Investigada per exercir de metgessa especialista sense titulació en Alacant

Medicaments incautats

Medicaments incautats a la suposada especialista mèdica | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a una dona brasilera de 51 anys per ser una presumpta autora de delictes contra la salut pública i intrusisme professional en Alacant.

 

El passat mes de gener, agents de la Guàrdia Civil de l’Oficina d’Anàlisi Fiscal d’acord amb les directrius de l’Administrador de la Duana de l’Aeroport d’Alacant (Agència Tributària en Alacant), van procedir a la inspecció d’un paquet procedent de la Xina que havia cridat l’atenció de les dos seccions fiscals. 

 

En obrir-lo, van trobar dins una bossa de plàstic com si fóra un paquet de menjar per a animals i quatre bosses més xicotetes, que contenien una pols blanca. Després de sotmetre esta substància a una primera anàlisi de drogues, esta va donar positiu en diferents classes de metamfetamines i MDMA.

 

En un segon informe més exhaustiu es va especificar que es tractava de lidocaïna, procaïna i tetracaïna, unes substàncies englobades dins del grup d’anestèsics locals, que no estan autoritzats per a la seua administració en sers humans si no està supervisat per autoritats sanitàries. 

 

La intervenció de la Guàrdia Civil

De manera paral·lela, la Guàrdia Civil va investigar a la dona que apareixia com la destinatària del paquet, i va descobrir ràpidament que esta s’anunciava en una pàgina web com a terapeuta, oferint els seus servicis en una clínica d’una cèntrica avinguda d’Alacant. 

 

També es publicitava com a rehabilitadora per haver cursat diferents màsters i títols acadèmics, a demés d’afirmar que era membre de l’Associació Espanyola de Geriatria i Gerontologia, especialista en teràpia natural, medicina integrativa i en tractament de malalties mentals i musculars.

 

Una volta els agents investigadors es posaren en contacte amb l’Il·lustre Col·legi de Metges d’Alacant, la Societat Espanyola de Geriatria i Gerontologia i amb la Seguretat Social, van arribar a la conclusió que esta persona no posseïx cap títol oficial reconegut en Espanya que la faculte per a la pràctica i prestació dels servicis que ella mateixa oferta.

 

Amb tota esta informació, la Guàrdia Civil va acudir a la citada clínica per a fer una inspecció a la investigada.

  

En l’establiment, els agents van intervindre més quantitat de les substàncies interceptades en l’aeroport, encara que també agulles hipodèrmiques i xeringues, entre altres ferramentes metges. Igualment, es va poder constatar la falta de documentació o titulació per part de la investigada.

 

Per tot l’anterior, es va procedir a la detenció de la suposada especialista mèdica, per ser l’autora dels presumptes delictes de contraban, contra la salut pública i d’intrusisme professional. La investigada ha quedat en llibertat a l’espera de juí.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.