6.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

L’Estat convoca 8.102 places de funcionari

Oposicions

L’edat mitjana de funcionaris de l’Estat és de 52 anys i es preveu que es jubilen la mitat en 10 anys | València Diari

 

L’Administració General de l’Estat ha convocat este dilluns els processos selectius per a cobrir 8.102 places que formen part de l’Oferta d’Ocupació Pública del 2018 i, en alguns cossos, de la del 2019, i per a les que esperen uns 200.000 aspirants. Segons ha informat el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, els interessats disposen de 20 dies hàbils, a partir d’este dimarts i fins al 15 de juliol, per a inscriure’s en els diferents processos selectius.

 

El Govern assenyala que suposa un increment del 71,5% sobre les 4.725 places oferides en la convocatòria anterior. Entre les places, destaca la convocatòria de 1.444 places per a l’ingrés lliure al Cos General Administratiu i de 2.029 places al Cos General Auxiliar Administratiu de l’Administració de l’Estat. En eixos cossos, «amb l’objectiu d’atendre com més prompte millor, les necessitats urgents d’incorporació de nous treballadors públics», s’acumulen les places de 2018 i 2019.

 

El Govern apunta que l’edat mitjana a la plantilla de l’Administració General és de 52 anys i amb unes previsions de jubilació de la mitat dels empleats públics (uns 70.000) en deu anys.

 

Detalls de la convocatòria

La convocatòria inclou 1.081 places (681 d’ingrés lliure i 400 de promoció interna) per al Cos de Gestió de l’Administració Civil de l’Estat; 3.729 places (2.029 d’ingrés lliure i 1.700 de promoció interna) per al Cos General Administratiu de l’Estat i 2.444 places (1.444 d’ingrés lliure i 1.000 de promoció interna) per al Cos General d’Auxiliars.

 

Es convoquen, a més, 358 places (218 d’ingrés lliure i 140 de promoció directa) per al Cos de Gestió dels Sistemes i Informàtica de l’Administració de l’Estat, igual com 490 places (385 d’ingrés lliure i 105 de promoció interna) per al Cos de Tècnics Auxiliars d’Informàtica de l’Administració de l’Estat.

  

Del total de les places convocades, 596 es reserven per a cobrir-les per persones amb discapacitat, cosa que representa també un increment del 58,5% sobre les places convocades per a elles l’any anterior.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.