Els estudiants valencians exigixen exàmens online davant l’alarmant situació de la pandèmia

 

Desenes d’estudiants s’han concentrat este divendres en el pati interior del Rectorat de la Universitat de València per a exigir exàmens online amb urgència davant l’alarmant situació de la pandèmia en la ciutat València.

 

Després d’una pancarta que deia «La precarietat educativa també és un virus», els estudiants, convocats pel Front Estudiantil Unificat de València (FEU-València), també portaven cartells amb frases com «si el govern no paga, els contagis es propaguen» o «un semestre exigint filtres HEPA i millors espais».

 

Segons els convocants, si la Universitat de València haguera pres mesures abans, contractant més personal o instal·lant filtres d’aire, la universitat no seria un espai insegur.

 

De manera telemàtica

«En un nou pic de la covid-19 hem d’ajuntar-nos desenes de persones en una aula durant hores, sense guardar distàncies de seguretat i sense tot just ventilació. És urgent que els exàmens passen a ser online ja», apunten en un comunicat.

 

Recorden que el passat 7 de gener, quan la situació de la pandèmia en València no era tan greu, el Col·legi d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) va reclamar a les universitats que tots els exàmens es feren de manera telemàtica i no presencial.

 

«Encara que hi ha universitats que a poc a poc donen algunes solucions, la Universitat de València, no«, assenyala l’organització estudiantil, que afig que «per això, perquè el que exigim, és un clam social» i indica que, volen deixar clar al Rectorat «que ha de prendre ja el canvi a l’avaluació online».

 

Ens van obligar a la semipresencialitat

En la concentració, Javier Monreal Blat, Coordinador General del FEU-València, ha denunciat que «mentres durant el curs la universitat es va negar a invertir en espais segurs i ens va obligar a la semipresencialitat, ara amb els exàmens ens diu que la universitat és 100% segura».

 

«Anem tots els dies a classe i sabem que no es respecten les mesures de seguretat que el propi Govern decreta. Exigim major inversió en seguretat i exàmens online d’emergència o prendrem noves accions si la universitat no cedix davant la reivindicació dels estudiants», ha afirmat.

 

Segons una enquesta realitzada per FEU-València, que van emplenar 1.200 estudiants de la Universitat de València en menys de 24 hores, el 92% dels alumnes vol uns exàmens online. A demés, en esta mateixa enquesta, el 70% dels estudiants afirmava que estaria disposat a protestar per a revertir la situació.

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.