Els espanyols a favor de prohibir el tabac en terrasses i espais públics

El Govern sembla decidit a posar cércol al tabac. Per a això prepara una llei que previsiblement veurà la llum a la fi d’aquest mateix any que, entre altres coses, restringeix els llocs en els quals es pot fumar. Així, no es podrà encendre un cigarret a les terrasses de bars i restaurants, ni en estadis esportius, ni en platges, ni en parcs, ni en cap lloc on hi haja concentració de persones.

A més, s’inclou el cotxe particular entre els llocs vetats per al cigarret. Els paquets de tabac passaran a ser neutres, sense logotips de marques. També inclou la llei com a línia d’actuació «impulsar la revisió de la fiscalitat per a aconseguir un increment i aproximació del preu de tots els productes del tabac i dels dispositius de calfament utilitzats per al seu consum«, així com “promoure que es graven els cigarrets electrònics amb impostos especials”.

Enquesta

La població espanyola està a favor de restringir el consum del tabac en terrasses i espais públics.
En una enquesta realitzada per la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC) sobre tabaquisme, el 72 per cent dels espanyols ha reconegut estar a favor que es prohibisca fumar a les terrasses d’hostaleria i un 28,2 per cent, a més, ampliaria la restricció de no fumar fins a almenys huit metres al voltant d’aquestes.

D’altra banda, el 67 per cent dels no fumadors també afirma estar d’acord amb prohibir fumar en llocs públics a l’aire lliure i més del 66 per cent a les platges.

El 85,5 per cent dels enquestats està a favor d’ampliar la legislació sobre espais lliures de fum de tabac i, curiosament, el 28 per cent dels fumadors també donaria suport a aquesta restricció.

Els resultats també han revelat que el 84,2 per cent dels enquestats han assegurat sentir-se exposats al fum ambiental de tabac (HAT). De fet, els espais amb major sensació d’exposició al fum, són les terrasses de bars i restaurants (73%) i espais oberts en els quals es realitzen activitats (concerts o esdeveniments esportius) amb un 45,8 per cent.

L’enquesta s’ha realitzat sobre una mostra de 6.302 persones entre l’1 de març i el 12 de maig.

Últimes notícies

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.