14 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

L’Estat convoca 8.102 places de funcionari

Oposicions

L’edat mitjana de funcionaris de l’Estat és de 52 anys i es preveu que es jubilen la mitat en 10 anys | València Diari

 

L’Administració General de l’Estat ha convocat este dilluns els processos selectius per a cobrir 8.102 places que formen part de l’Oferta d’Ocupació Pública del 2018 i, en alguns cossos, de la del 2019, i per a les que esperen uns 200.000 aspirants. Segons ha informat el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, els interessats disposen de 20 dies hàbils, a partir d’este dimarts i fins al 15 de juliol, per a inscriure’s en els diferents processos selectius.

 

El Govern assenyala que suposa un increment del 71,5% sobre les 4.725 places oferides en la convocatòria anterior. Entre les places, destaca la convocatòria de 1.444 places per a l’ingrés lliure al Cos General Administratiu i de 2.029 places al Cos General Auxiliar Administratiu de l’Administració de l’Estat. En eixos cossos, «amb l’objectiu d’atendre com més prompte millor, les necessitats urgents d’incorporació de nous treballadors públics», s’acumulen les places de 2018 i 2019.

 

El Govern apunta que l’edat mitjana a la plantilla de l’Administració General és de 52 anys i amb unes previsions de jubilació de la mitat dels empleats públics (uns 70.000) en deu anys.

 

Detalls de la convocatòria

La convocatòria inclou 1.081 places (681 d’ingrés lliure i 400 de promoció interna) per al Cos de Gestió de l’Administració Civil de l’Estat; 3.729 places (2.029 d’ingrés lliure i 1.700 de promoció interna) per al Cos General Administratiu de l’Estat i 2.444 places (1.444 d’ingrés lliure i 1.000 de promoció interna) per al Cos General d’Auxiliars.

 

Es convoquen, a més, 358 places (218 d’ingrés lliure i 140 de promoció directa) per al Cos de Gestió dels Sistemes i Informàtica de l’Administració de l’Estat, igual com 490 places (385 d’ingrés lliure i 105 de promoció interna) per al Cos de Tècnics Auxiliars d’Informàtica de l’Administració de l’Estat.

  

Del total de les places convocades, 596 es reserven per a cobrir-les per persones amb discapacitat, cosa que representa també un increment del 58,5% sobre les places convocades per a elles l’any anterior.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.