19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Els espanyols a favor de prohibir el tabac en terrasses i espais públics

El Govern sembla decidit a posar cércol al tabac. Per a això prepara una llei que previsiblement veurà la llum a la fi d’aquest mateix any que, entre altres coses, restringeix els llocs en els quals es pot fumar. Així, no es podrà encendre un cigarret a les terrasses de bars i restaurants, ni en estadis esportius, ni en platges, ni en parcs, ni en cap lloc on hi haja concentració de persones.

A més, s’inclou el cotxe particular entre els llocs vetats per al cigarret. Els paquets de tabac passaran a ser neutres, sense logotips de marques. També inclou la llei com a línia d’actuació “impulsar la revisió de la fiscalitat per a aconseguir un increment i aproximació del preu de tots els productes del tabac i dels dispositius de calfament utilitzats per al seu consum“, així com “promoure que es graven els cigarrets electrònics amb impostos especials”.

Enquesta

La població espanyola està a favor de restringir el consum del tabac en terrasses i espais públics.
En una enquesta realitzada per la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC) sobre tabaquisme, el 72 per cent dels espanyols ha reconegut estar a favor que es prohibisca fumar a les terrasses d’hostaleria i un 28,2 per cent, a més, ampliaria la restricció de no fumar fins a almenys huit metres al voltant d’aquestes.

D’altra banda, el 67 per cent dels no fumadors també afirma estar d’acord amb prohibir fumar en llocs públics a l’aire lliure i més del 66 per cent a les platges.

El 85,5 per cent dels enquestats està a favor d’ampliar la legislació sobre espais lliures de fum de tabac i, curiosament, el 28 per cent dels fumadors també donaria suport a aquesta restricció.

Els resultats també han revelat que el 84,2 per cent dels enquestats han assegurat sentir-se exposats al fum ambiental de tabac (HAT). De fet, els espais amb major sensació d’exposició al fum, són les terrasses de bars i restaurants (73%) i espais oberts en els quals es realitzen activitats (concerts o esdeveniments esportius) amb un 45,8 per cent.

L’enquesta s’ha realitzat sobre una mostra de 6.302 persones entre l’1 de març i el 12 de maig.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca admet retards en la gestió de la dana i promet reconduir la resposta

Pérez Llorca ha reconegut que en la dana d'octubre de 2024 moltes coses van arribar tard i ha defés un gir per a reconduir la resposta institucional.

La Comunitat Valenciana, més exposada a aranzels dels Estats Units però amb grans exportadores

els Estats Units concentra el 7,7% de les vendes exteriors de la Comunitat Valenciana, enfront del 4,7% nacional. La major presència de grans firmes en els sectors sensibles aporta resiliència.

Condemnat per llançar una substància corrosiva a un gos pels lladrucs

Un home ha sigut condemnat a una multa i a 16 mesos d'inhabilitació per a activitats amb animals per ruixar amb líquid corrosiu al gos d'una vivenda. La sentència fixa 2.500 euros d'indemnització per les lesions i el mal moral.

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha sostingut que el protocol es va complir rigorosament durant la dana i que per això no va haver-hi víctimes en ferrocarrils. Ha negat retards en el tall del metre i ha explicat que va actuar amb la informació oficial disponible.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure ‘la millor festa del món’

Carmen Prades i Marta Mercader han encés simbòlicament la metxa de les Falles 2026 durant la Crida i conviden al món a sumar-se a la festa. L'acte ha inclòs el lliurament simbòlic de les claus i un espectacle de llum i pólvora.

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.

Guido Rodríguez torna a l’onze del València més de dos mesos després

L'argentí va iniciar davant el Vila-real i va disputar 88 minuts després d'una primera volta amb pocs minuts en el West Ham. El València va perdre 2-1.