El coronavirus podria aplaçar el juí contra la 1a xarxa de blanqueig xinesa en Alacant

Gent a Shangai amb mascareta protegint-se del coronavirus

Dos ciutadans xinesos, naturals de Wuhan, al·leguen estar en quarentena pel brot | València Diari

Alguns dels acusats en una causa per delictes fiscals i blanqueig de capitals han al·legat trobar-se en quarantena pel coronavirus per a no comparéixer en el juí previst en Alacant.

 

La Fiscalia i l’Advocacia de l’Estat hauran de pronunciar-se sobre els escrits remesos per la representació legal de dos ciutadans xinesos, naturals de la regió de Wuhan, en els que expliquen la seua impossibilitat d’acudir al juí previst a causa de la quarantena decretada pel brot d’este perillós virus que s’ha iniciat, justament, en Wuhan.

 

La petició, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ha sigut traslladada des de la Secció Primera de l’Audiència d’Alacant per a que les acusacions informen sobre si consideren que el juí es pot celebrar per als altres acusats en les dates previstes i jutjar més tard als dos processats que han anunciat la seua incompareixença.

 

A demés, fonts de l’alt tribunal valencià han confirmat que altres quatre acusats també han anunciat la impossibilitat de comparéixer per la mateixa raó, encara que els escrits no es troben en l’Audiència d’Alacant.

 

Entre 6 i 22 anys de presó per defraudar 168 milions d’euros

En el juí, programat del 24 al 27 de febrer, s’acusa a set persones de defraudar, entre 2005 i 2009, 168 milions d’euros, a través de transferències bancàries enviades de manera irregular a la Xina. Els diners procedien de la venda de calçat fabricat en la Xina, que era declarat per davall del seu valor i venut per empreses assentades en el polígon Carrús d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

El Ministeri Fiscal i l’advocacia de l’Estat, en nom de l’Agència Tributària, sol·liciten penes d’entre 6 i 22 anys de presó per delictes contra la Hisenda Pública, defraudació d’IVA i blanqueig de capitals i multes per import de 725 milions d’euros.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.