Els estudiants valencians exigixen exàmens online davant l’alarmant situació de la pandèmia

 

Desenes d’estudiants s’han concentrat este divendres en el pati interior del Rectorat de la Universitat de València per a exigir exàmens online amb urgència davant l’alarmant situació de la pandèmia en la ciutat València.

 

Després d’una pancarta que deia «La precarietat educativa també és un virus», els estudiants, convocats pel Front Estudiantil Unificat de València (FEU-València), també portaven cartells amb frases com «si el govern no paga, els contagis es propaguen» o «un semestre exigint filtres HEPA i millors espais».

 

Segons els convocants, si la Universitat de València haguera pres mesures abans, contractant més personal o instal·lant filtres d’aire, la universitat no seria un espai insegur.

 

De manera telemàtica

«En un nou pic de la covid-19 hem d’ajuntar-nos desenes de persones en una aula durant hores, sense guardar distàncies de seguretat i sense tot just ventilació. És urgent que els exàmens passen a ser online ja», apunten en un comunicat.

 

Recorden que el passat 7 de gener, quan la situació de la pandèmia en València no era tan greu, el Col·legi d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) va reclamar a les universitats que tots els exàmens es feren de manera telemàtica i no presencial.

 

«Encara que hi ha universitats que a poc a poc donen algunes solucions, la Universitat de València, no«, assenyala l’organització estudiantil, que afig que «per això, perquè el que exigim, és un clam social» i indica que, volen deixar clar al Rectorat «que ha de prendre ja el canvi a l’avaluació online».

 

Ens van obligar a la semipresencialitat

En la concentració, Javier Monreal Blat, Coordinador General del FEU-València, ha denunciat que «mentres durant el curs la universitat es va negar a invertir en espais segurs i ens va obligar a la semipresencialitat, ara amb els exàmens ens diu que la universitat és 100% segura».

 

«Anem tots els dies a classe i sabem que no es respecten les mesures de seguretat que el propi Govern decreta. Exigim major inversió en seguretat i exàmens online d’emergència o prendrem noves accions si la universitat no cedix davant la reivindicació dels estudiants», ha afirmat.

 

Segons una enquesta realitzada per FEU-València, que van emplenar 1.200 estudiants de la Universitat de València en menys de 24 hores, el 92% dels alumnes vol uns exàmens online. A demés, en esta mateixa enquesta, el 70% dels estudiants afirmava que estaria disposat a protestar per a revertir la situació.

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.