Estudien la presència de coronavirus en l’aire interior en la Universitat de València

 

La Facultat de Química de la Universitat de València està duent a terme la captació de mostres d’aire per a analitzar la presència del virus SARS-CoV-2 en l’aire interior de dos aules universitàries, dins del projecte AIRCOV, que investiga la presència del coronavirus en els aerosols i la seua possible vinculació amb la qualitat de l’aire.

 

Es tracta d’una proposta desenvolupada per personal investigador del Departament de Química Analítica de la institució i de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) que va arrancar ahir, i continua fins demà en una de les aules del centre acadèmic. La setmana vinent seguirà en una altra aula.

 

Encara que inicialment en el projecte AIRCOV només es preveia la detecció i l’anàlisi d’aerosols, a les mostres que calia analitzar s’han afegit altres biològiques com a saliva tant de l’alumnat com del professorat del centre. La investigació es desenvolupa en aules universitàries de la Facultat de Química del Campus de Burjassot-Paterna de la Universitat de València, a on es fa la captació de mostres durant la jornada lectiva.

 

Quatre tipus de mostres

L’equip investigador utilitza quatre tipus de mostres que capten tota la matèria particulada (aerosols). Per a cada dependència es mesuren a demés els diferents paràmetres químics de la qualitat de l’aire com el CO₂, matèria en suspensió, humitat relativa i compostos orgànics volàtils (COV).

 

Els resultats de l’estudi permetran formular propostes de gestió per a reduir les possibilitats de contagi en espais interiors públics com a aules universitàries i centres d’atenció primària. El grup d’investigadors està liderat per Vicent Yusà, Salvador Garrigues i Xavier López-Labrador.

 

Sobre este tema, el professor associat del Departament de Química Analítica de la Universitat de València i responsable de l’Àrea d’investigació en Seguretat Alimentària de FISABIO, Vicent Yusà, explica que este projecte pretén investigar la presència de coronavirus en l’aire interior d’estos centres per a propiciar una millor comprensió de la transmissió per aerosols.

 

Seguretat en la docència

D’esta manera, es pretén establir elements de gestió sanitària en la docència universitària i en la seguretat dels centres d’atenció primària que ajuden a protegir la salut del personal docent, l’alumnat, pacients i personal sanitari, i disminuïsquen els riscos de transmissió.

 

En el cas dels centres d’atenció primària, s’han establit tres tipus d’àrees per a la presa de mostres: àrees amb presència de pacients; àrees exclusives per al personal sanitari; i àrees per al públic general. Les primeres anàlisis s’han dut a terme fa unes setmanes. S’han pres mostres a l’inici del dia (ambient sense virus) i al final de la jornada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.