Investigada per exercir de metgessa especialista sense titulació en Alacant

Medicaments incautats

Medicaments incautats a la suposada especialista mèdica | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a una dona brasilera de 51 anys per ser una presumpta autora de delictes contra la salut pública i intrusisme professional en Alacant.

 

El passat mes de gener, agents de la Guàrdia Civil de l’Oficina d’Anàlisi Fiscal d’acord amb les directrius de l’Administrador de la Duana de l’Aeroport d’Alacant (Agència Tributària en Alacant), van procedir a la inspecció d’un paquet procedent de la Xina que havia cridat l’atenció de les dos seccions fiscals. 

 

En obrir-lo, van trobar dins una bossa de plàstic com si fóra un paquet de menjar per a animals i quatre bosses més xicotetes, que contenien una pols blanca. Després de sotmetre esta substància a una primera anàlisi de drogues, esta va donar positiu en diferents classes de metamfetamines i MDMA.

 

En un segon informe més exhaustiu es va especificar que es tractava de lidocaïna, procaïna i tetracaïna, unes substàncies englobades dins del grup d’anestèsics locals, que no estan autoritzats per a la seua administració en sers humans si no està supervisat per autoritats sanitàries. 

 

La intervenció de la Guàrdia Civil

De manera paral·lela, la Guàrdia Civil va investigar a la dona que apareixia com la destinatària del paquet, i va descobrir ràpidament que esta s’anunciava en una pàgina web com a terapeuta, oferint els seus servicis en una clínica d’una cèntrica avinguda d’Alacant. 

 

També es publicitava com a rehabilitadora per haver cursat diferents màsters i títols acadèmics, a demés d’afirmar que era membre de l’Associació Espanyola de Geriatria i Gerontologia, especialista en teràpia natural, medicina integrativa i en tractament de malalties mentals i musculars.

 

Una volta els agents investigadors es posaren en contacte amb l’Il·lustre Col·legi de Metges d’Alacant, la Societat Espanyola de Geriatria i Gerontologia i amb la Seguretat Social, van arribar a la conclusió que esta persona no posseïx cap títol oficial reconegut en Espanya que la faculte per a la pràctica i prestació dels servicis que ella mateixa oferta.

 

Amb tota esta informació, la Guàrdia Civil va acudir a la citada clínica per a fer una inspecció a la investigada.

  

En l’establiment, els agents van intervindre més quantitat de les substàncies interceptades en l’aeroport, encara que també agulles hipodèrmiques i xeringues, entre altres ferramentes metges. Igualment, es va poder constatar la falta de documentació o titulació per part de la investigada.

 

Per tot l’anterior, es va procedir a la detenció de la suposada especialista mèdica, per ser l’autora dels presumptes delictes de contraban, contra la salut pública i d’intrusisme professional. La investigada ha quedat en llibertat a l’espera de juí.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.