El coronavirus podria aplaçar el juí contra la 1a xarxa de blanqueig xinesa en Alacant

Gent a Shangai amb mascareta protegint-se del coronavirus

Dos ciutadans xinesos, naturals de Wuhan, al·leguen estar en quarentena pel brot | València Diari

Alguns dels acusats en una causa per delictes fiscals i blanqueig de capitals han al·legat trobar-se en quarantena pel coronavirus per a no comparéixer en el juí previst en Alacant.

 

La Fiscalia i l’Advocacia de l’Estat hauran de pronunciar-se sobre els escrits remesos per la representació legal de dos ciutadans xinesos, naturals de la regió de Wuhan, en els que expliquen la seua impossibilitat d’acudir al juí previst a causa de la quarantena decretada pel brot d’este perillós virus que s’ha iniciat, justament, en Wuhan.

 

La petició, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ha sigut traslladada des de la Secció Primera de l’Audiència d’Alacant per a que les acusacions informen sobre si consideren que el juí es pot celebrar per als altres acusats en les dates previstes i jutjar més tard als dos processats que han anunciat la seua incompareixença.

 

A demés, fonts de l’alt tribunal valencià han confirmat que altres quatre acusats també han anunciat la impossibilitat de comparéixer per la mateixa raó, encara que els escrits no es troben en l’Audiència d’Alacant.

 

Entre 6 i 22 anys de presó per defraudar 168 milions d’euros

En el juí, programat del 24 al 27 de febrer, s’acusa a set persones de defraudar, entre 2005 i 2009, 168 milions d’euros, a través de transferències bancàries enviades de manera irregular a la Xina. Els diners procedien de la venda de calçat fabricat en la Xina, que era declarat per davall del seu valor i venut per empreses assentades en el polígon Carrús d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

El Ministeri Fiscal i l’advocacia de l’Estat, en nom de l’Agència Tributària, sol·liciten penes d’entre 6 i 22 anys de presó per delictes contra la Hisenda Pública, defraudació d’IVA i blanqueig de capitals i multes per import de 725 milions d’euros.

  

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.

Un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a un home de 28 anys a un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena, amb tocaments a un xiquet d'11 anys i un altre de 12.

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.