Els espanyols a favor de prohibir el tabac en terrasses i espais públics

El Govern sembla decidit a posar cércol al tabac. Per a això prepara una llei que previsiblement veurà la llum a la fi d’aquest mateix any que, entre altres coses, restringeix els llocs en els quals es pot fumar. Així, no es podrà encendre un cigarret a les terrasses de bars i restaurants, ni en estadis esportius, ni en platges, ni en parcs, ni en cap lloc on hi haja concentració de persones.

A més, s’inclou el cotxe particular entre els llocs vetats per al cigarret. Els paquets de tabac passaran a ser neutres, sense logotips de marques. També inclou la llei com a línia d’actuació “impulsar la revisió de la fiscalitat per a aconseguir un increment i aproximació del preu de tots els productes del tabac i dels dispositius de calfament utilitzats per al seu consum“, així com “promoure que es graven els cigarrets electrònics amb impostos especials”.

Enquesta

La població espanyola està a favor de restringir el consum del tabac en terrasses i espais públics.
En una enquesta realitzada per la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC) sobre tabaquisme, el 72 per cent dels espanyols ha reconegut estar a favor que es prohibisca fumar a les terrasses d’hostaleria i un 28,2 per cent, a més, ampliaria la restricció de no fumar fins a almenys huit metres al voltant d’aquestes.

D’altra banda, el 67 per cent dels no fumadors també afirma estar d’acord amb prohibir fumar en llocs públics a l’aire lliure i més del 66 per cent a les platges.

El 85,5 per cent dels enquestats està a favor d’ampliar la legislació sobre espais lliures de fum de tabac i, curiosament, el 28 per cent dels fumadors també donaria suport a aquesta restricció.

Els resultats també han revelat que el 84,2 per cent dels enquestats han assegurat sentir-se exposats al fum ambiental de tabac (HAT). De fet, els espais amb major sensació d’exposició al fum, són les terrasses de bars i restaurants (73%) i espais oberts en els quals es realitzen activitats (concerts o esdeveniments esportius) amb un 45,8 per cent.

L’enquesta s’ha realitzat sobre una mostra de 6.302 persones entre l’1 de març i el 12 de maig.

Últimes notícies

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.