16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Investigada per exercir de metgessa especialista sense titulació en Alacant

Medicaments incautats

Medicaments incautats a la suposada especialista mèdica | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a una dona brasilera de 51 anys per ser una presumpta autora de delictes contra la salut pública i intrusisme professional en Alacant.

 

El passat mes de gener, agents de la Guàrdia Civil de l’Oficina d’Anàlisi Fiscal d’acord amb les directrius de l’Administrador de la Duana de l’Aeroport d’Alacant (Agència Tributària en Alacant), van procedir a la inspecció d’un paquet procedent de la Xina que havia cridat l’atenció de les dos seccions fiscals. 

 

En obrir-lo, van trobar dins una bossa de plàstic com si fóra un paquet de menjar per a animals i quatre bosses més xicotetes, que contenien una pols blanca. Després de sotmetre esta substància a una primera anàlisi de drogues, esta va donar positiu en diferents classes de metamfetamines i MDMA.

 

En un segon informe més exhaustiu es va especificar que es tractava de lidocaïna, procaïna i tetracaïna, unes substàncies englobades dins del grup d’anestèsics locals, que no estan autoritzats per a la seua administració en sers humans si no està supervisat per autoritats sanitàries. 

 

La intervenció de la Guàrdia Civil

De manera paral·lela, la Guàrdia Civil va investigar a la dona que apareixia com la destinatària del paquet, i va descobrir ràpidament que esta s’anunciava en una pàgina web com a terapeuta, oferint els seus servicis en una clínica d’una cèntrica avinguda d’Alacant. 

 

També es publicitava com a rehabilitadora per haver cursat diferents màsters i títols acadèmics, a demés d’afirmar que era membre de l’Associació Espanyola de Geriatria i Gerontologia, especialista en teràpia natural, medicina integrativa i en tractament de malalties mentals i musculars.

 

Una volta els agents investigadors es posaren en contacte amb l’Il·lustre Col·legi de Metges d’Alacant, la Societat Espanyola de Geriatria i Gerontologia i amb la Seguretat Social, van arribar a la conclusió que esta persona no posseïx cap títol oficial reconegut en Espanya que la faculte per a la pràctica i prestació dels servicis que ella mateixa oferta.

 

Amb tota esta informació, la Guàrdia Civil va acudir a la citada clínica per a fer una inspecció a la investigada.

  

En l’establiment, els agents van intervindre més quantitat de les substàncies interceptades en l’aeroport, encara que també agulles hipodèrmiques i xeringues, entre altres ferramentes metges. Igualment, es va poder constatar la falta de documentació o titulació per part de la investigada.

 

Per tot l’anterior, es va procedir a la detenció de la suposada especialista mèdica, per ser l’autora dels presumptes delictes de contraban, contra la salut pública i d’intrusisme professional. La investigada ha quedat en llibertat a l’espera de juí.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PP acusa a Morant d’ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV

El PP ha acusat a Diana Morant de tindre un problema d'ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV i ha defés l'agenda institucional de Pérez Llorca. Els populars han subratllat que la líder socialista no és diputada autonòmica i han condicionat la seua valoració de les 26 propostes del PSPV al fet que incloguen un fons d'anivellament i avanços en el 'finançament just'.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar i va confessar l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts. L'autòpsia i el suport emocional en l'institut centren la resposta institucional.

La Diputació de València reclama un calendari per a transferir l’Hospital General a la Generalitat

Vicent Mompó ha demanat fixar terminis i crear una comissió mixta per a integrar l'Hospital General en la xarxa autonòmica. També ha defés mesures per a la llengua i la pilota i ha anomenat a la coordinació institucional.

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.

Les ratxes de vent han aconseguit 128 km/h a l’interior de la Comunitat Valenciana

Les ratxes de vent han arribat a 128 km/h a Xixona i a 118 km/h a La Pobla de Benifassà i La Font de la Figuera. Poques incidències, amb un arbre caigut a Castelló.

Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut, creus de quarts de la Copa

El sorteig va fixar els encreuaments: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà amb UCAM Murcia o Kosner Baskonia i el que quede es mesurarà a la Llacuna Tenerife.

Morant defén que el Govern ha assumit responsabilitats en l’accident de Adamuz

Diana Morant ha sostingut que l'Executiu atén víctimes i familiars i que la investigació en marxa permetrà evitar que es repetisca. També ha reivindicat que la confiança en el sistema ferroviari es recompon amb veritat i transparència.