El coronavirus podria aplaçar el juí contra la 1a xarxa de blanqueig xinesa en Alacant

Gent a Shangai amb mascareta protegint-se del coronavirus

Dos ciutadans xinesos, naturals de Wuhan, al·leguen estar en quarentena pel brot | València Diari

Alguns dels acusats en una causa per delictes fiscals i blanqueig de capitals han al·legat trobar-se en quarantena pel coronavirus per a no comparéixer en el juí previst en Alacant.

 

La Fiscalia i l’Advocacia de l’Estat hauran de pronunciar-se sobre els escrits remesos per la representació legal de dos ciutadans xinesos, naturals de la regió de Wuhan, en els que expliquen la seua impossibilitat d’acudir al juí previst a causa de la quarantena decretada pel brot d’este perillós virus que s’ha iniciat, justament, en Wuhan.

 

La petició, segons fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), ha sigut traslladada des de la Secció Primera de l’Audiència d’Alacant per a que les acusacions informen sobre si consideren que el juí es pot celebrar per als altres acusats en les dates previstes i jutjar més tard als dos processats que han anunciat la seua incompareixença.

 

A demés, fonts de l’alt tribunal valencià han confirmat que altres quatre acusats també han anunciat la impossibilitat de comparéixer per la mateixa raó, encara que els escrits no es troben en l’Audiència d’Alacant.

 

Entre 6 i 22 anys de presó per defraudar 168 milions d’euros

En el juí, programat del 24 al 27 de febrer, s’acusa a set persones de defraudar, entre 2005 i 2009, 168 milions d’euros, a través de transferències bancàries enviades de manera irregular a la Xina. Els diners procedien de la venda de calçat fabricat en la Xina, que era declarat per davall del seu valor i venut per empreses assentades en el polígon Carrús d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

El Ministeri Fiscal i l’advocacia de l’Estat, en nom de l’Agència Tributària, sol·liciten penes d’entre 6 i 22 anys de presó per delictes contra la Hisenda Pública, defraudació d’IVA i blanqueig de capitals i multes per import de 725 milions d’euros.

  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.