L’Estat convoca 8.102 places de funcionari

Oposicions

L’edat mitjana de funcionaris de l’Estat és de 52 anys i es preveu que es jubilen la mitat en 10 anys | València Diari

 

L’Administració General de l’Estat ha convocat este dilluns els processos selectius per a cobrir 8.102 places que formen part de l’Oferta d’Ocupació Pública del 2018 i, en alguns cossos, de la del 2019, i per a les que esperen uns 200.000 aspirants. Segons ha informat el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, els interessats disposen de 20 dies hàbils, a partir d’este dimarts i fins al 15 de juliol, per a inscriure’s en els diferents processos selectius.

 

El Govern assenyala que suposa un increment del 71,5% sobre les 4.725 places oferides en la convocatòria anterior. Entre les places, destaca la convocatòria de 1.444 places per a l’ingrés lliure al Cos General Administratiu i de 2.029 places al Cos General Auxiliar Administratiu de l’Administració de l’Estat. En eixos cossos, «amb l’objectiu d’atendre com més prompte millor, les necessitats urgents d’incorporació de nous treballadors públics», s’acumulen les places de 2018 i 2019.

 

El Govern apunta que l’edat mitjana a la plantilla de l’Administració General és de 52 anys i amb unes previsions de jubilació de la mitat dels empleats públics (uns 70.000) en deu anys.

 

Detalls de la convocatòria

La convocatòria inclou 1.081 places (681 d’ingrés lliure i 400 de promoció interna) per al Cos de Gestió de l’Administració Civil de l’Estat; 3.729 places (2.029 d’ingrés lliure i 1.700 de promoció interna) per al Cos General Administratiu de l’Estat i 2.444 places (1.444 d’ingrés lliure i 1.000 de promoció interna) per al Cos General d’Auxiliars.

 

Es convoquen, a més, 358 places (218 d’ingrés lliure i 140 de promoció directa) per al Cos de Gestió dels Sistemes i Informàtica de l’Administració de l’Estat, igual com 490 places (385 d’ingrés lliure i 105 de promoció interna) per al Cos de Tècnics Auxiliars d’Informàtica de l’Administració de l’Estat.

  

Del total de les places convocades, 596 es reserven per a cobrir-les per persones amb discapacitat, cosa que representa també un increment del 58,5% sobre les places convocades per a elles l’any anterior.

 

També et pot interessar…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.