Investigada per exercir de metgessa especialista sense titulació en Alacant

Medicaments incautats

Medicaments incautats a la suposada especialista mèdica | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a una dona brasilera de 51 anys per ser una presumpta autora de delictes contra la salut pública i intrusisme professional en Alacant.

 

El passat mes de gener, agents de la Guàrdia Civil de l’Oficina d’Anàlisi Fiscal d’acord amb les directrius de l’Administrador de la Duana de l’Aeroport d’Alacant (Agència Tributària en Alacant), van procedir a la inspecció d’un paquet procedent de la Xina que havia cridat l’atenció de les dos seccions fiscals. 

 

En obrir-lo, van trobar dins una bossa de plàstic com si fóra un paquet de menjar per a animals i quatre bosses més xicotetes, que contenien una pols blanca. Després de sotmetre esta substància a una primera anàlisi de drogues, esta va donar positiu en diferents classes de metamfetamines i MDMA.

 

En un segon informe més exhaustiu es va especificar que es tractava de lidocaïna, procaïna i tetracaïna, unes substàncies englobades dins del grup d’anestèsics locals, que no estan autoritzats per a la seua administració en sers humans si no està supervisat per autoritats sanitàries. 

 

La intervenció de la Guàrdia Civil

De manera paral·lela, la Guàrdia Civil va investigar a la dona que apareixia com la destinatària del paquet, i va descobrir ràpidament que esta s’anunciava en una pàgina web com a terapeuta, oferint els seus servicis en una clínica d’una cèntrica avinguda d’Alacant. 

 

També es publicitava com a rehabilitadora per haver cursat diferents màsters i títols acadèmics, a demés d’afirmar que era membre de l’Associació Espanyola de Geriatria i Gerontologia, especialista en teràpia natural, medicina integrativa i en tractament de malalties mentals i musculars.

 

Una volta els agents investigadors es posaren en contacte amb l’Il·lustre Col·legi de Metges d’Alacant, la Societat Espanyola de Geriatria i Gerontologia i amb la Seguretat Social, van arribar a la conclusió que esta persona no posseïx cap títol oficial reconegut en Espanya que la faculte per a la pràctica i prestació dels servicis que ella mateixa oferta.

 

Amb tota esta informació, la Guàrdia Civil va acudir a la citada clínica per a fer una inspecció a la investigada.

  

En l’establiment, els agents van intervindre més quantitat de les substàncies interceptades en l’aeroport, encara que també agulles hipodèrmiques i xeringues, entre altres ferramentes metges. Igualment, es va poder constatar la falta de documentació o titulació per part de la investigada.

 

Per tot l’anterior, es va procedir a la detenció de la suposada especialista mèdica, per ser l’autora dels presumptes delictes de contraban, contra la salut pública i d’intrusisme professional. La investigada ha quedat en llibertat a l’espera de juí.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.