Els estudiants valencians exigixen exàmens online davant l’alarmant situació de la pandèmia

 

Desenes d’estudiants s’han concentrat este divendres en el pati interior del Rectorat de la Universitat de València per a exigir exàmens online amb urgència davant l’alarmant situació de la pandèmia en la ciutat València.

 

Després d’una pancarta que deia «La precarietat educativa també és un virus», els estudiants, convocats pel Front Estudiantil Unificat de València (FEU-València), també portaven cartells amb frases com «si el govern no paga, els contagis es propaguen» o «un semestre exigint filtres HEPA i millors espais».

 

Segons els convocants, si la Universitat de València haguera pres mesures abans, contractant més personal o instal·lant filtres d’aire, la universitat no seria un espai insegur.

 

De manera telemàtica

«En un nou pic de la covid-19 hem d’ajuntar-nos desenes de persones en una aula durant hores, sense guardar distàncies de seguretat i sense tot just ventilació. És urgent que els exàmens passen a ser online ja», apunten en un comunicat.

 

Recorden que el passat 7 de gener, quan la situació de la pandèmia en València no era tan greu, el Col·legi d’Infermeria de la Comunitat Valenciana (CECOVA) va reclamar a les universitats que tots els exàmens es feren de manera telemàtica i no presencial.

 

«Encara que hi ha universitats que a poc a poc donen algunes solucions, la Universitat de València, no«, assenyala l’organització estudiantil, que afig que «per això, perquè el que exigim, és un clam social» i indica que, volen deixar clar al Rectorat «que ha de prendre ja el canvi a l’avaluació online».

 

Ens van obligar a la semipresencialitat

En la concentració, Javier Monreal Blat, Coordinador General del FEU-València, ha denunciat que «mentres durant el curs la universitat es va negar a invertir en espais segurs i ens va obligar a la semipresencialitat, ara amb els exàmens ens diu que la universitat és 100% segura».

 

«Anem tots els dies a classe i sabem que no es respecten les mesures de seguretat que el propi Govern decreta. Exigim major inversió en seguretat i exàmens online d’emergència o prendrem noves accions si la universitat no cedix davant la reivindicació dels estudiants», ha afirmat.

 

Segons una enquesta realitzada per FEU-València, que van emplenar 1.200 estudiants de la Universitat de València en menys de 24 hores, el 92% dels alumnes vol uns exàmens online. A demés, en esta mateixa enquesta, el 70% dels estudiants afirmava que estaria disposat a protestar per a revertir la situació.

Últimes notícies

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.