El coronavirus podria aplaçar el juí contra la 1a xarxa de blanqueig xinesa en Alacant

Gent a Shangai amb mascareta protegint-se del coronavirus

Dos ciutadans xinesos, naturals de Wuhan, al·leguen estar en quarentena pel brot | València Diari

Alguns dels acusats en una causa per delictes fiscals i blanqueig de capitals han al·legat trobar-se en quarantena pel coronavirus per a no comparéixer en el juí previst en Alacant.

 

La Fiscalia i l’Advocacia de l’Estat hauran de pronunciar-se sobre els escrits remesos per la representació legal de dos ciutadans xinesos, naturals de la regió de Wuhan, en els que expliquen la seua impossibilitat d’acudir al juí previst a causa de la quarantena decretada pel brot d’este perillós virus que s’ha iniciat, justament, en Wuhan.

 

La petició, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ha sigut traslladada des de la Secció Primera de l’Audiència d’Alacant per a que les acusacions informen sobre si consideren que el juí es pot celebrar per als altres acusats en les dates previstes i jutjar més tard als dos processats que han anunciat la seua incompareixença.

 

A demés, fonts de l’alt tribunal valencià han confirmat que altres quatre acusats també han anunciat la impossibilitat de comparéixer per la mateixa raó, encara que els escrits no es troben en l’Audiència d’Alacant.

 

Entre 6 i 22 anys de presó per defraudar 168 milions d’euros

En el juí, programat del 24 al 27 de febrer, s’acusa a set persones de defraudar, entre 2005 i 2009, 168 milions d’euros, a través de transferències bancàries enviades de manera irregular a la Xina. Els diners procedien de la venda de calçat fabricat en la Xina, que era declarat per davall del seu valor i venut per empreses assentades en el polígon Carrús d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

El Ministeri Fiscal i l’advocacia de l’Estat, en nom de l’Agència Tributària, sol·liciten penes d’entre 6 i 22 anys de presó per delictes contra la Hisenda Pública, defraudació d’IVA i blanqueig de capitals i multes per import de 725 milions d’euros.

  

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.