10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

L’Estat convoca 8.102 places de funcionari

Oposicions

L’edat mitjana de funcionaris de l’Estat és de 52 anys i es preveu que es jubilen la mitat en 10 anys | València Diari

 

L’Administració General de l’Estat ha convocat este dilluns els processos selectius per a cobrir 8.102 places que formen part de l’Oferta d’Ocupació Pública del 2018 i, en alguns cossos, de la del 2019, i per a les que esperen uns 200.000 aspirants. Segons ha informat el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, els interessats disposen de 20 dies hàbils, a partir d’este dimarts i fins al 15 de juliol, per a inscriure’s en els diferents processos selectius.

 

El Govern assenyala que suposa un increment del 71,5% sobre les 4.725 places oferides en la convocatòria anterior. Entre les places, destaca la convocatòria de 1.444 places per a l’ingrés lliure al Cos General Administratiu i de 2.029 places al Cos General Auxiliar Administratiu de l’Administració de l’Estat. En eixos cossos, «amb l’objectiu d’atendre com més prompte millor, les necessitats urgents d’incorporació de nous treballadors públics», s’acumulen les places de 2018 i 2019.

 

El Govern apunta que l’edat mitjana a la plantilla de l’Administració General és de 52 anys i amb unes previsions de jubilació de la mitat dels empleats públics (uns 70.000) en deu anys.

 

Detalls de la convocatòria

La convocatòria inclou 1.081 places (681 d’ingrés lliure i 400 de promoció interna) per al Cos de Gestió de l’Administració Civil de l’Estat; 3.729 places (2.029 d’ingrés lliure i 1.700 de promoció interna) per al Cos General Administratiu de l’Estat i 2.444 places (1.444 d’ingrés lliure i 1.000 de promoció interna) per al Cos General d’Auxiliars.

 

Es convoquen, a més, 358 places (218 d’ingrés lliure i 140 de promoció directa) per al Cos de Gestió dels Sistemes i Informàtica de l’Administració de l’Estat, igual com 490 places (385 d’ingrés lliure i 105 de promoció interna) per al Cos de Tècnics Auxiliars d’Informàtica de l’Administració de l’Estat.

  

Del total de les places convocades, 596 es reserven per a cobrir-les per persones amb discapacitat, cosa que representa també un increment del 58,5% sobre les places convocades per a elles l’any anterior.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.

El Llevant va trencar la seua mala ratxa en el Ciutat amb un gol en el 96′ davant l’Elx

Una miqueta d'Alan Matturro en el 96' va donar al Llevant el seu primer triomf del curs en el Ciutat de València, 3-2 a l'Elx. Malgrat l'alleujament, seguix com a pitjor local de LaLiga amb 1-3-5 i 11-20 en gols.

Sense rastre del veler perdut entre Gandia i Guardamar després de dies de busca

Salvament Marítim ha donat per conclòs sense resultats el rastreig per mar i aire del veler 'Admirante', que va salpar el 15 de gener de Gandia cap a Guardamar. Es mantenen avisos a navegants i l'operatiu es reactivaria davant qualsevol pista.

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.

Dani J arriba al Benidorm Fest per a hissar la bandera de la bachata a Espanya

Després de girar per més de 30 països, el sevillà competirà amb 'Ballant-te' per a trencar el sostre de cristall dels ritmes llatins i normalitzar la bachata a Espanya. Defén una fusió amb accent andalús i afronta el repte televisiu com un impuls per a créixer.