13.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Els estudiants valencians exigixen exàmens online davant l’alarmant situació de la pandèmia

 

Desenes d’estudiants s’han concentrat este divendres en el pati interior del Rectorat de la Universitat de València per a exigir exàmens online amb urgència davant l’alarmant situació de la pandèmia en la ciutat València.

 

Després d’una pancarta que deia «La precarietat educativa també és un virus», els estudiants, convocats pel Front Estudiantil Unificat de València (FEU-València), també portaven cartells amb frases com «si el govern no paga, els contagis es propaguen» o «un semestre exigint filtres HEPA i millors espais».

 

Segons els convocants, si la Universitat de València haguera pres mesures abans, contractant més personal o instal·lant filtres d’aire, la universitat no seria un espai insegur.

 

De manera telemàtica

«En un nou pic de la covid-19 hem d’ajuntar-nos desenes de persones en una aula durant hores, sense guardar distàncies de seguretat i sense tot just ventilació. És urgent que els exàmens passen a ser online ja», apunten en un comunicat.

 

Recorden que el passat 7 de gener, quan la situació de la pandèmia en València no era tan greu, el Col·legi d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) va reclamar a les universitats que tots els exàmens es feren de manera telemàtica i no presencial.

 

«Encara que hi ha universitats que a poc a poc donen algunes solucions, la Universitat de València, no«, assenyala l’organització estudiantil, que afig que «per això, perquè el que exigim, és un clam social» i indica que, volen deixar clar al Rectorat «que ha de prendre ja el canvi a l’avaluació online».

 

Ens van obligar a la semipresencialitat

En la concentració, Javier Monreal Blat, Coordinador General del FEU-València, ha denunciat que «mentres durant el curs la universitat es va negar a invertir en espais segurs i ens va obligar a la semipresencialitat, ara amb els exàmens ens diu que la universitat és 100% segura».

 

«Anem tots els dies a classe i sabem que no es respecten les mesures de seguretat que el propi Govern decreta. Exigim major inversió en seguretat i exàmens online d’emergència o prendrem noves accions si la universitat no cedix davant la reivindicació dels estudiants», ha afirmat.

 

Segons una enquesta realitzada per FEU-València, que van emplenar 1.200 estudiants de la Universitat de València en menys de 24 hores, el 92% dels alumnes vol uns exàmens online. A demés, en esta mateixa enquesta, el 70% dels estudiants afirmava que estaria disposat a protestar per a revertir la situació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.