la mateixa raó, encara que els escrits no es troben en l’Audiència d’Alacant.

 

Entre 6 i 22 anys de presó per defraudar 168 milions d’euros

En el juí, programat del 24 al 27 de febrer, s’acusa a set persones de defraudar, entre 2005 i 2009, 168 milions d’euros, a través de transferències bancàries enviades de manera irregular a la Xina. Els diners procedien de la venda de calçat fabricat en la Xina, que era declarat per davall del seu valor i venut per empreses assentades en el polígon Carrús d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

El Ministeri Fiscal i l’advocacia de l’Estat, en nom de l’Agència Tributària, sol·liciten penes d’entre 6 i 22 anys de presó per delictes contra la Hisenda Pública, defraudació d’IVA i blanqueig de capitals i multes per import de 725 milions d’euros.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.