Els estudiants valencians exigixen exàmens online davant l’alarmant situació de la pandèmia

 

Desenes d’estudiants s’han concentrat este divendres en el pati interior del Rectorat de la Universitat de València per a exigir exàmens online amb urgència davant l’alarmant situació de la pandèmia en la ciutat València.

 

Després d’una pancarta que deia «La precarietat educativa també és un virus», els estudiants, convocats pel Front Estudiantil Unificat de València (FEU-València), també portaven cartells amb frases com «si el govern no paga, els contagis es propaguen» o «un semestre exigint filtres HEPA i millors espais».

 

Segons els convocants, si la Universitat de València haguera pres mesures abans, contractant més personal o instal·lant filtres d’aire, la universitat no seria un espai insegur.

 

De manera telemàtica

«En un nou pic de la covid-19 hem d’ajuntar-nos desenes de persones en una aula durant hores, sense guardar distàncies de seguretat i sense tot just ventilació. És urgent que els exàmens passen a ser online ja», apunten en un comunicat.

 

Recorden que el passat 7 de gener, quan la situació de la pandèmia en València no era tan greu, el Col·legi d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) va reclamar a les universitats que tots els exàmens es feren de manera telemàtica i no presencial.

 

«Encara que hi ha universitats que a poc a poc donen algunes solucions, la Universitat de València, no«, assenyala l’organització estudiantil, que afig que «per això, perquè el que exigim, és un clam social» i indica que, volen deixar clar al Rectorat «que ha de prendre ja el canvi a l’avaluació online».

 

Ens van obligar a la semipresencialitat

En la concentració, Javier Monreal Blat, Coordinador General del FEU-València, ha denunciat que «mentres durant el curs la universitat es va negar a invertir en espais segurs i ens va obligar a la semipresencialitat, ara amb els exàmens ens diu que la universitat és 100% segura».

 

«Anem tots els dies a classe i sabem que no es respecten les mesures de seguretat que el propi Govern decreta. Exigim major inversió en seguretat i exàmens online d’emergència o prendrem noves accions si la universitat no cedix davant la reivindicació dels estudiants», ha afirmat.

 

Segons una enquesta realitzada per FEU-València, que van emplenar 1.200 estudiants de la Universitat de València en menys de 24 hores, el 92% dels alumnes vol uns exàmens online. A demés, en esta mateixa enquesta, el 70% dels estudiants afirmava que estaria disposat a protestar per a revertir la situació.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.

Les comunitats del PP planten la Conferència Sectorial d’Educació i bloquegen 31 milions per a FP

Les comunitats autònomes governades pel PP han rebutjat participar en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri, que pretenia repartir 31,2 milions per a FP i abordar la reforma de l’etapa de 0 a 3 anys. Educació parla de boicot i d’una falta de lleialtat institucional que retarda ajudes clau per a alumnat i professorat.

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.
FILMOTECA D'ESTIU