16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

L’Estat convoca 8.102 places de funcionari

Oposicions

L’edat mitjana de funcionaris de l’Estat és de 52 anys i es preveu que es jubilen la mitat en 10 anys | València Diari

 

L’Administració General de l’Estat ha convocat este dilluns els processos selectius per a cobrir 8.102 places que formen part de l’Oferta d’Ocupació Pública del 2018 i, en alguns cossos, de la del 2019, i per a les que esperen uns 200.000 aspirants. Segons ha informat el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, els interessats disposen de 20 dies hàbils, a partir d’este dimarts i fins al 15 de juliol, per a inscriure’s en els diferents processos selectius.

 

El Govern assenyala que suposa un increment del 71,5% sobre les 4.725 places oferides en la convocatòria anterior. Entre les places, destaca la convocatòria de 1.444 places per a l’ingrés lliure al Cos General Administratiu i de 2.029 places al Cos General Auxiliar Administratiu de l’Administració de l’Estat. En eixos cossos, «amb l’objectiu d’atendre com més prompte millor, les necessitats urgents d’incorporació de nous treballadors públics», s’acumulen les places de 2018 i 2019.

 

El Govern apunta que l’edat mitjana a la plantilla de l’Administració General és de 52 anys i amb unes previsions de jubilació de la mitat dels empleats públics (uns 70.000) en deu anys.

 

Detalls de la convocatòria

La convocatòria inclou 1.081 places (681 d’ingrés lliure i 400 de promoció interna) per al Cos de Gestió de l’Administració Civil de l’Estat; 3.729 places (2.029 d’ingrés lliure i 1.700 de promoció interna) per al Cos General Administratiu de l’Estat i 2.444 places (1.444 d’ingrés lliure i 1.000 de promoció interna) per al Cos General d’Auxiliars.

 

Es convoquen, a més, 358 places (218 d’ingrés lliure i 140 de promoció directa) per al Cos de Gestió dels Sistemes i Informàtica de l’Administració de l’Estat, igual com 490 places (385 d’ingrés lliure i 105 de promoció interna) per al Cos de Tècnics Auxiliars d’Informàtica de l’Administració de l’Estat.

  

Del total de les places convocades, 596 es reserven per a cobrir-les per persones amb discapacitat, cosa que representa també un increment del 58,5% sobre les places convocades per a elles l’any anterior.

 

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.

L’Elx encadena la seua pitjor ratxa del curs: huit jornades sense guanyar

La derrota a Bilbao (2-1) ha estés a huit les jornades sense victòria de l'Elx, la pitjor ratxa del curs. Només ha guanyat dos dels seus últims 18 partits.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després d’un infart i estable en UCI

Javier Mansilla, de 45 anys, roman conscient i estable en l'UCI després de patir un infart. El primer tinent d'alcalde assumix funcions per a assegurar la continuïtat.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’inventar ‘relats’ i de voler frenar el Pla Viu

Pérez Llorca ha acusat el PSPV-PSOE d'inventar 'relats' sobre vivenda i d'intentar parar el Pla Viu, que, segons defén, ja té 4.800 vivendes en marxa.

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.