Estudien la presència de coronavirus en l’aire interior en la Universitat de València

 

La Facultat de Química de la Universitat de València està duent a terme la captació de mostres d’aire per a analitzar la presència del virus SARS-CoV-2 en l’aire interior de dos aules universitàries, dins del projecte AIRCOV, que investiga la presència del coronavirus en els aerosols i la seua possible vinculació amb la qualitat de l’aire.

 

Es tracta d’una proposta desenvolupada per personal investigador del Departament de Química Analítica de la institució i de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) que va arrancar ahir, i continua fins demà en una de les aules del centre acadèmic. La setmana vinent seguirà en una altra aula.

 

Encara que inicialment en el projecte AIRCOV només es preveia la detecció i l’anàlisi d’aerosols, a les mostres que calia analitzar s’han afegit altres biològiques com a saliva tant de l’alumnat com del professorat del centre. La investigació es desenvolupa en aules universitàries de la Facultat de Química del Campus de Burjassot-Paterna de la Universitat de València, a on es fa la captació de mostres durant la jornada lectiva.

 

Quatre tipus de mostres

L’equip investigador utilitza quatre tipus de mostres que capten tota la matèria particulada (aerosols). Per a cada dependència es mesuren a demés els diferents paràmetres químics de la qualitat de l’aire com el CO₂, matèria en suspensió, humitat relativa i compostos orgànics volàtils (COV).

 

Els resultats de l’estudi permetran formular propostes de gestió per a reduir les possibilitats de contagi en espais interiors públics com a aules universitàries i centres d’atenció primària. El grup d’investigadors està liderat per Vicent Yusà, Salvador Garrigues i Xavier López-Labrador.

 

Sobre este tema, el professor associat del Departament de Química Analítica de la Universitat de València i responsable de l’Àrea d’investigació en Seguretat Alimentària de FISABIO, Vicent Yusà, explica que este projecte pretén investigar la presència de coronavirus en l’aire interior d’estos centres per a propiciar una millor comprensió de la transmissió per aerosols.

 

Seguretat en la docència

D’esta manera, es pretén establir elements de gestió sanitària en la docència universitària i en la seguretat dels centres d’atenció primària que ajuden a protegir la salut del personal docent, l’alumnat, pacients i personal sanitari, i disminuïsquen els riscos de transmissió.

 

En el cas dels centres d’atenció primària, s’han establit tres tipus d’àrees per a la presa de mostres: àrees amb presència de pacients; àrees exclusives per al personal sanitari; i àrees per al públic general. Les primeres anàlisis s’han dut a terme fa unes setmanes. S’han pres mostres a l’inici del dia (ambient sense virus) i al final de la jornada.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.