Una empresa d’Elx crea un paquet per a PCR que detecta la soca britànica del Covid-19

 

Una empresa de la localitat d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha creat un kit per a PCR amb reactius específics per a la detecció amb finalitats d’investigació de la variant britànica del Covid-19.

 

En declaracions a Efe Televisió, el director de Genetics PCR Solutions, Antonio Martínez-Murcia, ha explicat que l’objectiu és detectar la nova soca, que ja ha saltat del Regne Unit a altres països, inclosa Espanya, per a saber «com pot avançar respecte a les altres variants».

 

Ha relatat que esta variant es caracteritza per ser més capaç de transmetre’s, cosa que la convertix «en més interessant». Segons Martínez-Murcia, en la mateixa prova de PCR per a detectar el Covid-19 es pot extraure material genètic per a conéixer si hi ha la nova soca.

 

El nou kit ja és objecte d’interés per part d’alguns hospitals i estarà disponible amb finalitats d’investigació a partir de la setmana que ve, una volta que culmine el procés de calibratge i validació.

Últimes notícies

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.