11.2 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Investigada per exercir de metgessa especialista sense titulació en Alacant

Medicaments incautats

Medicaments incautats a la suposada especialista mèdica | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha investigat a una dona brasilera de 51 anys per ser una presumpta autora de delictes contra la salut pública i intrusisme professional en Alacant.

 

El passat mes de gener, agents de la Guàrdia Civil de l’Oficina d’Anàlisi Fiscal d’acord amb les directrius de l’Administrador de la Duana de l’Aeroport d’Alacant (Agència Tributària en Alacant), van procedir a la inspecció d’un paquet procedent de la Xina que havia cridat l’atenció de les dos seccions fiscals. 

 

En obrir-lo, van trobar dins una bossa de plàstic com si fóra un paquet de menjar per a animals i quatre bosses més xicotetes, que contenien una pols blanca. Després de sotmetre esta substància a una primera anàlisi de drogues, esta va donar positiu en diferents classes de metamfetamines i MDMA.

 

En un segon informe més exhaustiu es va especificar que es tractava de lidocaïna, procaïna i tetracaïna, unes substàncies englobades dins del grup d’anestèsics locals, que no estan autoritzats per a la seua administració en sers humans si no està supervisat per autoritats sanitàries. 

 

La intervenció de la Guàrdia Civil

De manera paral·lela, la Guàrdia Civil va investigar a la dona que apareixia com la destinatària del paquet, i va descobrir ràpidament que esta s’anunciava en una pàgina web com a terapeuta, oferint els seus servicis en una clínica d’una cèntrica avinguda d’Alacant. 

 

També es publicitava com a rehabilitadora per haver cursat diferents màsters i títols acadèmics, a demés d’afirmar que era membre de l’Associació Espanyola de Geriatria i Gerontologia, especialista en teràpia natural, medicina integrativa i en tractament de malalties mentals i musculars.

 

Una volta els agents investigadors es posaren en contacte amb l’Il·lustre Col·legi de Metges d’Alacant, la Societat Espanyola de Geriatria i Gerontologia i amb la Seguretat Social, van arribar a la conclusió que esta persona no posseïx cap títol oficial reconegut en Espanya que la faculte per a la pràctica i prestació dels servicis que ella mateixa oferta.

 

Amb tota esta informació, la Guàrdia Civil va acudir a la citada clínica per a fer una inspecció a la investigada.

  

En l’establiment, els agents van intervindre més quantitat de les substàncies interceptades en l’aeroport, encara que també agulles hipodèrmiques i xeringues, entre altres ferramentes metges. Igualment, es va poder constatar la falta de documentació o titulació per part de la investigada.

 

Per tot l’anterior, es va procedir a la detenció de la suposada especialista mèdica, per ser l’autora dels presumptes delictes de contraban, contra la salut pública i d’intrusisme professional. La investigada ha quedat en llibertat a l’espera de juí.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.