Els espanyols a favor de prohibir el tabac en terrasses i espais públics

El Govern sembla decidit a posar cércol al tabac. Per a això prepara una llei que previsiblement veurà la llum a la fi d’aquest mateix any que, entre altres coses, restringeix els llocs en els quals es pot fumar. Així, no es podrà encendre un cigarret a les terrasses de bars i restaurants, ni en estadis esportius, ni en platges, ni en parcs, ni en cap lloc on hi haja concentració de persones.

A més, s’inclou el cotxe particular entre els llocs vetats per al cigarret. Els paquets de tabac passaran a ser neutres, sense logotips de marques. També inclou la llei com a línia d’actuació «impulsar la revisió de la fiscalitat per a aconseguir un increment i aproximació del preu de tots els productes del tabac i dels dispositius de calfament utilitzats per al seu consum«, així com “promoure que es graven els cigarrets electrònics amb impostos especials”.

Enquesta

La població espanyola està a favor de restringir el consum del tabac en terrasses i espais públics.
En una enquesta realitzada per la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC) sobre tabaquisme, el 72 per cent dels espanyols ha reconegut estar a favor que es prohibisca fumar a les terrasses d’hostaleria i un 28,2 per cent, a més, ampliaria la restricció de no fumar fins a almenys huit metres al voltant d’aquestes.

D’altra banda, el 67 per cent dels no fumadors també afirma estar d’acord amb prohibir fumar en llocs públics a l’aire lliure i més del 66 per cent a les platges.

El 85,5 per cent dels enquestats està a favor d’ampliar la legislació sobre espais lliures de fum de tabac i, curiosament, el 28 per cent dels fumadors també donaria suport a aquesta restricció.

Els resultats també han revelat que el 84,2 per cent dels enquestats han assegurat sentir-se exposats al fum ambiental de tabac (HAT). De fet, els espais amb major sensació d’exposició al fum, són les terrasses de bars i restaurants (73%) i espais oberts en els quals es realitzen activitats (concerts o esdeveniments esportius) amb un 45,8 per cent.

L’enquesta s’ha realitzat sobre una mostra de 6.302 persones entre l’1 de març i el 12 de maig.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU