Els espanyols a favor de prohibir el tabac en terrasses i espais públics

El Govern sembla decidit a posar cércol al tabac. Per a això prepara una llei que previsiblement veurà la llum a la fi d’aquest mateix any que, entre altres coses, restringeix els llocs en els quals es pot fumar. Així, no es podrà encendre un cigarret a les terrasses de bars i restaurants, ni en estadis esportius, ni en platges, ni en parcs, ni en cap lloc on hi haja concentració de persones.

A més, s’inclou el cotxe particular entre els llocs vetats per al cigarret. Els paquets de tabac passaran a ser neutres, sense logotips de marques. També inclou la llei com a línia d’actuació “impulsar la revisió de la fiscalitat per a aconseguir un increment i aproximació del preu de tots els productes del tabac i dels dispositius de calfament utilitzats per al seu consum“, així com “promoure que es graven els cigarrets electrònics amb impostos especials”.

Enquesta

La població espanyola està a favor de restringir el consum del tabac en terrasses i espais públics.
En una enquesta realitzada per la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC) sobre tabaquisme, el 72 per cent dels espanyols ha reconegut estar a favor que es prohibisca fumar a les terrasses d’hostaleria i un 28,2 per cent, a més, ampliaria la restricció de no fumar fins a almenys huit metres al voltant d’aquestes.

D’altra banda, el 67 per cent dels no fumadors també afirma estar d’acord amb prohibir fumar en llocs públics a l’aire lliure i més del 66 per cent a les platges.

El 85,5 per cent dels enquestats està a favor d’ampliar la legislació sobre espais lliures de fum de tabac i, curiosament, el 28 per cent dels fumadors també donaria suport a aquesta restricció.

Els resultats també han revelat que el 84,2 per cent dels enquestats han assegurat sentir-se exposats al fum ambiental de tabac (HAT). De fet, els espais amb major sensació d’exposició al fum, són les terrasses de bars i restaurants (73%) i espais oberts en els quals es realitzen activitats (concerts o esdeveniments esportius) amb un 45,8 per cent.

L’enquesta s’ha realitzat sobre una mostra de 6.302 persones entre l’1 de març i el 12 de maig.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla